Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا محتشمی پور شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گنابادیهای سراسر کشور در این شهرستان افزود: برای توسعه و رونق اقتصادی مطلوب در هر منطقه باید از رویکرد های مبتنی بر دولت فاصله بگیریم و  تدوین فهرست های صرف اولویت سرمایه گذاری منطقه ای کارآیی خود را از دست داده است و این مساله نمی تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد باید از مشارکت و هم افزایی بین بخشی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای توسعه به صورت مستقیم بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گناباد در بخشهای مختلف گفت: باید با شناسایی مناسب ظرفیت ها با بهره گیری از نظرات و هم فکری سرمایه گذاران برای هر بخش و نقش آفرینی بیشتر آن در فرآیند توسعه چارچوب خاصی تدوین و با برنامه ریزی خاص برای رونق منطقه بهره گرفت.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به کاهش بودجه های عمرانی نسبت به سالهای گذشته و توجه خاص مسوولان ذیربط به بودجه های جاری بهره گیری بیشتر از ظرفیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در فرآیند توسعه بسیار مهم و نیازمند کار کارشناسی دقیق است و برگزاری چنین همایش هایی نقش مهمی در جلب توجه فعالان اقتصادی و معرفی پتانسیل های موجود دارد.

وی تداوم پیگیری ها را لازمه اثر بخشی فعالیت ها و برنامه ریزی ها برای توسعه منطقه ای و از جمله شهرستان گناباد دانست و گفت: باید برای جلب نظر مسوولان در بخشهای مختلف به صورت مستمر تا به ثمر نشستن نتیجه، پیگیر مداوم مسائل بود و بعد از مقطعی آنها را رها نکرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به رشد بیش از ۱۰۲ درصدی نقدینگی کشور و تاثیر مستقیم آن در تورم کالاها و خدمات گفت: مجوز احداث و توسعه زیربنایی محور مواصلاتی خواف، گناباد و بجستان از وزیر راه و شهرسازی اخذ شد و جذب اعتبارات از محل ماده ۳۲ در دست اقدام است.

محمد صفایی دلویی گفت: از مجموع ۱۴ پهنه معدنی در شهرستانهای گناباد و بجستان پنج پهنه در بخشهای آهن، سرب، طلا و نقره است که جذب سرمایه گذاری در آنها نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه گناباد در بخشهای مختلف این شهرستان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تحول ایجاد می کند و باید از این ظرفیت حداکثر بهره را گرفت.

 وی اظهار داشت: به موازات اجرای طرح احداث فرودگاه گناباد، طرح ایجاد شرکت هواپیمایی اختصاصی در این شهرستان در حال اجرا و اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذار و اخذ تسهیلات انجام شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هدف از اخذ تسهیلات همزمان با فرآیند ثبت شرکت ایرلاین در این شهرستان را تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری در این منطقه ذکر کرد و گفت: با راه اندازی این شرکت هواپیمایی اختصاصی، فرودگاه گناباد بعد از راه اندازی هر روز حداقل یک پرواز به نقاط مختلف خواهد داشت و این مزیت مهمی برای منطقه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی هم رشد اقتصادی این استان را در سالجاری ۷.۲ درصد ذکر کرد و گفت: برای توسعه استان در بخشهای مختلف ۲۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.

رضا جمشیدی گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شرکت های دانش بنیان این استان طی سالجاری در نظر گرفته شده و این تسهیلات به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۲ هزار میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان خراسان رضوی طی امسال اختصاص یافته که به هر شهرستان متناسب با برنامه و مزییت های ارایه شده، تخصیص می یابد.

وی ظرفیت های مختلف سرمایه گذاری و توسعه و رونق گناباد در بخشهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را یادآور شد و برندسازی محصولات، بهره گیری از پتانسیل انرژی خورشیدی، توسعه گردشگری زیارت، ایجاد کمپ های گردشگری و توجه بیشتر به صنایع دستی این شهرستان و نقش آفرینی بیشتر آن در بازار مصرف داخلی و خارجی را ضروری دانست.

فرماندار گناباد هم مهمترین مزیت های سرمایه گذاری و توسعه این شهرستان را وجود محصولات مهم کشاورزی اعم از پسته، زعفران و غیره ، وجود قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو، قابلیتهای مهم صنعتی و معدنی، جذب گردشگر از جمله گردشگری زیارت و وجود بقاع متبرکه و ابنیه تاریخی، فرودگاه در حال احداث دانست و گفت: با توجه به این پتانسیل ها ایجاد زنجیره تولید زعفران و محصولات معدنی و سنگهای قیمتی، تولید و فرآوری پسته و محصولات گیاهی، زنجیره تولید سماق و گل محمدی، تولید دام سنگین و شترمرغ، تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز و تولید سفال و پارچه های نخی و فرآوری سنگهای ساختمانی و آهک و صنایع وابسته را در این شهرستان ضروری است.

رضا نصیری گفت: برندسازی محصولات و از جمله تولیدات هر روستا یک برند متناسب با تولیدات و مزییتهای خاص اقتصادی آن منطقه را مهم است و باید با جذب سرمایه گذاران و آشنایی آنها با این مزیت ها برای توسعه و رونق منطقه گام های موثری برداشت.

وی ایجاد بارانداز نهاده های دامی با توجه به موقعیت و ظرفیتهای اقتصادی گناباد و قرار گرفتن آن در جنوب استان خراسان رضوی را مهم دانست و گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن و احداث چهار هزار مسکن طی چهار سال آینده در این شهرستان فرصت خوبی برای جلب سرمایه گذاران در این بخش است.

وی  راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گناباد، اجرای طرح گردشگری قنات قصبه، کلوت قوژد و عمرانی، فرآوری تولید توت خشک با وجود ۱۸ هزار درخت توت در گناباد، بهسازی راه های مواصلاتی و غیره در این شهرستان ضروری دانست.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت گناباد سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت گناباد سرمایه گذاری وزارت صنعت معدن و تجارت گناباد سرمایه گذاری استان خراسان رضوی فرهنگی و اجتماعی بخشهای مختلف شهرستان گناباد سرمایه گذاران سرمایه گذاری راه اندازی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمجتبی حسینی در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها اظهار داشت: در استان سه منبع درآمدی داریم که یکی از محورهای مهم آن کشاورزی است به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از قتصاد دولتی و در هم تنیده موجود، مردمی سازی است به نحوی که تصدی گریی مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: ابتدای فروردین ماه، با ۳۵ مجموعه خصوصی و دولتی که تاثیر مستقیم در اقتصاد استان دارند جلسه هم فکری و هم اندیشی برگزار و ماموریت‌های تحقق شعار سال به بخش های مربوطه واگذار شد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز بین ۳۵ پروژه‌ای که در راستای تحقق شعار سال تعریف شده، جهاد کشاورزی اولین دستگاهی است که در این مهم اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: چهار محور همچون توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه این رویکرد، یک نگاه عملیاتی و علمی است، عنوان کرد: از سوی دیگر برون سپاری بخشی از وضعیت موجود حائز اهمیت است که یکی  راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان در سازمان جهاد و با کمک تصمیم سازان جهاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان به عنوان اولین استانی که دست به این اقدام مهم زده  تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد