Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، روند خروج پول حقیقی از بورس شدت گرفت و پس از آن در ۷ هفته متوالی که شامل ۳۵ روز کاری پی در پی بود، ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام مثبت بود. در این ۳۵ روز ۱۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

یکی از شعارهای محوری دولت ابراهیم رئیسی حمایت از بازار سرمایه و حفاظت از منافع سهامداران خرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دولت در کمپین انتخاباتی خود بر حفظ منافع سهامداران تأکید داشت، اعضای دولت نیز –از جمله وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس- بر موضع رئیس جمهور تأکید کردند.

دولت ابراهیم رئیسی در نیمه مرداد سال گذشته شروع به فعالیت کرد. دولتی که متشکل از رجال محافظه‌کار است. برخی از چهره‌های باسابقه دولت پیش از این در دولت محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند و چهره‌های جوان و تازه نفس دولت سیزدهم اغلب فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق هستند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد شد و مجید عشقی به ریاست سازمان بورس منصوب شد.

روند شاخص بورس
در روزهای ابتدایی شروع به فعالیت دولت سیزدهم شاخص‌های بازار سهام روند صعودی پیدا کردند. در پایان مرداد ۱۴۰۰ شاخص کل بورس ۱۴ درصد رشد کرد. صعود مرداد ۱۴۰۰ در یک سال بعدی بازار تکرار نشد.

در پایان معاملات روز ۱۲ مرداد سال گذشته شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد قرار داشت و در روز ۱۲ مرداد سال جاری شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل در این دوره یک ساله ۲ درصد رشد کرده و شاخص هم وزن ۴٫۷ درصد نزول کرده است.

خروج سرمایه از بورس
از روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، روند خروج پول حقیقی از بورس شدت گرفت و پس از آن در ۷ هفته متوالی که شامل ۳۵ روز کاری پی در پی بود، ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام مثبت بود. در این ۳۵ روز ۱۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

اما در یک ساله‌ی فعالیت دولت سیزدهم، از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۲۴۱ روز کاری، ۶۳ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس تهران خارج شده است.

بیشتر بخوانید: جهش بورس در بین التعطیلین شاخص کل بورس امروز چقدر رشد کرد؟

۲۱۲۲۰

کد خبر 1659582

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار سیدابراهیم رئیسی میلیارد تومان پول حقیقی پول حقیقی از بورس ۱۲ مرداد خارج شد یک سال ۳۵ روز روز ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس کاهشی شد

امروز شاخص بورس کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد که به عقیده کارشناسان،‌ این نوسان زودگذر است و تالار شیشه‌ای در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند.

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روزهای گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار بورس ـ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نمادهای پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم  روزهای گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نمادها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی ـ کارشناس بورس - با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • بورس پوش شد / حقیقی ها بیشتر از حقوقی ها خریدند
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند