Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این جنبش با خدا عهد بسته است که مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت تبدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که توانمندی موشکی این جنبش، «دشمن احمق» مردم فلسطین را دچار فرسایش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری المنار به نقل از ابوحمزه گزارش داد، توانمندی موشکی که امروز جهاد اسلامی نشان داد، بخش اندکی از چیزی است که «آماده کرده‌ایم. ما [توانمندیهای]بسیار بیشتری داریم که باعث آزار دشمن می‌شود و ملت ما را شادمان می‌کند».

وی تأکید کرد: «ما در سرایا القدس بار دیگر به هر قطره خونی که از ملت مجاهدمان ریخته می‌شود، افتخار می‌کنیم؛ [ملتی]که در نهایت عزت و شرافت، وارد این جنگ شده‌اند».

این مقام جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: خون تیسیر الجعبری و خالد منصور دو فرمانده بزرگ و برادران مجاهدشان، در جنگ ما موسوم به وحدت میادین، باعث صلابت ما می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه فرماندهی جهاد اسلامی در خط مقدم درگیری و جنگ قرار دارد، بیان کرد: با خداوند، ملت و امت خود عهد می‌بندیم که مناطق مجاور غزه از جمله شهر‌ها و مناطق اشغالی را به مکان غیر قابل سکونت بدل خواهیم کرد.

وی از همه نیرو‌های مقاومت و آزادگان در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست که به این جنگ بپیوندند و تاکید کرد، باید انتفاضه فراگیری برای نابودی دشمن و اخراج آن از فلسطین صورت گیرد.

پیکر‌های هشت شهید فلسطینی از جمله «خالد منصور» (ابو راغب) فرمانده منطقه جنوبی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه) از زیر خرابه‌های ناشی از حمله دیشب رژیم صهیونیستی به رفح بیرون کشیده شد.

وزارت بهداشت فلسطین هم از افزایش شمار شهدا به ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و افزایش تعداد مجروحان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای شهادت شهدای رفح از جمله خالد منصور و دو رزمنده دیگر جهاداسلامی به نام‌های «زیاد احمد المدلل» (فرزند یکی از سران سیاسی جهاد اسلامی) و «رأفت صالح شیخ العید» را تسلیت گفت.

خالد منصور عضو شورای نظامی سرایا القدس و فرمانده منطقه جنوبی در این گروهان‌ها بود که پیش‌تر نیز چند بار از ترور جان سالم به در برده بود.

رژیم صهیونیستی وی را به برنامه‌ریزی و نظارت بر تعدادی از عملیات‌های نظامی نوار غزه متهم کرده است. این رژیم، منصور را از «خطرناک‌ترین افراد تحت تعقیب» می‌دانست و نام وی را در کنار نام فرمانده ارشد سرایا القدس «اکرم العجوری» (که در خارج از غزه زندگی می‌کند) قرار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابوحمزه نابودی اسراییل مبارزه با صهیونیزم سرایا القدس مسجدالاقصی حمله به غزه سرایا القدس جهاد اسلامی خالد منصور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ نکته راهبردی عملیات «وعده صادق» از نگاه الجزیره

شبکه الجزیره در تحلیل خود از عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم اشغالگر در عمق فلسطین اشغالی به ۱۰ نکته راهبردی و مهم این عملیات اشاره و تاکید کرد ایران به گونه‌ای اسرائیل را زد که این رژیم تصور نمی‌کرد و همه اهداف تهران محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که از زمان انجام عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی، رسانه‌های منطقه و جهان همه تمرکز خود را معطوف به تحلیل ابعاد مختلف این عملیات کرده‌اند، شبکه الجزیره قطر که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به شکل گسترده اخبار و گزارش‌های مربوط به این نبرد را پوشش می‌دهد، در یادداشتی به بررسی عملیات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران ضد اشغالگران پرداخته و نوشت که محافل اسرائیلی تلاش دارند وانمود کنند همه پهپادها و اکثر موشک‌های ایرانی را که به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده بود ساقط کرده‌اند.

الجزیره افزود که این تلاش اسرائیلی‌ها برای آن است که وانمود کنند توانمندی‌های ایران محدود است. محافل صهیونیستی دائما تلاش دارند بگویند اسرائیل بعد از حمله ایران به سرعت توانست مجددا حمایت شدید غربی‌ها را جلب کند. همچنین تلاش این محافل عمدتا متمرکز بر آن است که توجهات جهانی را از جنایات اسرائیل در غزه منحرف کرده و این رژیم را به عنوان موجودیتی معرفی کنند که تلاش دارد از خود در برابر دشمنان «شرور» دفاع کند!

این شبکه قطری تاکید کرد که اما در اینجا 10 نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنیم:

-تصویری که اسرائیل قصد دارد از اتفاقی که افتاده به نمایش بگذارد حاوی مقدار زیادی دروغ و مغالطه بوده و هدف این است که افکار عمومی اسرائیلی و منطقه‌ای تصور کنند که اسرائیل قدرت بازدارندگی و نظامی بالایی دارد.

-ایران نه تنها از نظر نظامی، بلکه از نظر سیاسی نیز خواهان یک حمله ترکیبی بود، به این معنی که می‌خواست عملیاتی را انجام دهد که در عین رسیدن به اهداف نظامی مورد نظر، شتاب رسانه‌ای زیادی هم داشته باشد؛ بدون اینکه کار به یک جنگ گسترده و همه جانبه بکشد.

درواقع ایران یک عملیات کاملا برنامه‌ریزی شده انجام داد تا بر قدرت بازدارندگی خود تاکید کرده و در عین حال از مواضع راهبردی و خاک خود در برابر هر تجاوزی محافظت کند.

-اینکه ایران از عنصر غافلگیری در این عملیات استفاده نکرد برخلاف چیزی که برخی می‌گویند، به دلیل فاصله جغرافیایی ایران با فلسطین اشغالی نبود، بلکه ایران عامدانه از این عنصر استفاده نکرد که این امر دلایل متعددی دارد از جمله اینکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از چند روز قبل درباره این حمله به اسرائیل هشدار می‌دادند. بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به محض راه افتادن پهپادها به سمت فلسطین اشغالی، آغاز عملیات خود را اعلام کرد و بعد از اعلام این طرح پیچیده تاکید کرد که این عملیات با موشک‌های بالستیک ادامه خواهد داشت.

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه را کنار گذاشتآسیب های وارد به اسرائیل از نگاه تحلیلگران صهیونیست

-این رفتار ایران در انجام عملیات خود بدان معناست که ایران قصد داشت پیامی را برای اسرائیلی‌ها بفرستد و همچنین باید توجه داشته باشیم که ایران در اقدامی حساب شده، اهداف نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و کاری با اهداف غیرنظامی نداشت. بنابراین حمله ایران یک عملیات ترکیبی نظامی-سیاسی بود.

-اینکه ایران از عنصر غافلگیری استفاده نکرد و همچنین موشک‌ها و پهپادهای بسیار پیشرفته‌ای که در اختیار دارد را به کار نگرفت، در چارچوب یک اقدام برنامه‌ریزی شده بود و ایران در وهله نخست به کمیت عملیات خود و بزرگی آن توجه داشت و به هدفش هم رسید.

-برخلاف چیزی که اسرائیلی‌ها تبلیغ می‌کنند، این رژیم موفق به سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نشد و پهپادها و موشک‌هایی هم که رهگیری شدند به لطف حمایت‌ها و سامانه‌های آمریکا و سایر حامیان این رژیم بودند. در اینجا باید توجه کنیم که ایران به یکی دیگر از خواسته‌های خود هم رسید و آن هم نمایش ضعف بخش دفاعی ارتش اسرائیل بود.

-در سطح راهبردی، بعد از عملیات ایران مشخص شد که اسرائیل تا چه اندازه و به طور مطلق وابسته به لایه‌های حفاظتی بین‌المللی و منطقه‌ای است. در این میان یک کشور عربی (اشاره به اردن) هم که گفته می‌شد برای رهگیری موشک‌های ایرانی به اسرائیل کمک کرده است، خودش را مقابل افکار عمومی عربی شرمنده کرد. به این ترتیب لایه‌های حفاظتی که ارتش اسرائیل به آنها وابسته است و همچنین نحوه کار و هماهنگی میان این لایه‌ها چه در داخل فلسطین اشغالی و چه در کل منطقه آشکار شد.

-ایران موفق شد به گونه‌ای به اسرائیل ضربه بزند که این رژیم تصور نمی‌کرد یا انتظارش را نداشت. نکته مهم دیگر این است که درحالی که اسرائیل برای مقابله با حمله ایران همه کارت‌های دفاعی خود را رو کرد اما ایران از همه کارت‌های تهاجمی خود استفاده نکرد.

-این عملیات ایران با شناسایی قابلیت‌های دفاعی نظامی اسرائیل و متحدانش و نحوه عملکرد آن، کمک زیادی به ایران کرد و این کشور و متحدانش می‌توانند در تقابل‌های بزرگتر و جدی‌تر از این اطلاعات استفاده کنند.

-عملیات ایران ضد اسرائیل، چشم‌اندازهای نیروهای فعال در منطقه به ویژه آمریکا و ایران را آشکار کرد و نکته مسلمی که بعد از این عملیات روشن شد این بود که این دو طرف در جریان رویارویی گسترده با یکدیگر نیستند و همچنین حالت توازن نسبی میان آنها برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبرد سنگین در النصیرات غزه/حملات راکتی سرایا القدس به سدیروت+فیلم
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • ارتش اسرائیل رزمایش برگزار می‌کند
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست
  • ۱۰ نکته راهبردی عملیات «وعده صادق» از نگاه الجزیره
  • تمجید جهاد اسلامی فلسطین از پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • جهاد اسلامی: پاسخ ایران طبیعی بود
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • ورق قابل چاپی که گرمای هدر رفته را به برق تبدیل می‌کند
  • آژیر خطر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به صدا درآمد