Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:22:33 GMT

شریعتی: دولت عقب افتادگی‌ها در ساخت مسکن را جبران کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۰۲۹۳

شریعتی: دولت عقب افتادگی‌ها در ساخت مسکن را جبران کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه باید بگوییم آنچه که در حوزه مسکن در حال رخ دادن است، خوشایند مجلس نیست و انتظار داریم دولت عقب افتادگی ها در حوزه ساخت مسکن را جبران کند.

غلامرضا شریعتی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن آنچنان شفاف و روان بوده که ساز وکارها برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را به وضوح مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دولت خود را ملزم به اجرای این قانون بداند، به یقین بسیاری از گرفتاری ها که امروز در حوزه مسکن با آن مواجه هستیم، مرتفع خواهد شد.

بانک‌ها ملزم هستند در ساخت مسکن همراهی کنند

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این قانون جهش تولید مسکن می تواند پاسخگوی چالش هایی نظیر افزایش قیمت مسکن و افزایش اجاره بها بوده و نقش تنظیم گری خوبی در این بازار ایفا کند، اظهار کرد: متاسفانه باید امروز بگوییم آنچه که در حوزه مسکن در حال رخ دادن است، خوشایند مجلس نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه حدود دو هفته گذشته کمیسیون عمران جلسه ای با وزیر برگزار کرد و در آن جلسه دغدغه ها از سوی نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس بانک ها ملزم هستند که در ساخت مسکن همراهی داشته باشند. بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید از سوی بانک ها ارائه شود و تسهیلات برگشتی مسکن مهر نیز باید به صندوق ملی مسکن آورده شود. مالیات یا هر آورده دیگری که دولت از بخش مسکن دارد باید آن را به این صندوق منتقل کند ولی متاسفانه اخبار خوبی در حوزه صندوق ملی مسکن به گوش ما نمی رسد.

صندوق ملی مسکن وضعیت خوبی دارد

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از شعار های محوری دولت آیت الله رئیسی در زمان انتخابات بحث تولید مسکن بود، امروز مردم سوال می کنند که در یک‌سال گذشته دولت چه اقدامی در حوزه ساخت مسکن انجام داده است؟

دولت در ساخت مسکن توفیق پیدا نکرده است

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اولین قدم برای ساخت مسکن تامین زمین مناسب است، گفت: در چند روز گذشته رئیس جمهور تشریف بردند وزارت راه و به مدیران دستگاه هایی که زمین خود را برای ساخت مسکن واگذار نکردند هشدار دادند. هشدار رئیس جمهور در وزارت راه مبین حرف ما است که دولت تا این لحظه در ساخت مسکن توفیق پیدا نکرده است. امیدواریم با حضور  و هشدار رئیس جمهور در وزارت راه و جلسات مستمری که در کمیسیون عمران برگزار می شود، عقب ماندگی ها در بحث ساخت مسکن به سرعت برطرف شده و مردم از این دل نگرانی خارج شوند.

شریعتی تاکید کرد: انتظار داریم دولت عقب افتادگی ها در حوزه ساخت مسکن را جبران کند. این روزها یکی از اصلی ترین محور تذکرات نمایندگان مجلس نیز در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن است. انتظار داریم عقب افتادگی ها در اجرای این قانون زودتر مرتفع گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون جهش تولید مسکن مجلس یازدهم استانی سیاسی طرح اقدام ملی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن قانون جهش تولید مسکن عقب افتادگی ها کمیسیون عمران ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدکریم حسینی (نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) از تصمیم مجلس برای کاهش ساعت کار از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت برای تمامی بخش‌ها (اعم از دولتی و خصوصی) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا بخش خصوصی و کارگری نیز مشمول این قانون خواهند شد؟»، تصریح کرد: مقرر شد ساعت کار همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه بوده، به ۱۶۰ ساعت کاهش پیدا کند که به صورت ۸ ساعت در هر روز و ۵ روز در هر هفته اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشور مشمول قانون اصلاح ساعت کاری و تعطیلی آخر هفته خواهند بود اما بانک‌ها و برخی دستگاه‌های خدماتی استثناء شدند. گفتنی است، این تصمیم پس از تصویب برای ابلاغ و اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

منبع: اقتصادنیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1227322 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق