Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@11:16:00 GMT

پویش« صباحاً و مساءً » در قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۳۰۹

پویش« صباحاً و مساءً » در قم اجرا می‌شود

مسجد مقدس جمکران باهدف مواسات با امام عصر (عج) و ترویج و تحکیم سنت سوگواری بر مصیبت اسارت، به برگزاری پویش «صباحا و مساء» اقدام کرده است.

همه‌ساله پس از پایان یافتن دهه اول محرم، شور عزاداری‌ها از تب‌وتاب می‌افتد و سوزوگداز‌ها رو به سردی می‌رود. این در حالی است که یکی از جان‌گدازترین مصائب اهل‌بیت (ع)، یعنی مصیبت اسارت آل الله تازه از این روز آغاز می‌شود؛ مصیبتی که امام عصر (عج) هر صبح و شام برآن خون گریه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این پویش برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه است و اشاره به فرمایش امام عصر (عج) دارد که در فرازی از آن فرموده: «فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْکِیَنَّ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما»، «جدّ غریبم! … من هر صبح و شام بر تو ندبه می‏کنم و به‌جای قطرات اشک بر تو خون می‏گریم».

بنا به نقل کتاب عبقری الحسان، آن مصیبتی که امام عصر علیه‌السلام هر صبح و شام بر آن خون گریه می‌کنند مصیبت اسارت است. (العبقری الحسان، ج‏۲، ص۴۵۸)

در پویش صباحا و مساء از مخاطب دعوت می‌شود تا با کاروان اسرا چهل روز همراه شود و منزل‌به‌منزل، با شنیدن مصائب جانسوز کاروان، هم‌نوا با امام عصر بر این مظلومیت اشک بریزد و سپس برای روزگار ظهور دست به دعا بردارد.

پویش «صباحا و مساء» از سه‌شنبه هجدهم مردادماه، مصادف با یازدهم محرم آغاز می‌شود به مدت چهل روز یعنی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران محرم ۱۴۰۱ امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش به مناسبت روز معلم برگزار می‌شود.
مخاطبان برای شرکت در این پویش، می‌توانند دلنوشته، دلگویه و خاطره از معلم خود را در قالب عکس، صوت و یا فیلم به مدت ۳۰ ثانیه در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش و یا روبیکا به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۴۴ و یا @amoozesh۷tv ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی