Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهلی‌بر اظهار داشت: امسال برداشت میگو بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت تولید در مزارع و مراکز تکثیر استان است.

وی با اشاره به اینکه برداشت میگو تا نیمه شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی جاری ۵۸ مزرعه فعال در مجتمع ذخیره سازی پست لارو میگو در استخرهای پرورشی اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۳۸ میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شده که این تعداد از ۲ مراکز تکثیر میگوی استان و همچنین سایر استان‌های میگو پرور کشور تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران کنارک واقع در گوردیم نیز در بخشی از ظرفیت آماده شده که طی ۲ مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام می‌شود که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از ۲ میلیون قطعه حدود ۲۵ تن میگو برداشت شد و در نیمه تیرماه سالجاری نیز با ذخیره سازی بیش از هفت میلیون قطعه پست لارو میگو تا پایان مهرماه برداشت از استخرهای این مجتمع نیز صورت می‌گیرد.

شهلی بر اظهارداشت: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه روسیه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.



باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی برداشت میگو پست لارو میگو ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس

فرشید رحمانی مهمترین دلیل ایجاد بند‌های خاکی را جلوگیری از فرسایش خاک، کمک به مدیریت سیلاب و کاهش اثرات تخریبی آنها دانست و گفت: گنبدکاووس ۴۸ بندسار و بند خاکی دارد که بارندگی‌های بامداد پنجشنبه تا صبح دیروز باعث ذخیره آب در ۲۴ مورد از آنها و در نتیجه خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های هلالی آبگیر برای کنترل روان آب‌ها در مراتع شمالی گنبدکاووس طی سال‌های اخیر گفت: در بارندگی‌های اخیر ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در سه هزار و ۵۰۰ هکتار هلالی آبگیر شهرستان ذخیره شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: آب‌های جمع آوری شده باعث افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان آب‌ها و تغذیه سفر‌های آب زیرزمینی در منطقه می‌شود.

رحمانی افزود: نهال‌های تولیدی در ایستگاه «چپرقویمه» گنبدکاووس در هزار و ۲۹۰ هکتار از مراتع شمالی شهرستان به صورت مشارکتی، واکاری و پیمانکاری غرس شد که بارندگی‌ها باعث سیرابی آنها شده و نیازی به آبیاری دستی ندارند.

وی وضعیت مراتع گنبدکاووس را خوب ارزیابی کرد و گفت: سرسبزی پوشش گیاهی مرتعی یک ساله و چند ساله طراوت و شادابی خاصی به منطقه بخشیده و علوفه برای دامداران تامین شده است.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، از مهرماه سال گذشته تا ۲۵ فروردین امسال ۴۰۲ میلی‌متر بارندگی در گلستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت آماری ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بارندگی فصل بهار برای گلستان نرمال پیش بینی می‌شود و دمای هوا هم بین نیم تا یک درجه افزایش خواهد یافت.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • خزانه‌گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • خزانه گیری ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو افزایش یافت
  • افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس