Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه رولینگ استون نوشت، جای تعجب نیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش برای توضیح دادن درباره "وفاداری مطلق" مورد انتظارش از ژنرال‌های ارتش آمریکا به جنگ جهانی دوم متوسل شد.

نشریه نیویورکر بخشی از یک کتاب جدید نگارش یافته از سوی پیتر بیکر، خبرنگار نیویورک تایمز و سوزان گلیسر، خبرنگار نیویورکر را با موضوع "چالش‌های رهبران نظامی با دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری او" منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بخشی از متن این کتاب با نام "تفرقه افکن: ترامپ در کاخ سفید،۲۰۱۷-۲۰۲۱" دونالد ترامپ یک بار با جان کلی، رئیس دفتر دولتش به بحث در خصوص آنچه که "بی وفایی ژنرال‌های ارتش آمریکا به خودش" تلقی کرده، پرداخته است. ترامپ بر اساس این متن خطاب به جان کلی اظهار کرد: شما ژنرال‌های "لعنتی" چرا نمی‌توانید مثل ژنرال‌های آلمانی باشید؟

کلی پاسخ داد:"کدام ژنرال‌ها؟"

ترامپ گفت: ژنرال های آلمانی در زمان جنگ جهانی دوم.

کلی سپس به رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش‌های نافرجام ترور علیه هیتلر توسط زیردستانش را یادآوری کرد و به او گفت: آیا می‌دانید که آنها سه بار سعی کردند هیتلر را بکشند و تقریباً داشتند موفق می‌شدند؟

اما ترامپ با نظر او مخالفت کرده و گفت: نه، نه، نه، آنها کاملاً به او وفادار بودند.

ترامپ در عین حال در پاسخ به یک درخواست نشریه نیویورکر از وی برای اظهارنظر در خصوص این مطلب، گلایه‌های قبلی خود را از مقامات نظامی وقت آمریکا که با آنها سرو کار داشت تکرار کرد.

او گفت: اینها افراد بسیار بی‌استعدادی بودند و وقتی متوجه شدم به آنها اتکا نکردم، به ژنرال‌ها و دریاسالارهای واقعی در داخل سیستم تکیه کردم.

ترامپ پیشتر نیز از بابت ابراز ارادتش به دیکتاتورها مورد توجه قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۸ از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تمجید کرد و گفت که می‌خواهد مردم کشورش با او همان رفتاری را داشته باشند که مردم کره شمالی با این رئیس سرکوبگر دولت کشورشان دارند.

ترامپ به فاکس نیوز گفت: او رئیس یک کشور است، منظورم این است که او یک رئیس قوی است، اجازه ندهید کسی چیز دیگری فکر کند. او وقتی سخنرانی می‌کند مردمش نشسته و به حرف‌های او توجه می کنند. من از مردم کشور خودم می‌خواهم که همین کار را بکنند.

بر اساس گزیده مذکور از این کتاب، ترامپ چندین مورد اظهار نظر جنجالی دیگر مطرح کرد، از جمله اینکه او خواستار آن شد که هیچ کسی از جامعه کهنه سربازان مجروح در جنگ در رژه یادبود شرکت نکنند.

ترامپ به کلی گفت: ببین، من هیچ مردِ زخمی‌ای در رژه نمی‌خواهم. این برای من خوشایند نیست.

کلی پاسخ داد: آنها "قهرمانان" ما هستند. در جامعه ما، تنها یک گروه از مردم وجود دارند که قهرمان‌تر از آن‌ها هستند و آن کسانی هستند که در گورستان آرلینگتون دفن شده‌اند.

ترامپ تکرار کرد: من آنها را نمی‌خواهم. این برای من خوشایند نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ هیتلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند

به اعتقاد یکی از سرشناس‌‌ترین تحلیلگران رژیم صهیونیستی، رفتار بنیامین نتانیاهو همانند کودکی است که از دست والدین خود عصبانی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت تحلیلگر روزنامه معاریو در یادداشتی که اخیرا درباره واکنش نتانیاهو به عدم استفاده آمریکا از حق وتو علیه قطعنامه آتش بس صورت گرفت اعلام کرد، رفتار نتانیاهو همانند رفتار کودکی است که از دست والدینش خشمگین شده است، ولی مشکل در اینجاست که او در حالی از دست والدینش عصبانی است که اصلا پدر و مادری ندارد و کسی که از او خشمگین شده در واقع پدر خوانده اوست.

رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده استیکی از وزرای کابینه نتانیاهو استعفا داد

به اعتراف بن کاسپیت، نتانیاهو در حالی علیه دولت آمریکا و شخص بایدن موضع گیری می‌کند که اسرائیل در طول تاریخ خود به اندازه‌ای که بعد از 7 اکتبر کمک دریافت کرده، از طرف آمریکا حمایت نشده بود.

وی معتقد است واشنگتن بیش از توافق فیما بین دست اسرائیل را (برای جنایت) در غزه باز گذارده است، زیرا از همان ابتدا اعلام می‌شد که کاخ سفید به تل‌آویو تا پایان سال اجازه داده تا آزادی عمل داشته باشد، سپس گفته شد که این امر تا پایان ژانویه تمدید شده است بعد از آن فوریه هم فرا رسید و به مارس رسیدیم.

این تحلیلگر افزود: تمام چیزی که بایدن از نتانیاهو و اسرائیل خواست آن بود که اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را به غزه بدهد و مسئله فردای پایان جنگ را هم مشخص کند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو به دنبال بحران آفرینی است، بحرانی که هیچ نیازی به آن در روابط با دولت آمریکا وجود ندارد، اما او به دنبال آن بود تا بتواند نگاه و توجه رسانه‌ها را به قانون فرار یهودیان افراطی از خدمت سربازی منحرف کند، نتانیاهو آمادگی دارد تا روابط با ایالات متحده را فدای یک برنامه رسانه‌ای ـ سیاسی کوتاه مدت کند، همین امر باعث شده است تا اعلام کنیم هر روزی که این مرد بیشتر در این ساختار باقی می‌ماند زیان راهبردی بیشتری را برای آینده اسرائیل به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم