Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدزمان حسینی، مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از اتصال نخستین واحد نیروگاهی احداث‌شده توسط صنایع به شبکه و ثبت رکوردی جدید در احداث نیروگاه‌های حرارتی کشور خبر داد.

وی بیان کرد: این واحد نیروگاهی جزو طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع معدنی است که عملیات اجرایی آن از اسفند 1400 آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر افزود: سنکرون، نخستین واحد نیروگاه گازی سمنان به ظرفیت 183 مگاوات یک رکورد جدید و بی‌نظیر در این زمینه محسوب می‌شود.

حسینی افزود: ظرفیت نیروگاه سمنان از دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات به سه واحد رسیده و عملیات اجرایی فاز دوم توسعه آن به عنوان واحد چهار نیز آغاز شده است.

به گزارش فارس؛ رکوردزنی ساخت نیروگاه در یک سال با توسعه 6 هزار مگاواتی همراه با پنج برابر شدن نیروی کار فعال در ساخت نیروگاه، یکی از عواملی بود که زمینه گذر بدون خاموشی از تابستان سال 1401 را در اولین سال دولت سیزدهم فراهم کرد.

فصل تابستان در سال‌های گذشته با یک کلیدواژه مهم همراه شده بود، «خاموشی‌های پیاپی» که از اردیبهشت‌ماه شروع شد و مشترکان صنعتی، کشاورزی و در نهایت مشترکان خانگی را دچار آشفتگی گسترده کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، خاموشی‌‌ها در سال گذشته در پنج مقطع زمانی یعنی انتهای اردیبهشت ماه سال 1400، اواسط خرداد، مرداد و در نهایت شهریورماه سال 1400 به اندازه‌ای شد که حتی شاهد قطعی برق بخش خانگی به صورت چهار الی 10 ساعت در روز بودیم.

بسیاری از صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ کشور نیز شرایط بسیار دشواری را در آخرین سال دولت قبل پشت سر گذاشتند، برای مثال حتی برق بزرگترین واحدهای فولادسازی کشور نیز برای بازه‌های زمانی به طور کامل و بدون برنامه اعلام شده قطع می‌شد تا وضعیت شبکه پایدار باقی بماند.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنايع معدنی توانیر نيروگاه سمنان احداث نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احداث سد برق آبی اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا، با مدیریت مصرف آب باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در این منطقه شده است.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۹ با توان مهندسی ایرانی آغاز شده و به عنوان بزرگترین سد و نیروگاه سریلانکا شناخته می‌شود.

به گفته مدیر طرح احداث سد برق آبی اومااویا، ۴۰ درصد تجهیزات به کار رفته در ساخت سد و نیروگاه اومااویا، ایرانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • بورس به مدار برگشت؟