Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:59:25 GMT

سیل اشک ها در یوم العباس (ع) البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۲۵۸

سیل اشک ها در یوم العباس (ع) البرز

به گزارش خبرنگار ایرنا، در تجمع عزاداری یوم العباس (ع)، اقوام ایرانی مقیم استان البرز آیین های ویژه سوگواری و عزاداری برپا کردند و با خاندان عصمت و طهارت (ع) در دشت کربلا همنوا شدند.

آیین عزاداری یوم العباس (ع)  با استفاده از ظرفیت اقوام مختلف در ایران کوچک از چهارراه هفت تیر کرج  به سمت میدان بلال و از آنجا تا امامزاده حسن (ع) با اجرای مراسم عزاداری این اقوام و دمام زنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئات قومیت‌های مخلتف، تعزیه خوانی، بانوان، عفاف و حجاب، سه ساله ها، شیرخوارگان، هنرمندان در این مراسم ایفای و در موکب ها ایفای نقش کردند.

۶۰ موکب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اطعام و مرثیه سرایی در مسیر حرکت عزاداران برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در جاشیه این آیین با بیان اینکه صاحبان موکب‌ها از هیئات شناسنامه‌دار خواهند بود و افراد ناشناس در این راستا نقشی نداشته اند، گفت: در این آیین اتباع کشورهای دیگر نیز حضوری پررنگ دارند و در این خصوص پلیس امنیت، نیروی انتظامی و پلیس راهور به ایجاد آرامش و امنیت فضا کمک کردند.

حجت الاسلام و المسلیمن مهدی ولایی برحق با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام ماه محرم،  افزود: استان البرز با توجه به قومیت های مختلف، مناسک و سنن قابل توجهی در ایام عزاداری محرم حسینی دارند. 

وی اظهار داشت: تجمع یوم العباس(ع) نماد شهری با قومیت های مختلف، سلائق مختلف با وحدت در کنار یکدیگر در مدار محوری ولایت به اقامه عزا پرداختند.

تجمع بزرگ عزاداری در استان البرز و دیگر استان های کشور در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد ولی در سال جاری این آیین ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعای حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان البرز نیز برگزار شد.

مردم عزادار استان البرز از نخستین روزهای ماه محرم تاکنون با برپایی آیین های عزاداری در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به عزاداری و سوگواری مشغول هستند.

برچسب‌ها ماه محرم تاسوعای حسینی کرج استان البرز مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم تاسوعای حسینی کرج ماه محرم تاسوعای حسینی کرج استان البرز مراسم عزاداری استان البرز یوم العباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرعه‌ی اب خوش در گلوی محرم! (عکس)

به گزارش ورزش سه، مس رفسنجان پس از حضور محرم نویدکیا روند متفاوتی را نسبت به نیم فصل اول طی کرد و در هفته بیست و چهارم موقتا به رتبه 9 جدول رسید و برای اولین بار در طول فصل به رتبه تک رقمی رسید.

محرم نویدکیا با تغیراتی که در ترکیب این تیم ایجاد کرد و البته تسلط روی مسائل روحی روانی بازیکنان این تیم را آماده مسابقات کرد و نتایج متفاوتی را نسبت به نیم فصل نخست کسب کردند.

آنها در جام حذفی هم با شکست استقلال به مرحله بعدی صعود کردند و با توجه به فرم خوبی که دارند و کیفیت بالایی که بازیکنان این تیم نشان دادند یک رقیب قدرتمند برای تیم های مدعی در این جام خواهد بود.

مس در پنج بازی اخیر 10 گل به ثمر رسانده و با میانگین دو گل در هر مسابقه تحول چشم‌گیری در خط حمله ایجاد کرده است و از این پنج مسابقه 5 امتیاز کسب کرده و شکست ناپذیر باقی مانده است.

مس رفسنجان از زمان حضور نویدکیا در این تیم هنوز شکست نخورده و با شکست‌ناپذیری به پایان لیگ نزدیک می‌شود و این یک رویکرد فوق‌العاده و تغیر شگفت‌انگیز برای نارنجی‌پوشان که در نیم فصل نخست تا منطقه سقوط پیش رفتند.

دیگر خبرها

  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • اجرای طرح «انتخاب مسیر زندگی» در البرز
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • جرعه‌ی اب خوش در گلوی محرم! (عکس)