Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حمله ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به باریکه غزه با هدف قرار دادن تیسیر الجعبری، فرمانده ارشد «سرایای قدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی آغاز شد و تا ۳روز بعد ادامه پیدا کرد. رژیم صهیونیستی در جریان آغاز این حمله که آن را عملیات «سپیده دم» نامیده بود، اعلام کرد که فقط به‌دنبال هدف قرار دادن مواضع جنبش جهاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ۱۳۹موضع متعلق به این گروه را هدف قرار داده است. با این حال، طبق اعلام وزیر بهداشت غزه، اغلب قربانیان حملات اسرائیل مردم عادی بوده‌اند. در میان شهدا دست‌کم ۱۵کودک هم حضور دارند؛ موضوعی که نشان می‌دهد ادعای رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مواضع جنبش جهاد اسلامی،  دروغی بیش نیست.

حملات یکجانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از شامگاه جمعه با واکنش نیروهای جنبش اسلامی مواجه شد. بنابر گزارش‌ها، گروه جهاد اسلامی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها حدود ۶۰۰راکت را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. رژیم صهیونیستی می‌گوید با استفاده از سامانه پدافندی «گنبد آهنین»، ۹۷ درصد از موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرده است. سرایای قدس اعلام کرد تل‌آویو، اشدود، عسکلون و سدروت را با موشک هدف قرار داده است؛ غیراز این، صدای آژیر خطر در شهرک‌های دوردست‌تر از منطقه غزه ازجمله حولون، ریشون لتسیون و بت‎یام نیز شنیده شد.

شامگاه یکشنبه، محمد الهندی، عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه با میانجیگری مصر با رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس توافق کرده است. این بیانیه می‌افزاید که جهاد اسلامی زمانبندی این آتش‌بس را تأیید می‌کند، اما «حق پاسخ‌ به هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها را برای خود محفوظ می‌داند.» مقام‌های مصری اعلام کرده‌اند که اسرائیلی‌ها از همان نخستین ساعات آغاز حملات شدید موشکی جنبش جهاد اسلامی، طی تماس با قاهره خواستار میانجیگری مصر برای رسیدن به آتش‌بس شده‌ بودند. زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در نشست خبری خود در تهران  گفت: ۵۸شهرک صهیونیستی به‌طور همزمان زیر باران موشک‌های گروهان‌های قدس بود.

محمد الهدی اعلام کرده که توافق آتش‌بس «شامل این تعهد مصر می‌شود که برای آزادی ۲زندانی تلاش کند.» اشاره او به باسم السعدی، چهره ارشد شاخه سیاسی جهاد اسلامی و خلیل عواوده از اعضای ارشد این گروه است که در بند رژیم صهیونیستی هستند. جهاد اسلامی همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی غزه و ازسرگیری ورود کامیون‌های حمل سوخت به غزه شده است. رژیم صهیونیستی پیش از آغاز حمله با بستن گذرگاه‌های مرزی، فعالیت تنها نیروگاه غزه را مختل کرد تا تامین برق در این منطقه به روزانه ۴ساعت محدود شود. از ظهر دیروز، نخستین کامیون‌های حامل سوخت از خاک مصر وارد غزه شدند.

شهادت فرماندهان مقاومت

اشغالگران صهیونیستی جنگ خود را با این هدف به راه انداختند تا به‌زعم خود رهبران نظامی جهاد اسلامی را حذف فیزیکی کنند. از همین رو روز شنبه، عودِد باسیوک، رئیس عملیات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد ارتش این رژیم در یک‌سری حملات هدفمند، عالی‌ترین فرماندهان نظامی جهاد اسلامی را در غزه ازبین برده است. ادعای این مقام نظامی صهیونیستی در حالی مطرح شد که در جریان ۳روز جنگ صهیونیست‌ها علیه گروه مقاومت جهاد اسلامی فلسطین، اشغالگران توانستند فقط ۲نفر از فرماندهان جهاد اسلامی را به شهادت برسانند. تیسیر الجعبری، فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس و عضو شورای نظامی این گروه بود که در جریان بمباران خانه‌اش در نوار غزه به شهادت رسید. تیسیر محمود الجعبری، ملقب به «ابومحمود» متولد سال ۱۹۷۲بود. او از خاندان الجعبری بود.

احمد الجعبری، مرد شماره۲ گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس که در سال ۲۰۱۲ ترور شد نیز عضوی از همین خاندان بود. خانواده الجعبری ساکن منطقه «الشجاعیه» (شرق غزه) و هم‌مرز با فلسطین اشغالی هستند. این منطقه در تمام حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف گرفته می‌شود. خانواده الجعبری مشهور به پیوستن به صفوف مقاومت به‌ویژه جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هستند. جنبش جهاد اسلامی شهادت خالد منصور، فرمانده منطقه جنوبی گردان‌های قدس در حمله رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را تأیید کرده است، اما ادعای صهیونیست‌ها درباره ترور احمد المدلل، از فرماندهان نظامی جهاد اسلامی از سوی این گروه تکذیب شده است.

فاجعه انسانی در باریکه غزه

غزه منطقه‌ای کوچک به وسعت ۳۶۵کیلومتر است که بیش از ۲میلیون و ۱۰۰هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. طبق اعلام سازمان ملل، این منطقه متراکم‌ترین نقطه زمین از نظر جمعیتی است. بیش از ۲میلیون شهروند فلسطینی که در غزه زندگی می‌کنند، طی ۱۵سال گذشته تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند. علت اصلی محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پارلمانی و به‌دست گرفتن اداره این منطقه توسط این گروه بوده است. محاصره  باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی، باعث کمبود موادغذایی و افزایش ناامنی غذایی در این منطقه شده است. سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بارها در گزارش‌های خود از این امر ابراز نگرانی کرده است. طبق گزارش فائو، بیش از نیمی از خانواده‌های فلسطینی فاقد امنیت غذایی بوده و برای تامین غذای خود  به کمک‌های بین‌المللی وابسته هستند.

کد خبر 696572 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اسرائیل فلسطین - غزه رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین غزه رژيم صهيونيستى جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی اسلامی فلسطین صهیونیست ها باریکه غزه هدف قرار آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران ورود دادگاه مذکور به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی در خصوص انگیزه‌ها و عوامل اصلی انفجار، اقدامی ناشیانه و بدور از حزم حقوقی - قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه پرونده مذکور در مراحل رسیدگی و تحقیق در دادگاه دیگری است، صدور حکم مزبور، نشانه واضحی از تلاش برای ایجاد انحراف دیگری در جریان تحقیقات برای کشف حقیقت است.

کنعانی افزود: این امر حاکی از اجرای پروژه سیاسی جدیدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مشخصا رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سی سال گذشته در ارتباط با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس، از هرگونه ابتکار سازنده از جمله امضا یادداشت تفاهم ایجاد کمیسیون حقیقت‌یاب پشتیبانی کرده است، افزود: متأسفانه اقدامات یادشده، از سوی کسانی که خواهان کشف حقیقت نبوده و همواره اجرای عدالت را قربانی اهداف سیاسی و گروهی خود در داخل آرژانتین کرده‌اند، عقیم مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

کنعانی تصریح کرد: بر همگان روشن است در ماه‌های اخیر که رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، نزد افکار عمومی جهان شدیدا محکوم شده و به نظرات مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وقعی ننهاده و همچنان به ارتکاب جنایات بین‌المللی خود - جنایات جنگی و نسل‌کُشی - ادامه می‌دهد، به شیوه نابخردانه‌ای تلاش می‌کند که به طرق مختلف اذهان عمومی جهانی را از جنایات خود منحرف سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس منتسب به کشورمان و با یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه و همچنین فراخواندن دولت و دستگاه قضایی آرژانتین برای تلاش‌های دوجانبه برای کشف حقیقت، نسبت به هرگونه اقدام ایران ستیزانه که از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، هشدار داد.

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»