Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پیگیر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری هستیم، گفت: در این سفر چند روزه از پروژه‌های دارای اولویت در این استان سرکشی به‌عمل آمد.

سید صولت مرتضوی ۱۶ مردادماه در پایان سفر خود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جمع مردم سیل‌زده شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، اردل، خانمیرزا و روستای بارده حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: درصدد بودیم در این سرکشی‌ها به‌صورت میدانی از وضعیت مناطق سیل‌زده اطلاع پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری درگیر سیلاب شده بودند، عنوان کرد: در روزهای گذشته مسئولان کلان کشوری از جمله وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مسئولان کشوری نیز در استان حضور پیدا کردند، خوشبختانه مسئولان استان به نیکی از عهده مدیریت بحران در بحث اطلاع‌رسانی و امداد و نجات برآمدند، همچنین اسکان موقت آسیب‌دیدگان به خوبی انجام شد.

وی افزود: سیلاب خسارات زیادی به بخش کشاورزی، دامپروری، منازل مسکونی، زیرساخت‌ها و ... وارد کرده است، دولت برای جبران تمامی این خسارت‌ها برنامه دارد، قطعا منابعی برای پرداخت خسارت بلاعوض در نظر گرفته خواهد شد، زمین‌های کشاورزی آسیب‌دیده احیا می‌شود و برای جبران بخشی از خسارات به سایر بخش‌ها نیز برنامه‌های جداگانه داریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه نوسازی منازل تخریب شده در سیل اخیر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: اگر برخی روستاها و منازل در معرض خطر نیاز به جابجایی دارند، این کار انجام شود؛ همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری دستور لایروبی مسیل‌ها و مسیر سیلاب‌ها را برای  بارش‌های اخیر پیش‌بینی کرده است، امیدواریم حضور مسئولان در مناطق سیل‌زده آلامی بر دردهای سیل‌زدگان باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری هستیم، گفت: در این سفر چند روزه از پروژه‌های دارای اولویت در این استان سرکشی به‌عمل آمد، برای مثال پروژه محور شهرکرد- بروجن، لردگان به ایذه یکی از پروژه‌های استراتژیک در این استان محسوب می‌شود که در این سفر از آن بازدید به‌عمل آمد، همچنین ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در این استان مانند گردشگری وجود دارد که می‌تواند محور توسعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم باران به‌عنوان یک نعمت الهی به نقمت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید از تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی در احداث سیل‌بند، عملیات آبخیزداری و مقاوم‌سازی منازل استفاده شود تا در سیل دچار خسارت نشویم.

در ادامه غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حادثه سیل اخیر با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان تلاش شد تا آسیب کمتری به مردم وارد شود، اظهار کرد: در تلاشیم تا برآورد خسارت‌ها با دقت انجام شود و تا سپس آمار را به هیات دولت برای تصویب منعکس کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری از جمله وزیر کشور، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت بحران و .... در پنج شهرستان زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری برای رصد میدانی آسیب‌های سیلاب حضور پیدا کردند، گفت: امید است تا با تصویب هیات دولت سریعا برای جبران خسارت سیل اقدام کنیم.

حیدری تاکید کرد: دولت مردمی در تمامی لحظات در کنار مردم است و برای کاهش آلام خسارت دیدگان از سیل تلاش می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار، یادآور شد: این روز را گرامی داشته و به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مصوبات سفر ریاست جمهوری سیل تابستانی معاون اجرایی رئیس جمهور چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه، ۳۰۱ پروژه و بیش از شش هزار میلیارد مصوبه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و آخرین وضعیت پروژه‌های آن امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام و مدیران مرتبط برگزار شد.

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این جلسه سفر رئیس‌جمهور به ایلام را دارای خیر و برکت و آورده برای استان دانست و اظهار کرد: اتمام پروژه‌های سفر و تحقق مصوبات در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی افزود: سفر اول آیت الله رئیسی به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه، ۳۰۱ پروژه و بیش از شش هزار میلیارد مصوبه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که دارای درصد پیشرفت بالایی است باید هرچه زودتر تکمیل شود که این مهم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران در استان و در نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

هژبری ادامه داد: مصوبات خوبی برای سفر دوم ریاست جمهوری پیش‌بینی و تنظیم شده، اما مصوبات دور اول سفر باید عملیاتی و پروژه‌ها اجرایی شده است و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مدیران باید به جزئیات پروژه‌های مرتبط با سفر اشراف کامل داشته باشند، تاکید کرد: مدیران پیگیر دریافت تخصیص، فعال شدن پروژه و اتمام آن‌ها باشند و نسبت به رفع موانع تحقق مصوبات اقدام کنند.

در این جلسه آخرین وضعیت مصوبات و پروژه‌های امور عشایری، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، آب منطقه‌ای، فنی و حرفه‌ای، راهداری، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد بررسی و تصمیمات لازم برای پیشبرد این پروژه‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 747124

دیگر خبرها

  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد