Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه یکشنبه افزود: عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب می باشد. فرهنگ عاشورا، تمدن ساز و تحول آفرین و موجب پویایی و بالندگی در متن جامعه می شود.

وی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا علیه السلام، قیامی است که درس های فراوانی برای تمام بشریت دارد، اظهار داشت: روح استکبار ستیزی، مجاهدت، ایثار، ازخودگذشتگی،  حماسه، ولایتمداری، ایستادگی، مقاومت و شهادت طلبی از مولفه های قیام سیدالشهدا علیه السلام است، لذا بسط فرهنگ عاشورایی یکی از مهمترین مولفه های تحقق تمدن نوین حضرت ولی عصر عجل الله و رمز حیات و بالندگی انقلاب اسلامی است و اینکه انقلاب ما ریشه در مکتب عاشورا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: ما در استان گلستان بیش از ۱۶۰۰ هیئت مذهبی، ۳۵۰ مرکز قرآنی و ۸۰ کانون فرهنگی و تبلیغی داریم.

وی بیان کرد: حدود ۸۰۰ مبلغ و مبلغه دینی در راستای بسط فرهنگ عاشورایی در ایام محرم در استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت : دسته روی عاشورای حسینی توسط تشکل های دینی و هیئات مذهبی در شهرها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم در این ارتباط در گفت وگو با ایرنا گفت: سوگواری عزاداران حسینی روز دوشنبه ۱۷ مردادماه مصادف با نهم و دهم ماه محرم همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز در ۸۰  بقعه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم در این ارتباط گفت: با توجه به برگزاری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد؛ امامزادگان و بقاع متبرکه که بعد از دو سال محدودیت‌های کرونایی، امسال در حال برگزاری است از متولیان هیات‌های عزاداری و مردم تقاضا داریم، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام درست آنها، سعی در کنترل سلامت خود و سایر مردم و شرکت کنندگان در این مراسم‌ها را داشته باشند.

سعید گل‌فیروزی ادامه داد: همچنین با توجه به فرا رسیدن عاشورای حسینی و برگزاری مراسم‌های مختلف دیرینه و سنتی در شهرها و روستاهای مختلف استان که شاهد تجمعات مختلف هستیم از عموم مردم تقاضا داریم زدن ماسک در مراسم‌ها را فراموش نکنند و همچنین در این شب‌ها و این ایام ضمن دعای سلامتی برای خود و بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، دعا کنند تا این ویروس برای همیشه از اقصی نقاط دنیا از بین برود تا دیگر شاهد به وجود آمدن سویه‌های جدید آن نباشیم.

به گزارش ایرنا، امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین (ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا (س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد (ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت، هنگامی‌که امام دوم شیعیان  در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.

 سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

یکی از سنت‌های ارزشمند در روز عاشورا اقامه نماز جماعت ظهر عاشور است که طی سال‌ها اخیر، عزاداران حسینی ضمن برپایی مراسم عزاداری، در نماز اول وقت شرکت کرده و به امام حسین (ع) اقامه می‌کنند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها محرم ۱۴۰۱ ماه محرم عاشورای حسینی گرگان گلستان پروندهٔ خبری تکیه ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرم ۱۴۰۱ ماه محرم عاشورای حسینی محرم ۱۴۰۱ ماه محرم عاشورای حسینی گرگان گلستان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود، گفت: همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اظهار داشت: از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان،  همزیستی مسالمت‌آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: ائمه‌جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدراسلام تاکنون هستند و امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هستند و به علت مسئولیت بسیار سنگین  این وظیفه سنگین پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه، اتکاء به خداست.

نورمفیدی تصریح کرد: در دنیای امروز که جهان سلطه همه اصول و اعتقادات همه ادیان الهی را زیر پا گذاشته است؛ اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی و جناحی و گروهی شود، افزود: باید فضای عمومی و محتوایی نمازجمعه به گونه‌ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته‌ترین طلبه‌ها که در این زمینه آموزش دیده‌اند؛ برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: استان گلستان نمونه‌ای از ایران کوچک است که همزیستی مسالمت‌‎آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان است .

استاندار گلستان هم با اشاره به قابلیت های گلستان افزود: استان گلستان در حوزه اقتصاد رشد 8 درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دوبرابر قبل شده است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه  سرمایه گداری خارجی در گلستان  به بیش از  13 میلیون دلار رسیده است تاکید کرد:  این رقم  حکایت از از رشد 12 برابری داشته است که احیا 137 بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل در این رشد بی تاثیر نبوده است .

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تصریح کرد:  علاج بخشی خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت است که اگر انجام نمی شد طبیعت و محیط زیست گلستان مورد تهدید  جدی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود