Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@10:25:23 GMT

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی سنگاپور را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۳۰۰۷

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی سنگاپور را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی پیامی فرا رسیدن روز ملی سنگاپور را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

رئیس جمهور در این پیام خطاب به خانم حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور اظهار داشت: در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، در پرتو رویکردی آینده‌محور و چشم‌اندازی پایدار در تأمین منافع فیمابین در تمامی زمینه‌ها، شاهد گسترش بیش از پیش روابط باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سنگاپور پیام تبریک آیت الله رئیسی روز ملی سنگاپور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با «شهباز شریف» دیدار و گفتگوی خصوصی خواهد داشت.

رؤسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ترک ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اهمیت توسعه روابط با پاکستان و اهداف این سفر گفت: کشور پاکستان در همسایگی ما کشور مهمی است که هم مسلمان و هم دارای تاریخی، اسلامی و تمدنی با جمهوری اسلامی ایران است. هر دو ملت روابط دیرینه‌ای با هم داریم و تا کنون نیز روابط اقتصادی، سیاسی و دینی بسیاری با پاکستان داشته‌ایم و همکاری‌های خوبی بین ما برقرار بوده است.

رئیسی در ادامه گفت: ایران و پاکستان نگاه‌های مشترکی دارند و از جمله در موضوعات حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم و مقتدر غزه و فلسطین، مبارزه با تروریسم همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

وی افزود: ما در راستای سیاست‌های همسایگی و در راستای سیاست‌های ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو به جهات عدیده‌ای معتقد هستیم این ارتباط باید ارتقا پیدا کند. اراده هر دو کشور هم مبنی بر ارتقای روابط بین دو کشور هست.

رئیس جمهور همچنین اشهار داشت که گفت و گوهای دو کشور در حوزه‌های مسائل مرزی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و به خصوص حوزه انرژی و نفت و گاز خواهد بود. رئیسی در ادامه اضافه کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و در این سفر برنامه این است که ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلاری را مد نظر قرار دهیم و این هدف حتماً قابل دستیابی است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بازار ایران اضافه کرد که این ظرفیت فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی پاکستانی و کشور دوست و برادر پاکستان نیز فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی ایرانی که می‌تواند در این سفر مورد گفت و گو و بحث میان دو دولت باشند.

رئیسی همچنین با اشاره به مردم پاکستان نیز گفت: مردم این کشور مردمی متدین و نسبت به انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و رهبر عظیم الشان ایران بسیار علاقه‌مند هستند و بارها این را اثبات کرده‌اند و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز بسیار پایبند هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی نیز افزود که ما امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم و امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور به نفع دو کشور و دو ملت هست.

در رابطه با کشور سریلانکا نیز رئیس جمهور گفت که دو کشور دارای روابط خوبی هستند و امیدواریم در این سفر نیز بتوانیم در راستای توسعغه روابط اقتصادی و سیاسی گام‌هایی برداریم.

کد خبر 6084933

دیگر خبرها

  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تاسیس «سپاه» را تبریک گفت
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیس جمهور