Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از قم _ مهدی حاجیلو: مجموعه ورزشی جهان پهلوان غلام‌رضا تختی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های قم است که در محله صفاییه قرار گرفته، این مجموعه ورزشی دارای باشگاه پرورش اندام، استخر، زمین چمن و سالن ورزشی است و برخی از دفاتر هیأت‌های ورزشی در این مجموعه فعالیت می‌کردند.

یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به قم در سال گذشته این بود که مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی با توجه به اینکه در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی بانوان به این ورزشگاه راحت است، بعد از بازسازی و تجهیز توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم به طور کامل در اختیار بانوان قمی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وضعیت فعلی این مجموعه ورزشی به سراغ سیدمهدی محبوبی مسئول دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم رفتیم.

*فارس: با سلام، قرارداد بازسازی این ورزشگاه از چه زمانی شروع شده و قرار است در چه تاریخی آماده بهره‌برداری شود؟

سلام خدمت شما و همه علاقه‌مندان به ورزش در استان قم؛ مباحث مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی این طرح از مدت‌ها قبل آغاز شده و تصمیم گرفته شد از ابتدای تیرماه اقداماتی مانند بازسازی و تجهیز امکانات در فاز اول این پروژه انجام شود تا بعد از بهره‌برداری در اختیار بانوان قرار گیرد.

قرار بود که این پروژه تا اواخر شهریورماه تکمیل شود اما به واسطه به وجود آمدن بعضی از مشکلات با همکاری دولت، زمان تحویل پروژه را تمدید کرده و اگر مباحث مالی و بودجه‌ای به صورت مطلوب دنبال شود، این قول را می‌دهیم تا اواخر دی‌ماه از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

*فارس: چه اقداماتی برای بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی پهلوان تختی قرار است انجام شود؟

برحسب بودجه‌ای که به این پروه اختصاص داده شده تغییرات و بازسازی به ۳ فاز تقسیم‌بندی شده است، در فاز اول به تعویض وبهسازی ۱۰۰ درصدی زمین چمن و زیرساخت آن و بازسازی جاده تندرستی و تعویض سکوهای کنار زمین چمن  این ورزشگاه خواهیم پرداخت، علاوه بر این قرار است قسمت مهمانان ویژه، رختکن و اتاق داوری و سرویس بهداشتی مجموعه ورزشی پهلوان تختی تغییرات داشته باشد و بازسازی انجام شود.

*فارس: این ورزشگاه قرار است در اختیار بانوان قرار بگیرد؟

دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس جمهور به همراهی برخی از وزیران به استان قم سفر کردند، در آن سفر پیشنهاد شد که تغییراتی در این ورزشگاه ایجاد شود و هیئت دولت مصوب کرد با توجه به دسترسی آسان بانوان به این مجموعه ورزشی، این پروژه در اختیار بانوان ورزشکار قمی قرار گیرد.

*فارس: چه مقدار بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است؟

مبلغی که از طرف هیئت دولت برای این پروژه در نظر گرفته شده، مبلغ ۲۰میلیارد تومان است که تا به الان حدود ۱۳ میلیارد تومان آن جذب شده و در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان قرار گرفته است، با تعاملی که با وزارت نفت داشته‌ایم مقرر شده طی روز‌های آینده ۵ میلیارد از طرف این وزارتخانه تامین بودجه شود.

امیدواریم بودجه اختصاص داده شده در مدت مناسب به استان داده شود تا تاخیری در روند کار ایجاد نشود و ما بتوانیم این ورزشگاه را در تاریخ مطرح شده در قرار داد آماده بهره‌برداری کنیم، این ۲۰ میلیارد بودجه قرار است در فاز اول هزینه شود و مبالغ مورد نیاز در فازهای بعدی درحال برنامه‌ریزی است.

*فارس: وضعیت دفاتر برخی از هیئت‌ها و مجموعه‌هایی که داخل این ورزشگاه فعالیت می‌کردند در حال حاضر به چه صورت است؟

با توجه به اینکه ورزشگاه جهان پهلوان تختی در حال حاضر تبدیل به یک محوطه کارگاهی شده است، ما برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار و خطرات احتمالی، مجموعه‌هایی که در این ورزشگاه فعالیت می‌کردند را تعطیل کردیم.

در برخی از بخش‌ها که قرار نیست تغییراتی در آنها ایجاد شود، راه عبور افراد به این سالن‌ها را جدا کردیم تا خدای نکرده در حین انجام کار به فردی آسیبی وارد نشود.

*فارس: تا کنون چند درصد از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است؟

کمتر از یک ماه است که کارگران در این پروژه مشغول به کار هستند و تا به امروز حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم، البته این موضوع را هم باید بگوییم که برخی از سازه‌ها خارج از محوطه تهیه و آماده می‌شوند و فقط در مرحله نصب به ورزشگاه انتقال داده می‌شوند.

متولی اصلی این پروژه اداره‌کل ورزش و جوانان قم است و همه فعایت‌ها زیر نظر ما انجام می‌شود، برای کل این ورزشگاه هم یک شرکت پیمانکار در نظر گرفته شده و آنها مشغول به کار هستند و این شرکت هم با برگزاری مناقصه انتخاب شده است.

*فارس: چرا بازسازی و تجهیز ورزشگاه جهان پهلوان تختی در فصل تابستان انجام شده است؟

در بودجه‌ای که برای بازسازی این ورزشگاه به ما دادند، یک بحث سال مالی را داریم که ما موظف بودیم تا پایان شهریورماه این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم، با توجه به اینکه یک سری ناهماهنگی‌ها همچنان وجود داشت ما از دولت تقاضا کردیم که این فرصت را تمدید کند و قرار شد دی‌ماه سال جاری این پروژه آماده شود.

ما نمی‌توانستیم بازسازی این پروژه را به زمان دیگر موکول کنیم، طبق قانون موظف هستیم تا زمان مذکور این پروژه را آماده کنیم و اگر شروع نمی‌کردیم قطعا مقصر بودیم، به عهده ما نبود که در زمان دلخواه پروژه را شروع کنیم و باید برنامه سال مالی کشوری را اجرا کنیم.

*فارس: در پایان اگر صحتبی دارید بفرمایید.

از مدیرکل ورزش و جوانان، مشاور پروژه جهان پهلوان تختی، و همکارانم در دفتر فنی اداره‌کل تشکر ویژه می‌کنم که ما را در این پروژه یاری می‌کنند، امیدوارم در نزدیک‌ترین زمان ممکن این ورزشگاه آماده بهره‌برداری شود و بانوان ورزشکار قمی بتوانند تمرینات خود را در این مجموعه ورزشی دنبال کنند.

از شما و همکارانتان در خبرگزاری فارس قم هم تشکر می‌کنم که به فکر ورزش هستید و نمی‌گذارید افراد منفعت طلب، توطئه‌ها و نقشه‌های خود را علیه جامعه ورزش دنبال کنند. امیدوارم ورزش در قم همچنان روند پیشرفت خود را با قدرت طی کند.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان قم اداره کل ورزش و جوانان آماده بهره برداری مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی اختیار بانوان بازسازی و تجهیز استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد

استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) مشهد، برای بازسازی این مجموعه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،یعقوبعلی نظری با حضور در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) واقع در پارک ملت مشهد اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال را برای بازسازی آن اختصاص داد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار چهره به چهره پای درد و دل جانبازان این آسایشگاه نشست و در خصوص برخی از مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از مدیران و جانبازان برگزار شد؛ استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی این آسایشگاه قول مساعد داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم