Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک سال از آغاز فعالیت دولت ابراهیم رئیسی می‌گذرد. دولت سیزدهم پس از یک ساله شدن اقدام به انتشار دستاورد‌های خود در این مدت کرده است که البته برخی از آن‌ها بسیار تعجب‌برانگیز هستند.

تورم نقطه به نقطه کاهش یافت؟

یکی از ادعا‌های دولت، کاهش ۱۸درصدی تورم نقطه‌ای است. واقعا مشخص نیست که این کاهش تورم نقطه به نقطه در مقایسه با چه زمانی ثبت شده، اما هر چه که باشد، گزارش مرکز آمار ایران این موضوع را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین اطلاعات تورم ایران، مربوط به تیر ماه سال ۱۴۰۱ است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در تیر ماه امسال عدد ۵۴درصد را ثبت کرد. عددی که بالاترین تورم نقطه به نقطه ثبت شده در تاریخ اقتصاد ایران است.

تورم نقطه‌ای ۵۴درصدی به این معنا است که خانوار‌های ایرانی به طور میانگین ۵۴درصد بیشتر از تیر ١۴٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. از سوی دیگر نرخ تورم نقطه به نقطه گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی­‌ها و دخانیات» که بیشترین اهمیت را در سبد خانوار دارند، به ۸۶درصد رسید.

بنابراین ادعای دولت سیزدهم مبنی بر کاهش تورم نقطه به نقطه، کاملا با آمار رسمی مرکز آمار مغایرت دارد.

دستاورد‌های مبهم دولت ادامه دارند

یکی دیگر از ادعا‌های دولت در سالگرد یک سالگی، تسهیل پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰میلیون و بدون ضامن بود. البته این ادعا هم با ابهام همراه است.

اول آنکه صرف تسهیل اعطای وام نمی‌تواند به عنوان یک دستاورد مطرح شود. این ادعا باید زمانی مطرح شود که آمار رسمی وام‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان و بدون ضامن در سال گذشته با امسال مقایسه شود. به علاوه، در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از اعطای این تسهیلات سر باز می‌زنند و دریافت این وام برای هر کسی مقدور نیست.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تورم دولت رئیسی تورم نقطه به نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟