Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، بین الملل: از روز جمعه چهاردهم مردادماه که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد و تا ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه یکشنبه شانزدهم مردادماه که این رژیم و جنبش جهاد اسلامی فلسطین آتش‌بس اعلام کردند، دست کم ۴۳ فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در آن نقطه جغرافیایی ساکن هستند، موجی از انزجار در کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، قطر،سوریه، پاکستان، ترکیه، ایران، افغانستان و غیره به راه افتاد و آنها تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت جمعی از فلسطینیان را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه حملات هوایی رژیم صهیونیستی با واکنش سریع و شدید جنبش جهاد اسلامی و موشک باران شدن شهرک های رژیم صهیونیستی مواجه شد اما بار دیگر توجه جهانیان را به کشتار مردم غیرنظامی فلسطین به ویژه کودکان معطوف کرد؛ اتفاقاتی که همواره در میان سکوت دولت های غربی به ویژه آمریکا به عنوان مدعیان مقابله با تروریسم و حامی حقوق بشر تکرار می شود.

این درحالی است که هدف قرار دادن غیرنظامیان نقض آشکار قوانین بین ‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و تمامی معاهده‌های بین‌المللی و اصول حقوق بشر است. از این رو، روز یکشنبه شانزدهم مرداد، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سکوت جامعه جهانی در برابر هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان فلسطینی انتقاد کرد.

بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی، قربانی جنایت رژیم

چند روز پیش انتشار تصاویری از «آلاء قدوم» دختر پنج ساله ای که در جریان بمباران نوار غزه به شهادت رسید، در حالی که می بایست سرگرم خاطرات مهدکودک و بازی های کودکی خود باشد، موجی از اعتراضات را علیه جنایات رژیم صهیونیستی به راه انداخت.

آلاء تنها یکی از هزاران کودکی است که طی هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی قربانی حملات تل آویو می شود. این در حالی است که رژیم در هر تجاوز به نوار غزه، کشتار کودکان را در زمره اولین اهداف خود قرار می‌دهد به طوری که در جنگ ماه مه ۲۰۲۱ از بین ۲۳۲ شهید فلسطینی، ۶۵ نفر از آنها کودک بودند.

وزارت اطلاع‌ رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین همواره آمارهایی را در خصوص کودکانی که در پی حملات رژیم به شهادت می رسند، منتشر می کند؛ آماری که پس از انتفاضه مسجد الأقصی در سال ۲۰۰۰ تا به امروز دائماً روندی افزایشی داشته است.

این وزارت به مناسبت روز کودک فلسطینی (پنجم آوریل۲۰۲۰)، آماری را منتشر کرد که بر اساس آن در ۲۰ سال اخیر چندین هزار کودک فلسطینی شهید و نیز زخمی شده‌ اند.

بر پایه گزارش مزبور، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تعرض ‌های خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می‌ دهند و از آغاز انتقاضه الاقصی ۲۰۰۰/۹/۲۸ تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ بیش از سه هزار کودک به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار کودک دیگر زخمی شده‌اند.

براساس این آمار، از شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ستیزه جوی آمریکا قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواند تا پایان سال ۲۰۱۹، ۱۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده ‌اند و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

۱۲هزار کودک، اسیر زندان و تحت شکنجه

بازداشت، زندان، شکنجه و اهانت از دیگر موارد نقض حقوق بشر است که در مورد کودکان فلسطینی انجام می گیرد.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین در سال ۲۰۱۶ در گزارشی اعلام کرد که از آغاز انتفاضه مسجدالاقصی در سال ۲۰۰۰ تاکنون، رژیم صهیونیستی ۱۲ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده که ۴۲۰ نفر از آنها هنوز در زندان های رژیم صهیونیستی به سرمی برند. ۹۵درصد از این کودکان فلسطینی در زمان بازداشت مورد اهانت و شکنجه واقع شده اند. در مجموع، رژیم صهیونیستی سالانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

کتاب «کودکی به تاراج رفته» که توسط سه نویسنده‌ اروپایی، عرب و یهودی نگاشته شده است، تصویر شفافی از وضعیت کودکان تحت ستم قرار گرفته، ترسیم می کند؛ کتابی که به روند دستگیری ها و جنایات رژیم صهیونیستی از زبان کودکان بی‌گناه فلسطینی پرداخته و به عبارتی، روایت آلام کودکان محبوس فلسطینی است.

تقریباً تمام کودکان فلسطینی که در زندان ها و بازداشتگاه‌ های رژیم به بند کشیده می شوند، از همان لحظه‌ دستگیری در معرض شدیدترین شیوه‌ های برخورد خشن قرار می ‌گیرند که شکنجه ‌های نظام ‌مند جسمی و ذهنی از آن جمله ‌اند. شکنجه به عنوان جزیی بزرگتر از خشونت اجتماعی انجام می گیرد؛ خشونتی که وحشت روانی را بسیار فراتر و ورای آسیب ‌های جسمی در پی دارد.

در ارتباط با شدت آسیب های روحی بر کودکان فلسطینی، مجله «مرزها در روانپزشکی» (Frontiers in Psychiatry) در بررسی های که نتایج آن سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آورد که نزدیک به ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان فلسطینی در نوار غزه، آسیب ‌های جسمی و بیش از ۸۰ درصد آنان از آسیب‌ های روحی رنج می ‌برند.

حقوق بشر زیر سایه اولویت های سیاسی- اقتصادی

طی سال های اخیر، سازمان‌ها، مجامع و نهادهای بین ‌المللی حقوق بشری بیش از آنکه در مواجهه با جنایات صهیونیست‌ ها به رسالت خود عمل کنند، در لاک سکوت و بی ‌عملی فرو رفته اند.

همزمان برخی بازیگران عربی منطقه نیز در سودای عادی سازی روابط با صهیونیست ها، چشمان خود را بر روی جنایت های این رژیم بسته اند؛ وضعیتی که بیش از هر عاملی، ریشه در منافع سیاسی و اقتصادی این بازیگران دارد.

در عصر رسانه و ارتباطات جمعی، این نکته بر کسی پوشیده نیست که نه تنها غربی ها نماد حمایت از حقوق بشر نیستند بلکه بالعکس، آنها بانی و عامل اصلی بحران ها به شمار می‌روند و حقوق بشر فقط ابزاری برای توجیه پیشبرد مانع آنها در نقاط مختلف جهان است.

سفر اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و فلسطین اشغالی آشکارا از اهمیت منافع اقتصادی بر مسائل حقوق بشری نشان داشت. بایدن که همواره ولیعهد را قاتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی می دانست، برای رهایی از بحران انرژی دست به دامان آل سعود به ویژه شخص بن سلمان شد. سفر بایدن به فلسطین اشغالی نیز از بی اعتنایی وی به شهرک سازی ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی حکایت می کرد.

این تنها آمریکا نیست که همزمان با ادعای حمایت از حقوق بشر، با ناقضان آن مراوده دارد. متحدان اروپایی این کشور نیز عملکردی مشابه آمریکایی ها دارند که نمونه آن سفر اسفندماه پارسال «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر سابق انگلیس به عربستان بود. وی تنها چند روز پس از اعدام ۸۱ منتقد سعودی از سوی آل سعود برای خرید نفت عازم ریاض شد.

طنز تلخ ماجرا، بهانه ای بود که جانسون در دفاع از سفر خود به عربستان آورد و گفت که «روابط با این کشور بسیار مهم است و می‌تواند زمینه را برای مطرح کردن مسائل حقوق بشری فراهم کند.»؛ همان توجیهی که بایدن نیز به آن متوسل شد و تلاش کرد سفر خود را که در راستای تامین منافع اقتصادی و انرژی صورت گرفته بود، حقوق بشری جلوه دهد.

در مجموع، چشمان بسته مقامات آمریکایی و اروپایی بر کشتار غیرنظامیان بیگناه فلسطین به ویژه کودکان این کشور جنگ زده و نیز نسل‌کشی و کودک کشی هایی که در عراق، سوریه و یمن انجام گرفته، از استاندارد دوگانه حقوق بشری غربی ها حکایت می کند و نشان می دهد که بین شعار و عمل مدعیان حقوق بشر فرسنگ ‌ها فاصله است.

کد خبر 5559067

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین غزه فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه عراق نوار غزه اوکراین جنگ اوکراین تنش آمریکا و چین تایوان جنبش جهاد اسلامی مقاومت فلسطین ایران رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی کودک فلسطینی هزار کودک حقوق بشری حقوق بشر نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران ناتمام تل‌آویو

  فارغ از آن، سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر منابع این رژیم بیانگر عمق این شکست سنگین برای تل‌آویو است. باید این حقیقت را مد نظر قرار داد که رژیم صهیونیستی اکنون در احاطه بحران‌های گوناگون قرار دارد. از یک سو بحران‌های میدانی و نظامی- امنیتی ناشی از شکست در جنگ غزه خود را عیان ساخته‌اند. نتانیاهو هم اکنون به بازیگری تبدیل شده که نماد شکست صهیونیست‌ها در یک جنگ نامتقارن است. نخست وزیر رژیم اشغالگر‌ در هفته‌های نخست نبرد، مدعی تسلط کامل بر میدان و نابودی حماس در مدت زمانی بسیار اندک بود اما اکنون نه فقط این اتفاق رخ نداده، بلکه بر تعداد تلفات صهیونیست‌ها در جنگ افزوده شده است. برخی منابع صهیونیستی می‌گویند تعداد نظامیان کشته شده، مجروح و مفقودشده در جنگ غزه به مراتب نسبت به آنچه ادعا می‌شود، بیشتر است. ضمن آن‌که شکست صهیونیست‌ها در اشغال غزه، اختلافات لجستیک را میان فرماندهان نظامی و امنیتی افزایش داده و حتی کابینه این رژیم را نیز دچار دودستگی کرده است. در اراضی اشغالی، همه منتقدان و حتی طرفداران کابینه نتانیاهو متفق‌القول هستند که قدرت پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی را نداشته‌اند و شکست تاریخی و سختی را در قبال آن پذیرفته‌اند. در واکنش به این شکست، صهیونیست‌ها حمله همه‌جانبه به نوار غزه را در دستور کار قرار داده و از اقداماتی مانند بمباران بیمارستان المعمدانی نیز فروگذار نکرده‌اند اما در ماورای این تحرکات وحشیانه و دیوانه‌وار، تل‌آویو شوک‌های دیگری را دریافت کرده که هر یک به تنهایی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شود. یکی از این موارد، عملیات وعده صادق است که در جریان آن، جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و حامیان آن کشاند.فراتر از آنچه ذکر شد، صهیونیست‌ها با تبعات اقتصادی ناشی از تسلط انصارا... بر دریای سرخ مواجه هستند و بسیاری از کشورها نیز در صادرات و واردات به اراضی اشغالی‌(‌با توجه به شرایط جاری در جنگ غزه‌) ناچار به تجدید‌نظر شده‌اند. زمانی که همه این وقایع را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، بیش ازپیش متوجه آسیب‌پذیری و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه می‌شویم. در این میان، آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به استمرار روند کنونی، نگران هستند زیرا این مسأله نه فقط منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و شکست رسمی این رژیم در جنگ غزه می‌شود، بلکه حرکت کلی رژیم صهیونیستی به سوی زوال و فروپاشی را تسریع می‌کند. قطعا آمریکا و دیگر بازیگرانی که وقیحانه از جنایات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند، هنوز متوجه عمق فاجعه‌ای که در انتظار رژیم صهیونیستی و آنهاست، نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه