Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:16:25 GMT

«گلاب و گل» مجموعه شعر در رثای اهل بیت (ع)

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۷۰۶

«گلاب و گل» مجموعه شعر در رثای اهل بیت (ع)

کتاب «گلاب و گل» جلد دوم مجموعه شعر‌های علی انسانی است که در حوزه ادبیات آیینی توسط مرکز فرهنگی انتشاراتی منیر در ۵۹۲ صفحه به چاپ رسیده است ، این مجموعه شعر شامل ۲۸ بخش است که در آن سروده‌هایی در رثای ساحت مقدس اهل بیت (ع) آمده است که در سال ۹۴ روانه بازار شده است.

در فضیلت طلایه دار نهضت حسینی حضرت مسلم بن عقیل (ع) ، در وصف آزادگی و بصیرت حضرت حر، در ستایش از یادگار امام مجتبی حضرت قاسم بن الحسن (ع) ، در فضیلت و ستایش قمر بنی هاشم حضرت عباس بن علی (ع) ، در رثای صغیر کبیر اباعبدالله الحسین حضرت علی اصغر (ع)، در ستایش و مصائب عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (ع) و اربعین، عرض ادب به محضر سفیر ابا عبدالله  در شام حضرت رقیه (ع) ، در سوگ عم بزرگوار پیامبر حضرت حمزه (ع) ، در سوگواری و عرض ادب به بانوی بافضیلت حضرت ام البنین (س) ، در ستایش و عرض ادب به محضر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در ستایش و فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) و در وصف لحظات ملکوتی سحر از دیگر بخش‌های مجموعه شعر «گلاب و گل» است که می‌توان به آن اشاره کرد ، همچنین در این کتاب غزل ها، متفرقه ها، سروده‌های انقلابی و دل نوشته‌های چاپ نشده علی انسانی نیز آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از کتاب حاضر می‌خوانیم:

غزل   مناجات

آمد سحر دوباره و حال سَهَر کجاست؟
تا بلکه آبرو دهدم، چشم‌تر کجاست؟

مربع ترکیب   ورود کاروان به کربلا

این قافله را راحله جز عشق و وفا نیست

در سینه‌ی آیینه، جز آیین صفا نیست

غزل   در وصف حضرت عباس (ع)

گمان مکن پسرت ناتنی برادر بود

قسم به عشق، کنارم حسین دیگر بود

مثنوی   کربلا

چه کربلاست! که عالم به هوش می‌آید
هنوز ناله زینب به گوش می‌آید

گفتنی است این کتاب را به علاقمندان به شعر مذهبی و شعر عاشورایی پیشنهاد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعر عاشورایی و مذهبی علی انسانی معرفی کتاب کتاب گل و گلاب مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ آب و هوای مناسب، برداشت نو برانه‌ها و غنچه کردن گل‌های محمدی، رویش آلاله‌ها در کنار اماکن تاریخی از جاذبه‌های گردشگری کاشان درفصل بهار است.
هرساله در اردیبهشت ماه جشنواره‌ها و مراسم سنتی ویژه‌ای درکاشان برگزار می‌شود که از معروف‌ترین آنها، مراسم گلاب گیری است و علاوه بر کاشان، در بخش‌ها و روستا‌های اطراف آن هم اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اردیبهشت که می‌شود گردشگران بسیاری برای لذت از عطر خوش باغ‌های گل محمدی کاشان را برای سفر انتخاب می‌کنند و عطر گل و گلاب کوچه‌ها و خیابان‌ها را در بر می‌گیرد و زن و مرد، پیر و جوان در کنار هم به چیدن گل‌های سرخ محمدی مشغول می‌شوند، چون که این ماه، فصل گلاب گیری کاشان است.
مراسم گلاب گیری کاشان از نیمه اردیبهشت شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت
  • مجید راهب درگذشت
  • پدر گلاب ایران درگذشت
  • «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت
  • فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • در ستایش سیتی: تیم هندبالی که با پا بازی می‌کند
  • در ستایش سیتی: تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد