Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:07:22 GMT

سنگ‌های مجاهدان فلسطینی، امروز به موشک تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۳۶۲

سنگ‌های مجاهدان فلسطینی، امروز به موشک تبدیل شده است

ایسنا/قزوین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) گفت: سنگ‌های کوچکی که در دست مجاهدان فلسطینی بود امروز به موشک تبدیل شده و این فقط بردهای متوسط است و اگر حماقت اسرائیل ادامه یابد بیش از این آتش به سرش خواهد آمد و اسرائیلی‌ها همین امروز می‌میرند و آمریکا جرئت پشتیبانی از آن‌ها را ندارد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در جمع عزاداران حسینی در روستای شورستان از توابع الموت، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش و با بزرگداشت یاد و نام شهدای عرصه‌های مختلف انقلاب، بیان کرد: عاشورای ملت ایران با عاشورای سینه‌زدن‌های بی‌هویت متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشورای ملت ایران، فرزندی همچون قاسم سلیمانی تربیت می‌کند و نجات‌بخش ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان است.

این مسئول افزود: ما آن ملتی هستیم که به دنیا اعلام کردیم زمینه‌سازان ظهور ولایت عظمی هستیم. ملت ایران این شأنیت را دارند که با افتخار، سربازان امام زمان (عج) باشند. ما ملت ایستاده در وسط میدان هستیم. ما مردم شام نیستیم که در حق خاندان پیامبر ظلم روا داشتند.

وی تصریح کرد: با وجود عزاداری‌های ملت قهرمان ایران، آمریکا نمی‌تواند جلوی مقاومت این ملت را بگیرد. دشمنان ملت ۱۸ سال پیش با بهانه واهی دفاع از حقوق بشر به افغانستان حمله کردند و آن روز اسماعیل قاآنی و قاسم سلیمانی و فرزندان سپاه، فرار مفتضحانه آمریکا از منطقه و افغانستان را پیش‌بینی کردند اما برخی ساده‌لوحان این پیش‌بینی را باور نمی‌کردند.

سردار رفیعی ادامه داد: اما امروز همه جهان مشاهده کردند که آمریکا از افغانستان با اختیار نرفت و با عملیات نظامی عقب‌نشینی نکرد بلکه مثل یک دزد از افغانستان گریخت و حتی تجهیزات نظامی پیشرفته خود را نیز نتوانست با خود ببرد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در چهل سال جنگ با ملت و انقلاب ایران ۲ واژه را جهانی کردند. آن‌ها به دنبال دهکده جهانی بودند اما ببینید این دهکده خیالی کجاست و شما ملت ایران که انقلاب خود را به جهان صادر کردید در کجا قرار دارید. نقشه صهیونیسم در اجرای طرح از نیل تا فرات به نابودی کشیده شد و از نیل تا فرات، هلال شیعه با محور مقاومت شکل گرفت. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: دومین واژه‌ای که آمریکایی‌ها در این چهل سال بیان کردند ائتلاف و اجماع جهانی بود اما اگر تجربه جبهه مقاومت ما شکل نگرفته بود و اگر آمریکا قدرت‌نمایی ما را در غرب آسیا ندیده بود به یقین امروز اجماع جهانی را به نفع اوکراین بر علیه روسیه به میدان می‌آورد.

وی یادآور شد: اوکراین خانه امن آمریکا بود اما شکست خورد. ملت ایران با تجربه گرانسنگ دفاع مقدس و مقاومت هیمنه آمریکا را شکستند و روس‌ها به این نتیجه رسیدند این آمریکا شکستنی است. در فاصله ۱۵۰ متری در جنوب حلب دیدیم که آمریکایی‌ها ببرهای کاغذی بودند و شما ملت ایران حقیقت مردان بودید. این ۲ کلیدواژه آمریکایی‌ها را شما ملت ایران، شکستید و امروز میدان پیش روی شما همان میدان است.

این مسئول گفت: شما ملت حسین هستید و در زیر پرچم امام حسین (ع) دیگر اجازه نمی‌دهیم ظلمی بر این ملت برود و هر کشوری چشم طمع به ملت عزیز ایران داشته باشد، چشم او را از حدقه بیرون می‌کشیم حتی اگر در باریکه غزه باشد. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: سنگ‌های کوچکی که دست مجاهدان فلسطینی بود امروز به موشک تبدیل شد و این فقط بردهای متوسط است و اگر حماقت اسرائیل ادامه یابد بیش از این آتش به سرش خواهد آمد و اسرائیلی‌ها همین امروز می‌میرند و آمریکا جرئت پشتیبانی از آن‌ها را ندارد. 

بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه استان قزوین، سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: همه این پیروزی‌ها و قدرت را از حسین (ع) و عاشورا داریم. عاشورا به ما آموخت پای امام و ایستادگیمان بمانیم و عزتمان را حفظ کنیم و اگر کنار ولی باشیم سر امام به نیزه نمی‌رود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين فرمانده سپاه صاحب الامر غزه آمریکایی ها ملت ایران شما ملت ما ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - بر اساس یک گزارش، انتظار می رود آمریکا تا پایان سال 2024 سامانه موشکی پیشرفته تایفون را در منطقه آسیا-اقیانوسیه مستقر کند. به نظر می رسد این اقدام بیشتر با هدف مقابله با تهدیدات در حال افزایش از سوی چین انجام می شود.

استقرار سامانه موشکی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه

ژنرال چارلز فلین، فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام به تازگی اعلام کرد که واشنگتن سامانه ای را مستقر خواهد کرد که توانایی شلیک موشک استاندارد 6 (اس ام-6) و موشک کروز تاماهاوک را دارد. شایان ذکر است، سامانه موشکی تایفون (Typhon missile system) توانایی پرتاب هر دو دسته موشک را دارد.

این سامانه موشکی به تازگی برای حضور در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین راهی منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است. ارتش آمریکا اعلام نکرده است که سامانه تایفون تا چه مدت در فیلیپین باقی خواهد ماند. اما حضور آن در مجموعه ای از رزمایش های مشترک بین آمریکا و فیلیپین، این سیگنال را ارسال می کند که آمریکا می تواند تسلیحاتی تهاجمی را در فاصله مناسب از تاسیسات چینی در دریای جنوبی چین، سرزمین اصلی چین و در امتداد تنگه تایوان مستقر کند.

ارتش آمریکا نخستین نمونه های اولیه سامانه موشکی تایفون را در نوامبر 2022 از شرکت لاکهید مارتین دریافت کرد. این سامانه طی شلیک های آزمایشی در بیایان های آمریکا عملکرد خوبی داشت. با این وجود، طی آزمایش در چنین شرایطی، سامانه تحت تاثیر آب و هوای دریایی و رطوبت بالای منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار نگرفت.

به گفته گارن مولی، استاد روابط بین الملل در دانشگاه دایتو بونکا ژاپن و متخصص مسائل نظامی، آمریکا در حال برنامه ریزی آزمایش سامانه موشکی جدید خود است تا عملکرد آن در شرایط چالش برانگیزتر مشخص شده و آموزش واحدهایی که قرار است با آن کار کنند را آغاز کند. اطلاعات محدودی در مورد سامانه موشکی تایفون در دسترس است و به نظر می رسد این بخشی از روند توسعه جاریست تا عملکرد سامانه در شرایط واقعی تر بررسی شود.

سامانه موشکی تایفون

در نوامبر 2020، ارتش آمریکا شرکت لاکهید مارتین را برای توسعه این سامانه تسلیحاتی انتخاب کرد. بعدا در دسامبر 2022، نخستین نمونه اولیه از این سامانه تسلیحاتی جدید در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

سامانه تایفون به نام سامانه موشکی قابلیت میان برد (Mid-Range Capability) یا ام آر سی (MRC) نیز شناخته می شود. این سامانه برای شلیک موشک هایی که شکاف برد بین موشک ضربه دقیق (Precision Strike Missile) و سلاح ابرصوت دوربرد (Long-Range Hypersonic Weapon) را پر می کنند، طراحی شده است.

یک واحد سامانه تایفون از چهار پرتابگر متحرک مستقل تشکیل شده و با تریلر پر کردن دوباره سلاح و یک وسیله نقلیه پشتیبان همراهی می شود. پرتابگرهای این سامانه به گونه ای طراحی شده اند تا توانایی شلیک موشک کروز تاماهاوک یا موشک استاندارد 6 را داشته باشند.

جزئیات موشک ها

موشک استاندارد 6 برای جنگ ضد هوایی با برد گسترده علیه اهداف هوایی مانند هواگردهای با و بدون سرنشین و موشک های کروز و بالستیک و همچنین هدف قرار دادن کشتی ها در دریا توسعه یافته است. این جدیدترین موشک رهگیر نیروی دریایی آمریکا است. ادعا می شود که برد عملیاتی آن بیش از 370 کیلومتر است. اس ام-6 دارای سامانه هدایت رادار فعال است که به پرتابه کمک می کند تا هدف خود را به طور مستقل ردیابی و پیدا کند.

از سوی دیگر، تاماهاوک با برد 2500 کیلومتر، یک موشک کروز فروصوت با برد طولانی و قابلیت استفاده در هر شرایط آب و هوایی است.

مخالفت جدی چین با این اقدام

این اولین بار است که آمریکا سامانه موشکی تایفون را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر می کند. وزارت خارجه چین به طور جدی با این قبیل اقدامات آمریکا مخالفت کرده است. این کشور از آمریکا خواسته است تا به نگرانی های امنیتی دیگر کشورها احترام گذاشته و از تضعیف صلح و ثبات در منطقه دست بردارد.

به گفته مقام های چینی، استقرار چنین سامانه ای در منطقه خطر "قضاوت اشتباه" و "اشتباه محاسباتی" را افزایش می دهد.

استقرار موشک های میان برد آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد صورت می گیرد. در سال 1987، آمریکا و سپس اتحاد جماهیر شوروی پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را امضا کردند. بر اساس این پیمان، هر دو کشور توافق کرده بودند که موشک های زمینی میان برد و کوتاه برد خود با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را حذف کنند. اما در سال 2019، آمریکا با ادعای نقض این پیمان توسط روسیه از آن خارج شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵ چیزی که گوشی اندرویدی شما را کند می‌کند (+ راه حل)

دیگر خبرها

  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی