Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع معدنی توانیر از سنکرون نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع معدنی و ثبت رکوردی جدید در احداث نیروگاه‌های حرارتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) «سیدزمان حسینی» ادامه داد: نخستین واحد نیروگاه گازی سمنان از طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع معدنی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود با شبکه سنکرون شد که یک رکورد جدید و بی نظیر در این زمینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت نیروگاه سمنان از ۲ واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به سه واحد رسیده است، عملیات اجرایی فاز دوم توسعه آن به عنوان واحد ۴ نیز آغاز شده است.

 پیشتر مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: ظرفیت مورد تقاضا برای احداث نیروگاه در شروع تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاوات بود که با استقبال صورت‌گرفته در یک مرحله به ۱۲ هزار و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است.

«سید زمان حسینی» افزود: فروردین‌ امسال تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌ها توسط صنایع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و پشتوانه قانونی به خود گرفت و براین‌اساس وزارتخانه‌های نیرو، صمت و نفت ملزم به اجرای آن شدند.

وی با اشاره به همکاری و تعامل میان مدیران وزارتخانه‌های نیرو، صمت و صنایع معدنی در زمینه احداث نیروگاه توسط صنایع، ادامه داد: به‌طورکلی دوره پیشبرد احداث نیروگاه که ۱۴ تا ۱۸ ماه به طول می‌انجامد، با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده به ۶ ماه کاهش یافت که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در باره دوره پیشبرد گفت: دوره پیشبرد شامل انتخاب مشاور، انجام مطالعات اولیه، انتخاب ساختگاه، مطالعات شبکه، مطالعات و اخذ مجوزهای محیط‌زیست، مجوزهای پدافند غیرعامل، تأمین آب و سوخت پروژه، تأمین مالی و انتخاب پیمانکار است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق صحن علنی مجلس شورای اسلامی وزارتخانه همکاری و تعامل ۱۰ هزار مگاوات احداث نیروگاه صنایع معدنی توسط صنایع طرح احداث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی