Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمانی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی با عنوان "اعتراض به قطعی برق یک روستا در شهرستان شوش" اظهار داشت : اهالی روستای خماط از توابع شهرستان شوش به دلیل اعتراض به ضعف ولتاژ برق در محل اداره برق شهرستان حاضر ونسبت به قطعی برق در این روستا اعتراض کردند. 

وی ادامه داد : بلافاصله مسئولان برق شهرستان شوش با همراهی اهالی به روستا اعزام شدند که پس از بررسی متوجه شدند برق روستا به دلیل سرقت سیم ها و تجهیزات شبکه توسط سارقان قطع شده و متاسفانه اهالی هم هیچ گزارشی از سرقت شبکه به اداره برق  ارائه نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان خاطر نشان کرد : با توجه به گرمای غیر قابل تحمل و افزایش دما در روزهای گذشته، برق این روستا با افت ولتاژ مواجه شده بود، که با حضور مسئولان برق در محل، اصلاح شبکه انجام شد.
سلیمانی با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی شبکه برق توسط دهیار و شورای روستا نیز صورتجلسه شده است گفت : سرقت سیم های برق در برخی مسیرهای روستایی این شهرستان سابقه داشته است که شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به محض اطلاع از وضعیت قطعی شبکه در کمترین زمان اصلاح شبکه را انجام داده است .  

وی افزود : از تمامی هم استانیها درخواست داریم در صورت مشاهده سرقت تجهیزات شبکه مراتب را به نیروی انتظامی، مرکز فوریت های برق ۱۲۱، یا حراست ادارات برق شهرستان خود اطلاع دهند تا در صورت آسیب وارده به شبکه، اصلاح شبکه از سوی امور برق شهرستان با قید فوریت صورت گیرد.

روستای "خماط" از توابع بخش شاوور، شهرستان شوش در ۳۰ کیلومتری شهر شوش قرار دارد.

برچسب‌ها مصرف بهینه برق قطع برق شوش شركت توزيع نيروی برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق قطع برق شوش مصرف بهینه برق قطع برق شوش شركت توزيع نيروی برق خوزستان برق شهرستان شهرستان شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)

جشن سنتی "گم تلا" در یکی از روستاهای تاریخی استان یزد برگزار شد.

  "گم تلا" بر اساس یک رسم دیرینه و کهن عصر سه شنبه در روستای تاریخی هرابرجان مروست برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین سنتی هرساله در روز هفتم فروردین به صورت خودجوش و گسترده مردم روستای هرابرجان برگزار می‌شود.

به یمن این روز بزرگ هر خانواده اجاقی در دل خاک درست و آتشی برپا می‌کند، بر روی آن اجاق، آش می پزند و بعد از صرف آش با نواختن ساز و نقاره و رقص چوب ( ترکه بازی ) به شادی می‌پردازند.

کودکان با تخم مرغ هایی که با ریشه گیاه روناس رنگ شده است با هم بازی می‌کنند، هر ۲ نفر تخم مرغ های رنگی شان را از قسمت سر به هم می‌زنند و تخم مرغ هر کس که شکست بازنده محسوب می‌شود و باید تخم مرغش را به برنده بازی که تخم مرغ سالم دارد تحویل دهد.

مردم این روستا در محلی بنام " گم تلا" که از خشت و گل ساخته شده است بعد از جشن و پایکوبی، آتش روشن می‌کنند و به نیت سلامتی افراد خانواده شان ریسمان‌هایی آغشته به نفت را که به زبان محلی هرابرجان به آن پوزه گفته می‌شود را در آتش می‌سوزانند

این مراسم همراه با بازی‌های سنتی و محلی از جمله لَپَر بازی غیره به همراه ساز و نقاره است.

این مراسم همچنین به عنوان یک دید و بازدید نوروزی توسط اهالی هرابرجان انجام می‌شود.

در این رسم سنتی، انواع مختلف آش نظیر ماش، رشته، حلیم، گندم و آش جو پخت می‌شود و تمامی کسانی که ساکن روستا و یا استان‌های اطراف نظیر فارس، کرمان ویزد که اصالتا هرابرجانی هستند بر اساس این سنت قدیمی در این مراسم شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان یزد درحاشیه این مراسم گفت: مردم این روستا بر اساس سنت دیرینه در این روز اجاق‌های متعددی را برای پخت و پز برپا می‌کنند.

"محمد رستگاری" افزود: مردم این روستا حتی هرابرجانی‌های مقیم خارج از کشور برای شرکت در این مراسم می آیند.

وی با بیان اینکه این رویداد در توسعه و جذب گردشگری نقش مهمی دارد، اظهار کرد: شهرستان مروست دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری، اماکن تاریخی و آداب و رسوم ارزشمندی است که با اطلاع رسانی و تولید محتوا می‌توانند گردشگران بیشتری را جذب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه توسعه گرشگری با مشارکت مردم رقم می‌خورد، بر حمایت اداره کل میراث فرهنگی از این رویداد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا مراسم گم‌تلای هرابرجان با شماره ۱۳۰۹ در فهرست آثار ملی ناملموس ایران به ثبت رسیده است.

این مراسم سابقه تاریخی بسیار طولانی دارد که جزئی از فرهنگ مردمان این روستا است و همچنین هرساله تعداد زیادی از مسافرین نوروزی از این مراسم بازدید می‌کنند

هرابرجان مرکز دهستان هرابرجان و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب یزد با جمعیتی بالغ بر یکهزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتمام آبرسانی سیار به روستای هفت پیران با اجرای خط پدافندی
  • برگزاری مسابقات فوتسال جام عیدانه در روستای نشلج کاشان
  • مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستای بولان بر اثر سیلاب + تصاویر
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • رفع اختلال شبکه مخابراتی چند روستای مسجدسلیمان
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)