Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:29:55 GMT

آیین خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۰۱۳

آیین خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که یکشنبه شب برگزار شد، خادمان و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در صفوف منظم با در دست داشتن لاله های شمع، گرداگرد صحن پیامبر اعظم(ص) حضور داشتند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش سپردند.

در این مراسم با سابقه ۳۰۰ ساله که به صورت زنده از برخی شبکه های سیما و شبکه های مجازی پخش شد، خطبه شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مرثیه خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین (ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم خطبه خوانی آیینی سنتی است که بر اساس وقفنامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال هزار و ۱۶۰ هجری قمری، هر سال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مشهد ماه محرم حرم امام رضا عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ماه محرم حرم امام رضا مشهد ماه محرم حرم امام رضا عاشورا شب عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد سلطانی اظهار کرد: در راستای حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مردم ستمدیده و مظلوم غزه و پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به مرکز کنسولگری ایران در دمشق فردا راهپیمایی سراسری در مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: انتظار داریم فردا مردم مؤمن و ولایتمدار مشهد و استان در این راهپیمایی با شکوه شرکت کنند و حمایت خود را از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» ابراز کنند.

وی افزود: این راهپیمایی فردا ۳۱ فروردین ماه بعد از نماز جمعه از باب الجواد شروع خواهد شد و تا چهارراه شهدا ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این راهپیمایی هم زمان در دیگر نقاط کشور هم انجام خواهد شد.

کد خبر 6082188

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • آیین تکیه خوانی و علم کشی در شمیران
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی