Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابراهیم رئیسی وقتی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد، همه اصولگرایان اعم از سنتی، انقلابی و سوپر انقلابی از او حمایت کردند اما در یکسالگی آغاز دولتش گویا حامیانش مثل یخ آب می شوند. اصولگرایان سنتی این دولت را متعلق اصولگرایان انقلابی و اصولگرایان انقلابی این دولت را متعلق به اصولگرایان سنتی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که طیف انقلابی در حال مرزبندی با جریان اصولگرایی نیز هست.

محمدصادق کوشکی درباره چرایی انتقاد اصولگرایان از عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: گرچه شاید چند چهره قدیمی اصولگرایی مثل آقای باهنر این دولت را قبول نداشته باشند اما این ملاک نیست. معتقدم بخشی از مدیران با وجود تغییر دولت همچنان برسر کارند و عوض نشده اند، آنهایی هم که تغییر کرده اند عمدتا نیروهای جوان و میانی جناح اصولگرا هستند.

بیشتر بخوانید: انبارلویی : ادعای شکست‌خوردن دولت رئیسی توهمی بیش نیست/ مسئولان این دولت به هر هدفی که اراده کرده اند، رسیده اند فعال سیاسی اصولگرا : این طور نیست که دولت نشسته و خودش را باد می زند / اگر دولت بگوید چگونه تحریم ها را بی اثر کرده ،آمریکا «ردزنی» می کند

وی با بیان اینکه بدنه دولت انقلابی نیست و متعلق به اصولگرایان است، درباره انتقاد ذوالنوری به درجازدن دولت سیزدهم، افزود: اصولگرایان با نیروهای انقلابی یکی نیستند. وقتی می گویم بخش زیادی از مدیران این دولت از جریان انقلابی نیستند، امکان دارد آقای ذوالنوری هم از این دولت راضی نباشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اصولگرایان عملکرد دولت سیزدهم را بپسندند یا نپسندند، بخش عمده و اصلی نیروهایی که به دولت اضافه شدند از جریان اصولگرایی هستند. بسیاری از مدیرانی اصولگرا و اصلاح طلب مشی دیپلماتیک و محافظه کارند بنابراین حضور آنها در مسئولیت منتج به تحول جدی و ساختاری نمی شود.

وی ادامه داد: ما نیروهای انقلابی داریم که به هیچ جناحی وابسته نیستند، مهمترین وابستگی شان به انقلاب و عامه مردم است، ورودشان به هر عرصه ای تحول زاست و محافظه کاری نمی کنند، ترسو نیستند، شجاعت انقلابی را برای شکستن تابوها دارند. با این اوصاف معتقدم بخش عمده مدیران دولت سیزدهم از جریان اصولگرایی و غیرانقلابی هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عبور جریان انقلابی از سیدابراهیم رئیسی گفت: عملکرد دولت سیزدهم نیروهای انقلاب را راضی نمی کند اما قرار نیست جریان انقلاب از آقای رئیسی عبور کند. جریان انقلاب با وجودی که از بدنه مدیریتی دولت سهم زیادی ندارد، تلاش می کند به دولت کمک کند تا دولت بتواند به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب از عملکرد دولت راضی نیستند، درباره حمایت دوباره جریان انقلابی از سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال ۱۴۰۴ افزود: این بستگی به عملکرد آقای رئیسی دارد. شخص آقای رئیسی می خواهد نگرش انقلابی داشته باشد و انقلابی عمل کند اما مدیرانش با او هماهنگ نیستند. به عنوان مثال در قضیه برجام اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان هم جهت بودند. نیروهای انقلابی به برجام و مذاکرات ایرادات اساسی داشتند.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1659963

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی اصولگرایان سیدابراهیم رئیسی نیروهای انقلابی نیروهای انقلاب جریان انقلابی جریان انقلاب عملکرد دولت دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»

به گزارش همشهری آنلاین، جواد منصوری؛ نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه همشهری نوشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که نیروهای مسلح باید ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هرسه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست‌آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.
در نظریه انتخاب‌شده قانون اساسی، استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها مقطعی نیست و به‌دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»، «درصورت قرارگرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «دراین‌صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد؛ چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است». این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و درنهایت نیروهای مسلح ذیل مقام معظم رهبری واقع شدند.
در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به‌جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلح مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند؛ بلکه آنان حقیقتا سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.
مهم‌تر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رسیدن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است، تحقق اهداف والای انقلاب است؛ لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.
امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم؛ از این جهت نیروهای مسلح به‌خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کرده‌اند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل‌توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته‌اند؛ به‌نوعی که در عملیات «وعده صادق» همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه، عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846265 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فرمانده سپاه اسرائیل رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • رئیسی : موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است