Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:54:58 GMT

برگزاری نذر کتاب در عصر عاشورا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۲۱۶۳

برگزاری نذر کتاب در عصر عاشورا

ایسنا/مازندران در ابتکار عملی جالب از سوی شهرداری و شورای شهر نوشهر، غرفه عرضه رایگان کتاب جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در خیابان انقلاب این شهر و در تجمع عزاداران حسینی در عصر عاشورا به عنوان نذر کتاب برپا شد.

عباس همپا، شهردار نوشهر در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش اظهار کرد: از آنجایی که با گسترش فضای مجازی و تلفن های همراه، جای خالی مطالعه و خرید کتاب خیلی احساس می شود، شهرداری نوشهر با حمایت همه اعضای شورای اسلامی شهر، در ابتکار عملی جالب جهت گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین عزاداران حسینی شهرستان نوشهر اقدام به ایجاد غرفه عرضه رایگان کتاب نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که نوشهر در عصر روز عاشورا میزبان تجمع عاشورایی و پخش به صورت مستقیم از شبکه طبرستان بود، به همین دلیل احساس شد این مراسم و مکان بهترین فرصت برای ترویج کتاب‌خوانی است و این طرح نذر کتاب اجرا شد.

شهردار نوشهر گفت: بعد از صحبت با انتشارات ناسنگ که در نوشهر فعالیت دارد قرار شد این انتشارات کتاب این غرفه را از چاپ هایی که داشته است تامین کند.

در ادامه میترا متاجی، صاحب امتیاز انتشارات ناسنگ، نیز با تقدیر از ابتکار عمل شهردار و اعضای فرهنگ دوست شورای شهر نوشهر گفت: در این غرفه حدود ۱۵۰۰ نسخه کتاب در اختیار عزاداران حسینی نوشهر به صورت رایگان قرار گرفت.

متاجی با بیان اینکه در همان دقایق ابتدایی برنامه همه کتاب‌ها عرضه شد گفت: برپایی اینگونه غرفه ها راهکار مناسبی جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها نذر کتاب عصر عاشورا کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد

سید عباس حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات فوتبال گل کوچک بر پایه هواداری از تیم‌های لیگ برتری در سه فاز شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که فاز شهرستانی در ۴۴۸ شهرستان، در فاز استانی در ۲ منطقه آزاد و ۳۱ استان و فاز کشوری به صورت متمرکز در یک استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مکان‌های عمومی مانند میادین شهری، پارک‌ها و فضاهای باز عمومی می‌توانند برای برگزاری مسابقات فوتبال گل کوچک تدارک شده است.

مسؤول کمیته فوتبال خیابانی استان مرکزی بیان کرد: ثبت نام از طریق سامانه رویداد فدراسیون ورزش‌های همگانی به آدرس Events.isfaf.ir تا ۳۱ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مسؤول امور استان‌های فوتبال خیابانی کشور گفت: مسابقات فوتبال گل کوچک در رده سنی ۱۸ سال به بالا ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود.

حسینی تاکید کرد: هدف از برگزاری مسابقات گل کوچک خیابانی را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش عدالت اجتماعی، نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین محالت کشور، ایجاد فرصت مشارکت حداکثری برای شهروندان در رویداد گل کوچک و ارتقای سطح سالمت، نشاط و شادابی آنان، تشویق و ترغیب شهروندان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت آنان، ترویج فرهنگ رقابت جوانمردانه، سالم و سازنده مبتنی بر توسعه پایدار، همچنین توجه به گسترش ورزش همگانی در مناطق کم برخوردار و توسعه فرهنگ هواداری است.

کد خبر 6087014

دیگر خبرها

  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • سیدحسین در دادسرا فرهنگ و رسانه
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد