Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@02:47:28 GMT

تاجیکستان بنزین و گازوئیل را با روبل خریداری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۰۹۷

تاجیکستان بنزین و گازوئیل را با روبل خریداری می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شرکت‌های نفتی تاجیکستان محصولات سوخت مورد نیاز خود را (حدود 88.2 درصد) از روسیه با روبل خریداری می‌کنند.

وزارت انرژی و منابع آب تاجیکستان با اعلام این مطلب گفت: در 5 ماه اول امسال این وزارتخانه واردات مواد سوخت به حجم کلی 480 هزار و 162 تن ثبت کرده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته به میزان 65 هزار و 500 تن بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، در ماه‌های ژانویه – ژوئن امسال به تاجیکستان بیش از 183 هزار تن گاز مایع که حدود 87 درصد از آن از قزاقستان با دلار خریداری شده، وارد شده است. سهم روسیه در بازار گاز مایع تاجیکستان 0.4 درصد است.

بخش استخراج، فرآوری و تامین نفت و گاز وزارت انرژی و منابع آب تاجیکستان خاطرنشان کرد که مطابق با دستور دولت، شرکت‌های وارد کننده می‌توانند به صورت آزاد محصولات نفتی و گاز را از روسیه با روبل خریداری کنند.

به گفته تجار تاجیکستان، بخش عمده بنزین و گازوئیل وارداتی در این کشور اکنون با روبل روسیه خریداری می‌شود. گاز مایع عمدتا از شرکت قزاقی «تنگیزشوراویل» و با دلار خریداری می‌شود.

بنابر سخنان شرکت‌های واردکننده و صادرکننده مواد سوختی، به دلیل تحریم‌های روسیه، اکنون شرکت‌ها به روبل روسی روی آورده‌اند. هیچ یک از شرکت‌های روسی بنزین و گازوئیل را به دلار نمی‌فروشند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان موارد سوخت روبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه در شهرستان هندیجان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر در روز‌های ابتدایی فصل خرید گندم هستیم و تنها در شهر‌های جنوبی استان از قبیل هندیجان، ماهشهر، بهبهان و امیدیه برداشت گندم آغاز شده است و انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو خرید تضمینی گندم به تدریج در سایر شهر‌ها عملیاتی شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: با پیش‌بینی ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده هستیم مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • سپاهانی‌ها مسافر تاجیکستان شدند
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی