Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حامیان مقتدی صدر، دومین هفته تحصن خود را روز یکشنبه در مقابل ساختمان پارلمان عراق در بغداد آغاز کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛جرقه این تحصن علنی روز شنبه (30 ژوئیه) پس از آن آغاز شد که الصدر به پیروانش دستور داد تا به منطقه سبز بغداد که به شدت محافظت شده بود حمله کنند و پارلمان را اشغال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کرار الخزعلی از استان میسان گفت: انشاء الله تحصن اگر سال ها طول بکشد به دستور مقتدی صدر ما تا رسیدن به خواسته‌های مقتدی صدر در این تحصن علنی خواهیم ماند.

یکی دیگر از عراقی‌ها به نام حسن کریم که در داخل چادر کنار مجلس نشسته بود، گفت: ان‌شاءالله تحصن می‌کنیم و خواسته‌های ما انحلال مجلس و تغییر چهره‌های قدیمی و فاسد است و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ».

به نوبه خود، علی نوری، معلم استان ذی قار، گفت: «احزاب برخلاف میل خود پاسخ می دهند زیرا هیچ مرجعی بالاتر از اختیارات مردم نیست و بلندترین صدا برای مردم است و مردم امروز تصمیم به حذف گرفتند. همه این احزاب فاسد... و ما مصمم هستیم که خداوند متعال و تحت رهبری م مقتدی صدر آنها را حذف کنیم.

صدر در انتخابات اکتبر بیشترین کرسی های پارلمان را به دست‌آورد، اما نتوانست دولتی تشکیل دهد که رقبای مورد حمایت ایران را حذف کند.

او نمایندگان خود را از مجلس خارج کرد و با استفاده از پایگاه مردمی از طریق اعتراضات و تحصن کنونی در مجلس، به اعمال فشار روی آورد.

اختلاف بین الصدر و مخالفانش باعث شد تا عراق برای یک دوره بی سابقه در دوران پس از صدام حسین بدون دولت باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق مقتدی صدر تحصن مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد

پیوست فرهنگی شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) در هشتصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور (پارلمان فرهنگی) امروز، سه‌شنبه 28 فروردین، با ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار در سال 1401، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

همچنین از دیگر انجام شده در این جلسه تصویب پیوست فرهنگی شعار سال 1403 (جهش تولید با مشارکت مردم) بود.

از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه می‌توان به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و برنامه‌های نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • تقابل دیدنی حامیان و مخالفان اسرائیل در مجلس انگلیس + ویدئو
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • یک تصویر متفاوت از صحن مجلس /مهمانان ویژه پارلمان چه کسانی بودند؟