Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:39:03 GMT

عزاداری روز تاسوعا در بازار تهران بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۷۸۰

عزاداری روز تاسوعا در بازار تهران بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

بازار تهران در تاسوعای حسینی مملو از جمعیت عزاداری بود که پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی، فرصت عرض ارادت به محضر حضرت عباس بن علی علیهم‌السلام را پیدا کرده بودند.

به گزارش مشرق، سوگواری و نوحه‌خوانی در بازار تهران از دیرپاترین آیین‌های عزاداری در کشور به شمار می‌رود که با تعطیلی مغازه‌های این مجموعه بزرگ تجاری از هفتم تا دوازدهم محرم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال پس از دو سال تعطیلی اجباری به دلیل شیوع گسترده کرونا در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ عزاداران حسینی فرصت یافته بودند تا در دسته‌های سوگوار، مصیبت شهادت اباالفضل العباس علیه‌السلام را تسلیت گویند.

دسته‌های عزادار از هیأت‌های قدیمی بازار که از محدوده خیابان خیام و پاچنار وارد تیمچه می‌شدند، رسم قدیمی چارپایه‌خوانی را بجا آورده و در دو گروه، دو بند نوحه را سر می‌دهند.

امسال، مهدی غیاثی و علی علیان، پای ثابت چارپایه‌خوانی و نوحه‌سرایی در بازار تهران بودند تا یاد و نام نوحه‌خوانانی چون احمد شمشیری، شاه‌حسین بهاری، احمد صالح، علیرضا بهاری، محمد یوسفی و ... در آیین‌های سینه‌زنی بازار زنده شود.

هیأت‌های محبان‌الزهرا، متقدمین حضرت زهرا، بزازها، صنف کفاش، قنات‌آبادی‌ها و ... از پرشمارترین دسته‌های سوگواری ایام محرم بازار تهران به شمار می‌روند.

در حاشیه حضور مردم سیاهپوش، چهره‌های سینمایی و ورزشی و پیشکسوتان هنر نیز به چشم می‌خورند که حضور مداوم محمدرضا طالقانی، قهرمان کشتی کشور و رئیس اسبق فدراسیون کشتی از آن جمله است.

ویدیویی که امروز از عزاداری در بازار تهران تهیه شده ببینید:

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت محشر بازار تهران محمدرضا طالقانی فدراسیون کشتی نوحه خوانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • شکست استقلال تهران برابر تیم دسته اولی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد