Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا مهدی زاده افزود: پویش اهدای خون امسال در محرم و صفر با شعار «ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه» و «خون، بهای عشق است» که برگرفته از فرهنگ حسینی مانند سال‌های گذشته برقرار است.

وی ادامه داد: از اهداکنندگان خون می‌خواهیم که اهدای خون را به عاشورا موکول نکنند زیرا در این روز به دلیل ازدیاد جمعیت و استقبال‌کنندگان از اهدای خون ممکن است موجب معطل شدن اهداکنندگان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: هموطنانی که قصد اهدای خون دارند بهتر است که در طول ماه‌های محرم و صفر اقدام به اهدای خون کنند زیرا نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و اهدای خون باید به صورت مستمر و مکرر انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را حفظ کنیم و مشکلی در تامین خون نداشته باشیم.

مهدی زاده تصریح کرد: همه افراد می‌توانند اهداکننده خون باشند و از اهدای خون استقبال کنند ولی لازم است از جوانان و بانوان بیشتر بخواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند زیرا این دو قشر در زمینه اهدای خون تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمایل و استقبال جوانان برای اهدای خون کم است؛ بنابراین از جوانان می‌خواهیم که بیشتر در این فعالیت اجتماعی و انسان‌دوستانه وارد شوند و برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: همچنین بانوان هم به دلیل اینکه تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در جامعه و خانواده دارند می توانند به عنوان الگوهای مناسب و مروج‌های خوب برای ترویج فرهنگ اهدای خون باشند.

وی ادامه داد: اکنون سطح ذخایر خون در استان تهران خوب است و ۱۰۰ درصد نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی و بیمارستانی تهران را پاسخگو هستیم اما باید توجه داشت که استان تهران دارای شرایط خاص است و همیشه و به طور مستمر باید اهدای خون انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را در شرایط ثابت نگه داریم و خون مورد نیاز را تامین کنیم.

مهدی زاده تاکید کرد: در هفته های اخیر به دلیل شیوع مجدد کرونا شاهد کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بودیم و اگر این روند ادامه یابد، شاید برای هفته‌های آینده با کاهش میزان سطح خون مواجه شویم بنابراین از اهداکنندگان خون می‌خواهیم به طور مستمر و دائم برای اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش ایرنا،  اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرده است، همشهریان تهرانی می‌توانند در روز دوشنبه هفدهم مرداد ۱۴۰۱ مصادف با عاشورا برای پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون به ۱۳ مرکز فعال در استان تهران مراجعه کنند.

براساس این گزارش، در عاشورای حسینی مراکز وصال، شهرری، تهرانپارس، ستاری، پیروزی از ساعت ۷ تا ۲۴ و دیگر مراکز صدر، شهدای چیذر، نارمک، شهریار، ورامین از ساعت ۷ تا ۱۶ همچنین گروه‌های سیار اهدای خون واقع در بیمارستان خیریه صدیقه الزهرا (س) شهرری، هیئت سجادیه اسلامشهر و تیم امام زاه جعفر پیشوا از ساعت ۹ تا ۱۷ چشم انتظار مردم خیرخواه تهرانی خواهند بود.

افراد برای پیشگیری از اتلاف وقت می‌توانند از طریق مراجعه به سایت انتقال خون استان تهران نوبت اینترنتی دریافت کرده و با همراه داشتن کارت ملی به مراکز ثابت اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 696319 منبع: ایرنا برچسب‌ها سازمان انتقال خون ایران ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران ماه محرم انتقال خون استان تهران برای اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران

دکتر امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

علیرضایی افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری های خاص که به آن فناوری برتر گفته می شود، اعضا با موفقیت به اهدا می رسد.

علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد