Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:57:38 GMT

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۲۶۲

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

محیط زیست پاسخگوی عدم اجرای برنامه جامع تالاب گاوخونی باشد

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب بین‌المللی گاوخونی از سوی تمام دست اندارکاران دولتی و غیر دولتی و جوامع محلی تالاب تنظیم و تدوین شد که محیط‌زیست باید پاسخگوی اجرایی نشدن آن تا زمان کنونی باشد.

منصور شیشه‌فروش درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی از اواخر سال ۷۵ با هدف استقرار مدیریت زیست بومی بر تالاب  در دستور کار محیط زیست قرار گرفت و به تصویب رسید و در نیمه اول سال ۷۹ به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب پس از تصویب و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی، باید به عنوان یک سند بالادستی  مبنای تصمیم گیری و اقدام در خصوص پروژه‌های توسعه‌ای در سطح حوضه آبریز و اقدامات مرتبط با تالاب در بخش‌های مختلف قرار می گرفت.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به عنوان یک سند در تنظیم و تخصیص منابع به تالاب  توجه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست کشور برای حفظ و صیانت  تالاب باید توجه ویژه ای مبذول دارد، ادامه داد: در سیلاب اخیر یک درصد از تالاب نم و. رطوبت گرفت و فعال شدن  کانون های گرد و غبار  را به تاخیر انداخت.

رفع آلایندگی از صنایع با مشارکت شرکت های دانش بنیان 

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به منظور رفع مشکل آلودگی از صنایع آلاینده از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است که راهکارهای  در این زمینه به صنایع ارائه کنند.

محمدرضا برکتین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط زیست در حالی اخطار آلودگی به صنایع آلاینده می‌دهد که عمده این صنایع برای رفع آلودگی نمی‌دانند باید از چه ابزار و روش‌های برای کاهش میزان آلودگی استفاده کنند.
وی بیان داشت: این در حالی است که در چند سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی به راهکارهای برای رفع آلودگی صنایع دست یافتند که در همین راستا نیاز به پیوند و تعامل با این شرکت‌هاست.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه نظارت محیط زیست بر آلودگی صنایع در چند سال اخیر افزایش یافته است و صنایع به سمت فیلتر گذاری رفته‌اند اما صنایع برای رفع آلودگی نیازمند راهنمایی هستند که اگر بستر و راه کاهش آلودگی را به صنایع نشان دهند، قطعا از سوی صنایع هم استقبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه صنایع آلاینده همواره یکی از چالش‌ها در دنیا بوده است و بدنبال راهکارهای برای رفع و کاهش آلودگی بودند، ادامه داد: سهم صنایع در آلودگی هوا ، خاک و آب هر کدام متفاوت است و آنچه تحقیقات نشان داده است اینکه میزان آلودگی صنایع از میزان آلودگی ناشی از خودروها کمتر و این اثبات شده است.
برکتین، ادامه داد: سهم ۶ تا ۷ درصدی را برای آلودگی صنایع از سهم آلاینده های استان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که اگر یک دستگاه آلوده سنج کنار پل خواجو و یک دستگاه در سه راه مبارکه گذاشته شود قطعا میزان آلودگی خودروها بیش از صنایع را نشان خواهد داد.

اختصاص ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به این نهاد اختصاص یافته تا به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

کریم زارع در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و افراد واجد شرایط تا دهک پنجم بر اساس طرح اشتغال زایی پرداخت می‌شود.

وی سقف تسهیلات برای هر یک از پرونده های متقاضیان را یک میلیارد ریال بیان کرد و اظهارداشت: افراد تقاضای خود را در سامانه امداد ثبت کرده و پس از بازدید و بررسی طرح، به بانک های عامل معرفی می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان ادامه داد: تا پایان تیرماه بیش از هزار نفر به بانک های عامل معرفی شده و هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآورشد: پارسال پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و زمینه اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر فراهم شد.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز جهانی تالاب استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز جهانی تالاب استانداری اصفهان اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز جهانی تالاب استانداری اصفهان میلیارد ریال تسهیلات آلودگی صنایع میزان آلودگی کمیته امداد محیط زیست برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها

محمدهادی ایمانیه در هفدهمین جلسه ستاد احیا تالاب‌های استان فارس با تاکید بر اینکه کشاورزی و محیط زیست هر دو برای استان از اهمیتی بالایی برخوردار هستند، گفت: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت و برنامه‌ها منحصراً بر اساس افزایش بهره‌وری با امکانات موجود است.

او در ادامه گفت: طرح پژوهشی انجام شده توسط اساتید دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه‌های بختگان و طشک در معرض دید عموم قرار گیرد تا از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران در تکمیل آن نیز استفاده شود و پس از تصویب این سند همه دستگاه‌ها مکلف به تامین اعتبار برای انجام وظایف مرتبط به خود هستند.

استاندار فارس تصریح کرد: متولی حفظ محیط زیست منحصراً این سازمان نیست بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط‌زیست نقش اساسی و حیاتی دارند.

او تأکید کرد: خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری را در پی دارد پس نباید اجازه داد اوضاع غیرقابل کنترل شود.

ایمانیه بر ضرورت ایجاد سامانه‌ای هوشمند در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد سامانه‌ای که وظایف مرتبط با هر دستگاه و میزان تحقق آن را به صورت مداوم و مستمر پیگیری و رصد کند یک اقدام اثرگذار در احیای تالاب‌ها و دریاچه‌هاست؛ در این زمینه از هوش مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد.

وی، پر کردن چاه‌های کشاورزی غیر مجاز و همچنین کنتوردار شدن چاه‌های کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌های بختگان و طشک را در اولویت اقدامات دانست و تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح اشتغال، عدم توسعه زمین‌های کشاورزی، پلمب چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتور‌های هوشمند، لایروبی آبراه‌ها و کاهش تبخیر هر کدام نقشی در احیای تالاب‌ها دارد که باید سهم هر کدام به صورت مشخص ارائه شود و برنامه‌ها برای رسیدن به آنها نیز اجرایی شود.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به ملت شریف ایران به سبب افتخارآفرینی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ قاطع و هوشمندانه به جنایات متعدد رژیم غاصب صهیونیستی گفت: نگاه خداوند متعال و دعای شهدا و خانواده ایشان به کمک دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران آمد تا بار دیگر کام ملت ایران عزیز را شیرین کنند. البته که دشمنان همواره سعی می‌کنند شیرینی این نمایش قدرت و اظهار اراده ایران اسلامی را به کام مردم تلخ کنند که به لطف خداوند متعال موفق نخواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • (ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد