Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از فاکس نیوز، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) با حکم قضایی برای یافتن اسناد طبقه بندی شده و رسمی مربوط به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به   اقامتگاه وی در  «مارئه لاگو»  واقع در فلوریدا آمریکا یورش برد.

اداره آرشیو ملی آمریکا که وظیفه حفظ و نگهداری تمامی اسناد و مدارک مربوط به هر دوره از ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد،  مدعی است  ترامپ هنگام ترک کاخ سفید برخی از اسناد محرمانه را با خود به این محل منتقل کرده است؛ اکنون این حمله با واکنش های گسترده ای در داخل آمریکا و همچنین در سطح بین المللی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا کشوری  جهان سومی- بحران تمام عیار قانون اساسی

«مایکل کاپوتو» (Michael Caputo) ؛ معاون امور عمومی وزارت بهداشت و خدمات انسانی در دوران ریاست جمهوری ترامپ در بیانیه ای رسمی به  شبکه خبری فاکس نیوز، اعلام کرد: این یک بحران تمام عیار در قانون اساسی آمریکا است، اقدام اف.بی.ای همچون عملکرد کا.گ.ب در دوران شوروی سابق است.

این مقام ارشد در دوران ترامپ در این بیانیه ضمن انتقاد شدید از دولت بایدن در سهیم بودن در این یورش، نوشت: با چنین یورش ستیزه جویانه‌ای به محل سکونت ترامپ، ما اکنون به روسیه تبدیل شدیم، اف.بی.آی همان کا.گ.ب است، من در عمل، عملکرد هردوی آنها را دیده ام و هیچ فرقی بین این دو نیست.

یورش  به محل اقامت رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بی سابقه است

کاپوتو در بیانیه انتقادی خود نوشت: با تمامی اختلاف نظرها بر سر اسناد ریاست جمهوری که تقریباً در اکثر دوران ریاست جمهوری در تاریخ وجود دارد، هرگز شاهد یورش به سبک نظامی گرانه به محل سکونت یک رئیس جمهوری سابق آمریکا نبوده ایم.

 زنگ خطر؛  آمریکا دراختیار سوسیالیست های چپ گرا

«مت شلاپ»  (Matt Schlapp)، رئیس اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا و مدیر سیاسی سابق کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش  در واکنش به این رخ داد در مقاله ای انتقادی از دولت بایدن در تارنمای فاکس نیوز نوشت: یورش به مارئه لاگو محل اقامت ترامپ یک زنگ بیدار باش است، محافظه کاران باید در انتخابات میان دوره ای به میدان آیند و سوسیالیست های چپ را شکست داده و کشور را نجات دهند.

این مقام سابق آمریکایی در بخش دیگری از مقاله انتقادی خود نوشت: چپ سوسیالیست ، برای نابودی کشور (آمریکا) از هیچ اقدامی روی گردان نیست؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با سیاسی کردن اف.بی.آی در انجام یورش به محل اقامت ترامپ، توانست بطور موفقیت آمیزی آمریکا را به یک کشور غیر قابل شناخت  و جهان سومی بدل کند.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، رئیس جمهوری سابق آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در رسانه اجتماعی خود موسوم به "تروث" با اعلام این خبر و تایید بازرسی از خانه اش در فلوریدا گفت: این روزها، روزهای تاریکی برای کشور ما است، زیرا خانه زیبای مارالاگوی من، در پالم بیچ فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف بی آی است.آنها حتی گاوصندوق مرا هم شکستند.

وی با بیان اینکه هرگز چنین اتفاقی برای یک رئیس‌جمهوری آمریکا رخ نداده است، افزود: با توجه به همکاری با دستگاههای ذیربط دولتی این اقدامات لازم یا مناسب نیست و سوء رفتار دادستانی و  استفاده از سیستم قضایی به عنوان سلاح است.

ترامپ گفت: این اقدام، حمله دموکرات‌های چپ افراطی  است که شدیداً نمی‌خواهند من برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد شوم.

ترامپ دلیل ورود ماموران اف بی آی به اقامتگاهش را اعلام نکرده  اما بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی، اف‌بی‌آی به دنبال جعبه‌های حاوی اسناد و مدارک کاخ سفید است که به اقامتگاه ترامپ انتقال یافته و گفته می‌شود در بین آنها اسناد طبقه‌بندی شده هم وجود دارد .

یک منبع آگاه در ماه آوریل گفته بود که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات اولیه‌ای را درباره اقدام ترامپ در انتقال اسناد رسمی ریاست جمهوری به اقامتگاهش در فلوریدا آغاز کرده است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که اداره آرشیو و سوابق ملی آمریکا در ماه فوریه به کنگره اطلاع داد که ۱۵ جعبه از اسناد کاخ سفید را در اقامتگاه ترامپ پیدا کرده که بعضی از این اسناد  محرمانه بوده‌اند.

در جلسات کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ با حضور اعضای منتخب مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به تلاش برای کودتا متهم شد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اف بی آی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اف بی آی ریاست جمهوری رئیس جمهوری کاخ سفید اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو | خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # دونالد ترامپ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ویدئو | خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟