Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهم مرداد ماه یادآور خاطرات بسیار تلخی است که در سال ۱۳۷۷ بر دستگاه سیاست خارجی و ملت ایران تحمیل شد.

۲۴ سال پیش و در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان و در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزار شریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین‌المللی به نمایندگی کشورمان در شهر مزار شریف حمله شد و دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محکومیت گسترده آن جنایت از سوی جامعه بین المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه‌های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتندارانه و بزرگ‌منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خواهران و برادران افغانستانی خود بایستد و از خواست و اراده آنان حمایت نماید.

مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت مظلوم افغانستان ایستاده و از هر راه‌حلی که منجر به صلح، ثبات و آرامش پایدار به نفع مردم در این کشور شود و پاسدار دستاورد سال‌ها مجاهدت در برابر اشغال خارجی و حراست از خون شهدای عزیز افغانستان باشد، پشتیبانی می‌کند.

تجربه نشان می‌دهد که هم‌اکنون نیز تشکیل دولتی متشکل از همه نخبگان افغانستانی به نمایندگی از تمامی سلایق و اقوام عزیز این کشور که احساس تعلق مردم افغانستان نسبت به آن دولت را به همراه آورد، می‌تواند راه‌گشای مسیر افغانستان رنجدیده به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی و افزایش توان مقابله مردم در برابر فشارها و تحریم‌های ظالمانه غرب باشد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز حادثه مزارشریف و محکوم کردن آن جنایت فراموش نشدنی، بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تاکید می‌نماید.

همزمانی سالگرد این حادثه تروریستی در سال‌جاری با عاشورای حسینی را مغتنم شمرده، رحمت و رضوان الهی را برای همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی مزارشریف مسئلت می نمائیم.

کد خبر 5558216

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت خارجه دیپلمات ایرانی مزار شریف سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی علی باقری صحن مجلس رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم ناصر کنعانی سازمان انرژی اتمی محرم 1401 فلسطین حسین امیر عبداللهیان برجام وزارت امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در متن این بیانیه آمده است؛

سپاه مولود و تربیت شده دامان انقلاب است و به برکت مجاهدت و ایثار جوانان غیرتمند ایران اسلامی فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و نیز مجموعه‌ای از نیرو‌های متعهد، کارآمد و حزب‌اللهی را در اختیار دارد.
در حقیقت یکی از بخش‌های مهم کارنامهٔ سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است و کارآمدی خود را در عرصه پیشرفت‌های دفاعی به شایستگی نشان داده و همگام با سایر نیرو‌های مسلح، پایه‌های اقتدار ملت ایران را تقویت و در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.
امروز نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه به مردم و آسیب‌دیدگان همچون سیل منطقه کالپوش و استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر نهادها، جلوه دیگری از مسئولیت‌پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.
بی‌شک، اتهام زدن‌ها و کینه‌ورزی و اقدامات تروریستی و تحریم‌های آمریکا برضد این نهاد، ناشی از جایگاه و نقش حیاتی سپاه در اقتدار و حفظ امنیت ملت ایران در برابر نقشه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه است و ملت ایران نیز همواره قدردان این تلاش‌ها بوده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» نشان داد که اکنون به‌عنوان مجموعه‌ای قدرتمند در عرصه‌های نبرد زمینی، دریایی و هوافضا از قدرت موشکی در سطح پیشرفته برخورداراست و با استفاده از پیشرفته‌ترین فنون تخصصی و دانش نظامی؛ نیرویی راهبردی محسوب می‌شود و در صیانت از امنیت و ثبات و دفع اشرار و متجاوزان؛ توانایی‌های خود را در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم بار‌ها به اثبات رسانده است.
امروز نیز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرا منطقه‌ای، با تکیه بر ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده، در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌های همه‌جانبه برخورداراست و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان کننده روبرو خواهند ساخت.
سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان آمادگی کامل خود را در ادامه خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و دفاع و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام می‌کند

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد
  • بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه