Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@09:41:10 GMT

عوارض کم‌تحرکی و فواید ورزش!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۹۸۷۹

عوارض کم‌تحرکی و فواید ورزش!

کم‌تحرکی برای افراد با عوارض بسیار خطرناکی همراه است و ورزش می‌تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

به گزارش ایران اکونومیست، ‌ ورزش و فعالیت بدنی منظم برای تمامی سنین شرایط خاص، جسمانی، اجتماعی و فکری را فراهم و شخصی که فعالیت بدنی منظمی دارد، رژیم غذایی بهتر و رابطه اجتماعی بهتری با افراد برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه وزن و چاقی، دیابت، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، فشار خون، اختلال در چربی خون و تصلب شرائین، بیماری‌های عروق کرونر، سرطان سینه، رحم، تخمدان و کیسه صفرا در زنان و همچین سرطان کولون، رکتوم، ‌ استئوآرتریت (سائیدگی مفاصل)، مشکلات گوارشی، کبد چرب، پوکی استخوان، نقرس، مشکلات عضلانی مانند کمر درد و... در آقایان از مهم‌ترین عوارض ناشی از کم‌تحرکی است.

بر اساس این مطلب که از سوی زهرا نصرالهی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایران اکونومیست قرار داده شده آمده است: همچنین درافراد چاق به دلیل وجود بافت چربی در اطراف گردن و انسداد مسیرهای هوایی این مشکل ایجاد شده، مانع خواب شخص می شود.

ورزش و فعالیت بدنی منظم با تاثیر مثبتی که درسوخت و ساز گلوکز و چربی خون دارد باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود و باعث کاهش زمان عبور مواد از روده و افزایش سطح آنتی‌اکسید آن‌ها می‌شود و علاوه بر این در از بین بردن اضطراب، افسردگی، اضافه وزن و بیماری‌های اسکلتی موثر است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کم‌تحرکی ، ورزش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کم تحرکی ورزش کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟

برنج از مواد پایه در آشپزی ایرانی و اغلب اوقات در سفره غذای ما حاضر است. گرچه نحوه پخت آن ممکن است در مناطق مختلف تفاوت‌هایی داشته باشد، چه به صورت کته و چه آبکش‌شده، اگر از وعده غذایی که برای آن تهیه شده است اضافه‌تر باشد، گرم کردن دوباره‌اش به توجه و دقت نیاز دارد تا سلامت ما را به خطر نیندازد.

چه باید‌ها و نباید‌هایی درباره برنج پخته‌شده مطرح است؟ نشریه گاردین با بررسی نحوه پخت و شیوه نگهداری، سراغ کارشناسان رفت تا نظر آنها را جویا شود. برخی معتقدند که خوردن برنج پخته‌شده پس از مدتی ماندن خطرناک است، مگر اینکه بلافاصله سرد شده باشد، اما کسانی نیز با تکیه به مصونیت ظاهری، این هشدار‌ها را نادیده می‌گیرند و مشکلی هم ندارند.

پاسخ کوتاه به این پرسش مثبت است البته معمولا شیوه گرم کردن مجدد نیست که مشکل‌ساز است بلکه شیوه‌های بد نگهداری را باید مقصر دانست. چنانکه «هارولد مکگی»، کارشناس خبره مواد غذایی در کتاب خود درباره غذا و پخت‌وپز اشاره می‌کند: «برنج خام تقریبا همیشه حامل هاگ‌های خفته باکتری باسیلوس سرئوس (Bacillus cereus) است که سموم قوی گوارشی تولید می‌کند» و می‌تواند باعث مشکل شود، هرچند خوشبختانه در مقایسه با سایر انواع مسمومیت غذایی عوارض نسبتا خفیفی دارد.

این هاگ‌ها حتی می‌توانند در فرایند پخت هم زنده بمانند بنابراین هر چه برنج پس از پخت مدت طولانی‌تری در دمای اتاق نگهداری شود، احتمال رشد باکتری‌ها در آن افزایش می‌یابد. مکگی توصیه می‌کند که برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، برنج پخته‌شده را تا چهار ساعت پس از پخت سرد کنید البته سرویس سلامت عمومی انگلیس (NHS) احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد و می‌گوید باید هرچه سریع‌تر آن را خنک کنید و ظرف یک ساعت پس از پخت در یخچال قرار دهید همچنین توصیه می‌کند که برنج پخته‌شده را پس از ۲۴ ساعت دور بریزید و هنگام گرم کردن دوباره، مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن داغ می‌شود. مکگی دمای ۷۳ درجه سانتیگراد یا بالاتر را برای این امر توصیه می‌کند.

در حالت ایده‌آل، برنج را بلافاصله پس از پخت صرف کنید. اگر آن را برای وعده دیگری آماده کرده‌اید، حتما در اسرع وقت خنک کنید و در یخچال بگذارید.

برنج پخته‌شده را بیش از یک روز در یخچال نگه ندارید و هیچگاه آن را بیش از یک بار گرم نکنید.

نشانه‌های مسمومیت غذایی ناشی از برنج پخته

به گزارش ایندیپندنت، اگر برنج پخته‌شده‌ای که صرف می‌کنید حاوی باکتری باسیلوس سرئوس باشد، ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا شش ساعت پس از صرف غذا احساس تهوع کنید یا شش تا ۱۵ ساعت پس از آن به اسهال دچار شوید. این عوارض نسبتا خفیف است و معمولا حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. در صورت ادامه عوارض و نشانه‌های مسمومیت احتمالی به پزشک رجوع کنید.

منبع: ایسنا

tags # برنج سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟
  • 8 مورد از مهم ترین فواید روزه داری
  • فواید مصرف تخم شربتی در ماه رمضان (فیلم)
  • ببینید | افراد میانسال و سالمند در تعطیلات نوروز چه برنامه تحرکی نیاز دارند؟
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید
  • فواید خیار / این افراد «خیار» نخورند!
  • آیا قرص جی سی شیشه دارد