Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@22:08:35 GMT

اینستاگرام، بلای این روز‌های فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۶۴۷

اینستاگرام، بلای این روز‌های فوتبال ایران

آفتاب‌‌نیوز :

«اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سوشال‌مدیا در دنیا، احتمالا پرکاربردترین پلتفرم ارتباطی در ایران است. همه‌گیرشدن آن باعث شده مردم اینستاگرام را به عنوان بستری برای اطلاع از اخبار و اشتراک آن با دیگران قلمداد کنند و البته بسیاری از چهره‌های مشهور سیاسی، هنری، اجتماعی و ورزشی هم نظراتشان را از این طریق به انتشار برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که چنین پلتفرمی سبب تسهیل و سرعت‌بخشیدن به انتشار اخبار شده و به نوعی چهره‌های مشهور را به مردم هم نزدیک‌تر کرده، اما خب قطعا جامعه از گزندهای آن هم بی‌نصیب نمانده است.

نمونه بارز تاثیرات مخرب اینستاگرام را می‌توان در ورزش و به‌خصوص فوتبال دید. اگر زمانی بازیکنان فوتبال صحبت‌ها و نظراتشان را از طریق رسانه‌های جمعی نظیر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به گوش مردم می‌رساندند، اکنون هر کدام دارای یک تریبون اختصاصی با بعضا میلیون‌ها دنبال‌کننده هستند. منکر به حاشیه برده شدن برخی از بازیکنان توسط پایگاه‌های خبری نیستیم که خب این اتفاق در تمامی دنیا برای بیشتر دیده‌شدن رسانه‌ها رخ می‌دهد اما پیش از این حداقل یک خبرنگار یا ژورنالیست بود که برابر کنش‌های احساساتی یا خارج از عرف فوتبالیست‌ها در صحبت‌هایشان بایستد و آن را تعدیل‌شده منتشر کند اما حالا اینستاگرام آمده تا نشان دهد ستاره‌های این مملکت تا وقتی می‌توانند الگو باشند که درباره هر چیزی اظهار نظر نکنند در غیر این صورت بلوا به پا می‌شود!

این کم‌سوادی رسانه‌ای و ورود به حوزه‌ای که ارتباطی به بازیکن فوتبال ندارد، تنها در میان ستاره‌های تیم ملی دیده نمی‌شود و بعضا در باشگاه‌های مختلف و رشته‌های ورزشی دیگر هم به وفور مواردی بوده که بازیکنان با انتشار نظر یا قهر و آشتی‌های گاه‌وبیگاه، به حواشی دامن زده‌اند. البته وقتی در این میان، پیشکسوتان سرخابی به جان یکدیگر می‌افتند و تنها پلیس فتا می‌تواند آنها را از هم جدا کند، نباید انتظار زیادی داشت که بازیکنان جوان‌تر نحوه استفاده درست از فضای مجازی را بدانند.

در موارد خارجی به‌ندرت می‌توان اظهار نظرهای دسته‌جمعی یا نقل‌ قول‌هایی را از بازیکنان بزرگ در اینستاگرام دید و این بدان معناست که آنها تمامی تمرکز خود را روی فوتبال معطوف کرده و از این اپلیکیشن در جایگاه خودش استفاده می‌کنند. شاید تازه‌ترین و بزرگ‌ترین مثالی که بتوان در این زمینه زد، کریستیانو رونالدو است. بر همه مشخص شده که فوق ستاره پرتغالی در این تابستان به دنبال خروج از منچستریونایتد است و تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار گرفته. اما کریس هیچگاه در طول این مدت، نه با استوری و نه از طرق دیگر در فضای مجازی هیچ فشاری روی باشگاهش ایجاد نکرد و حتی اخیرا عکس‌هایی از تمرینش با تیم منتشر کرد؛ آن‌هم در روزهایی که به‌شدت برای جدایی تلاش می‌کند. تازه این رونالدو، یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ است که با ۴۷۳ میلیون دنبال‌کننده، پرفالوئرترین انسان کره خاکی محسوب می‌شود. اگر ملی‌پوشان ما جایگاه، اعتبار و دنبال‌کنندگان رونالدو را داشتند، احتمالا نه فقط برای نیمکت تیم ملی و رئیس فدراسیون که دسته‌جمعی برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور هم اظهار فضل می‌کردند!»

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینستاگرام فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ما خیلی دیر به آن خودباوری رسید و اگر می‌توانستیم از ابتدا بازی خودمان را ارائه بدهیم، شاید حتی با تعداد گل زیاد می‌توانستیم بازی را برنده شویم. ولی استقلال تیم بزرگی است و مقابل آنها اگر غفلت کنید دروازه شما باز می شود. دیدید که روی سه مورد بی‌تجربگی، سه گل خوردیم که متاسفانه بازی را واگذار کردیم.

او در خصوص جو ورزشگاه و اثر آن روی بازیکنان شمس آذر نیز پاسخ داد: این مسئله درست است. تمام بازیکنان ما با انگیزه و جوان هستند و خیلی کم در این استادیوم بازی کرده‌اند که همین باعث شد تا جو استادیوم روی کیفیت ما تاثیر بگذارد. به نظر من این اتفاق طبیعی است. به تیم خوب استقلال تبریک می‌گویم. ما نیز تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا فصل را با رتبه خوبی در جدول به پایان برسانیم.

ستاره شمس آذر در مورد اینکه در نیم فصل از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشت، اظهار داشت: من از پرسپولیس پیشنهادی نداشتم ولی از استقلال داشتم.

وی در مورد اینکه آیا در شمس آذر می ماند یا خیر، گفت: به شرایط بستگی دارد. هر بازیکنی به دنبال پیشرفت است و برای سال آینده بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

گودرزی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا خودش طرفدار استقلال است یا نه، گفت: بله همینطور است.

دیگر خبرها

  • ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت
  • کاپیتان سابق تیم ملی: فوتبال را دنبال نمی‌کنم
  • سعید دقیقی: وظیفه داریم کمک کنیم شایسته‌ترین تیم قهرمان شود
  • حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی
  • رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان!
  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • محمد خاکپور: اصلا فوتبال ایران را دنبال نمی کنم! / فیلم
  • دقیقی: فردا دنبال انجام بازی زیبا هستیم
  • دقیقی: دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم
  • علی پروین: درویش باید به این بازیکنان بگوید خداحافظ | پرسپولیس جای آنها نیست!