Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:24:48 GMT

اینفوگرافیک/ نکات قابل توجه در خرید و فروش املاک

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۰۴۳

اینفوگرافیک/ نکات قابل توجه در خرید و فروش املاک

ضروریست مشترکین در هنگام خرید و فروش ملک از عدم بدهی مربوط به حقوق انشعابات آب و فاضلاب و بدهی‌های آب بهای مصرفی برای ملک خود بااخذ استعلام از شرکت آب و فاضلاب اطمینان حاصل نمایند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/2755173 درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

0 International License.

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید

معمولا گوشی‌های سری نوت شیائومی طرفداران زیادی دارند و هر سال فروش میلیونی را تجربه می‌کنند. به‌نظر می‌رسد امسال نیز همین وضعیت تکرار شود. شیائومی طراحی جذابی را برای گوشی‌های جدید خود انتخاب کرده است و شاهد پیشرفت‌های مهمی نیز نسبت به نسل گذشته هستیم.

به گزارش گجت نیوز، بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G نشان می‌دهد که این گوشی در مقایسه با ردمی نوت 12 پرو از نمایشگر بهتری بهره می‌برد. رزولوشن، روشنایی و رنگ‌ها بهبود یافته‌اند و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین شاهد استفاده از چیپست سریع‌تر اسنپدراگون 7s نسل 2 در این گوشی هستیم. دوربین اصلی نیز حالا قدرتمند‌تر از گذشته شده است و از یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هرچند دوربین‌های اولتراواید و ماکرو هیچ تغییری را به‌خود ندیده‌اند.

میان‌رده جدید شیائومی در بازار ایران حضور دارد و می‌توانید با پرداخت ۱۶۷۰۰۰۰۰ تومان نسخه مجهز به ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G می‌پردازیم تا صحت ادعاهای شرکت سازنده را مشخص کنیم. آیا می‌توان این گوشی را یکی از بهترین گوشی های میان‌رده بازار به‌حساب آورد؟

هرآنچه باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید

شیائومی ظاهرا تلاش زیادی داشته است تا ردمی نوت 13 پرو 5G را به‌عنوان یک میان‌رده باکیفیت نشان دهد. در این راه جزئیات کوچک اما مهم را نیز فراموش نکرده است. به‌عنوان مثال برای اولین‌بار در خانواده ردمی نوت شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستیم. تاییدیه IP54 نیز می‌تواند تا حدودی گوشی شما را در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار مقاوم جلوه دهد. هرچند که تاییدیه IP68 می‌توانست گزینه بهتری باشد.

اسپیکرهای استریو با دالبی اتموس و پنل ۱۲ بیت نیز از جمله دیگر ویژگی‌های جالب مدل 5G ردمی نوت 13 پرو هستند.

مشخصات فنی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G
گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
ابعاد و وزن 161.2 در 74.2 در 8 میلی‌متر، 187 گرم، بدنه جلویی دستگاه گوریلا گلس ویکتوس، بدنه پشتی از جنس شیشه و فریم میانی از پلاستیک، تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۴۶ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 7s نسل 2، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی آدرنو 710
حافظه ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگ رم در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۱۶ گیگ رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزار اندروید 13، MIUI 14
دوربین عقب دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۶۷ وات
سایر حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش
محتویات جعبه

پس از باز کردن و بررسی محتویات جعبه شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G خوشحال خواهید شد. چراکه خوشبختانه هنوز روند حذف شارژر به گوشی‌های میان‌رده شیائومی نرسیده است. درون جعبه یک شارژر ۶۷ وات در کنار گوشی دیده می‌شود. همچنین شرکت سازنده یک قاب محافظ را نیز برای کاربر در نظر گرفته است.

روی صفحه‌نمایش هم یک لایه محافظ دیده می‌شود؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد بتواند چندان در برابر ضربات مقاومت کند. همچنین این لایه به‌شدت مستعد جذب اثر انگشت است.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G

در همان لحظات اول خرید ردمی نوت 13 پرو 5G متوجه کیفیت ساخت بالای گوشی خواهید شد. ردمی جدید از پنل مسطح بهره می‌برد و تنها ۱۸۷ گرم وزن دارد. به‌همین‌خاطر به‌راحتی در دست می‌نشیند و در استفاده طولانی نیز احساس خستگی نخواهید کرد. بدنه پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده است؛ اما حالتی مات دارد و چربی یا اثر انگشت را نیز به‌خود جلب نمي‌کند.

همچنین در بدنه پشتی جزیره دوربین حسابی خودنمایی می‌کند. دوربین‌های اصلی و اولتراواید حسابی بزرگ هستند و می‌توانند توجه افراد را جلب کنند. خطی باریک نیز آنها را از دوربین ماکرو و فلاش جدا می‌کند. از دیگر نکات مثبت طراحی دستگاه می‌توان به نمایشگر اشاره کرد. نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو حاشیه‌های متقارن و بسیار باریکی دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این گوشی نه‌تنها بین میان‌رده‌ها بلکه بین بهترین گوشی‌های پرچمدار نیز کم‌نظیر است.

صفحه‌نمایش

شیائومی ادعا می‌کند که در گوشی جدید خود از یک پنل بسیار باکیفیت استفاده کرده است. بررسی صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 پرو 5G نیز این مسئله را تایید می‌کند. رنگ‌ها دقت بالایی دارند و شاداب به‌نظر می‌رسند. همچنین تراکم ۴۴۶ پیکسل در اینچ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز سبب می‌شوند که از گشت‌و‌گذار در منوها لذت ببرید. نمایش عمق رنگ ۱۲ بیت نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این نمایشگر است. علاوه بر اینها نمایشگر خیلی سریع به لمس واکنش نشان می‌دهد.

گوشی جدید شیائومی همچنین قادر است محتوای +HDR10 و دالبی ویژن را نمایش دهد. نمایشگر Redmi Note 13 Pro 5G از نظر میزان روشنایی نیز هیچ مشکلی ندارد. در حالت دستی حداکثر روشنایی به ۵۳۰ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز می‌تواند مرز ۱۳۳۱ نیت را لمس کند. حداقل روشنایی هم ۲.۳ نیت است. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که پس از خرید و بررسی شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G حداقل از نظر نمایشگر کاملا رضایت خواهید داشت.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ شیائومی ردمی نوت 13 5G

یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه روشن‌ نگه‌داشتن گوشی را بر عهده دارد. با توجه به کیفیت و ابعاد نمایشگر و همچنین قدرت پردازنده انتظار نمی‌رفت که شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G عمر باتری چندان زیادی داشته باشد. تست‌ها نیز همین را نشان می‌دهند. گوشی جدید شیائومی می‌تواند با هر بار شارژ انرژی لازم برای ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه وبگردی را فراهم کند. همچنین اگر چندان اهل وبگردی نیستید، می‌توانید از ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه تماشای ویدیو آفلاین لذت ببرید.

گیمرها نیز قادر خواهند بود پیش از جستجو برای شارژر تا ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه بازی کنند. خوشبختانه ردمی جدید از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. با کمک این شارژر می‌توانید ۴۹ درصد از ظرفیت باتری را در تنها ۱۵ دقیقه پر کنید. رسیدن به مرز ۸۳ درصد به نیم ساعت زمان نیاز دارد و شارژ کامل نیز ۴۲ دقیقه طول می‌کشد. اگر این اعداد برای شما جذاب نیستند، می‌توانید سراغ ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بروید. جایی که شارژر ۱۲۰ وات منتظر شما خواهد بود.

عملکرد و قدرت پردازشی

شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G را با رابط کاربری پیشین خود یعنی MIUI عرضه کرده است. برخی افراد از MIUI خوششان نمی‌آید و مدعی هستند که رابط کاربری شیائومی مشکلات متعددی دارد. بنابراین ما خبر خوبی برای این افراد داریم؛ زیرا رابط کاربری جدید شیائومی یعنی HyperOS برای این گوشی منتشر شده است.

شیائومی ادعا می‌کند که چندین سال را صرف طراحی و توسعه هایپر او اس کرده است. ظاهرا در رابط کاربری جدید باگ‌ها کاملا برطرف شده‌اند و گوشی نیز عملکرد بهتری در مدیریت منابع سخت‌افزاری دارد. علاوه بر اینها می‌توان گزینه‌های شخصی‌سازی فراوانی را در منوهای مختلف مشاهده کرد. حالا بیایید به بررسی عملکرد سخت‌افزاری شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بپردازیم.

شیائومی در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 استفاده کرده است. این تراشه به‌اندازه اسنپدراگون 7 نسل 1 یا اسنپدراگون 7+ نسل ۲ قوی نیست؛ اما می‌تواند نسبت به دایمنسیتی 1080 موجود در ردمی نوت 12 پرو عملکرد بهتری داشته باشد. بنچمارک‌ها نیز به‌خوبی نشان می‌دهند که تراشه ردمی نوت 13 پرو 5G هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌های مختلف ندارد.

این گوشی از نظر قدرت پردازشی از گلکسی A34 و موتو G84 پیشی می‌گیرد و تقریبا هم‌سطح گلکسی A54 است. در بنچمارک انتوتو v10 نیز می‌توان امتیاز 581979 را روبروی اسم این گوشی مشاهده کرد. پردازشگر گرافیکی گوشی نیز عملکرد قابل‌ قبولی دارد و مي‌تواند اکثر بازی‌های جدید را به‌خوبی اجرا کند. بررسی بنچمارک‌های گرافیکی نشان می‌دهد که شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G نسبت به ریلمی 11 پرو و گلکسی A54 برتری دارد. خوشبختانه گوشی جدید شیائومی در  استفاده طولانی‌ نیز می‌تواند عملکرد پردازشی خود را حفظ کند و پایدار بماند.

بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G دوربین اصلی

وب‌سایت دگزومارک به بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G پرداخته و به این گوشی امتیاز کلی ۱۲۰ را داده است. در واقع این گوشی توانسته امتیازی مشابه با گلکسی اس 22 (اگزینوس) کسب کند. جالب اینجاست که امتیاز ردمی در عکاسی و فیلم‌برداری از پرچمدار قدیمی سامسونگ بیشتر است و  فقط در قسمت زوم شکست می‌خورد.

اگر به عکس‌های گرفته‌شده با دوربین نگاه کنید نیز متوجه این موضوع خواهید شد. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در روز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند جزئیات بالایی را ثبت کند. همچنین شاهد گستره داینامیک عالی، رنگ‌های طبیعی و کنتراست مناسب هستیم. اگر هم داخل خانه عکاسی کنید، کمترین میزان افت کیفیت را شاهد خواهید بود. در واقع گاهی اوقات برخی بافت‌ها نرم به‌نظر می‌رسند.

کیفیت عکس‌های گوشی در شب نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جزئیات بالایی را در عکس‌ها مشاهده می‌کنیم و هایلایت‌ها نیز به‌خوبی ثبت می‌شوند. همچنین بازتولید رنگ‌ها باکیفیت بالایی انجام می‌شود و گستره داینامیک مناسبی را شاهد هستیم. در بازار گوشی‌های میان‌رده پوکو X6 شباهت بسیار زیادی به ردمی نوت 13 پرو 5G دارد؛ اما تفاوت کیفیت عکس بین این دو گوشی همچون شب و روز است. به‌طور کلی اگر کیفیت دوربین برای شما مهم است، بهتر است سراغ Poco X6 نروید.

دوربین فوق‌عریض

به‌طورکلی نباید از گوشی‌های میان‌رده انتظار داشت که دوربین فوق‌عریض قدرتمندی داشته باشند. آنچه در ردمی نوت 13 پرو 5G می‌بینیم یک حسگر کوچک قدیمی با توانایی‌های محدود است. حتی در طول روز نیز تصاویر اولتراواید نسبتا نرم به‌نظر می‌رسند و جزئیات کافی را ندارند. گستره داینامیک هم کافی نیست و کنتراست به بهبود نیاز دارد. علاوه بر اینها رنگ‌ها بی‌حال به‌نظر می‌رسند.

همانطور که انتظار می‌رفت دوربین فوق‌عریض در شب عملکرد فاجعه‌واری دارد و نایت‌مود نیز نمی‌توان کمک چندانی بکند. البته رنگ‌ها، کنتراست و گستره داینامیک را می‌توان تا حدودی قابل قبول دانست؛ اما تصاویر فوق‌العاده نرم هستند و همین کار را حسابی خراب می‌کند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی را نمی‌توان همچون دوربین اصلی عالی دانست. البته این به‌معنی بد بودن عکس‌های سلفی نیست. گستره داینامیک وضعیت مناسبی دارد و تصاویر طبیعی به‌نظر می‌رسند.

هرچند رنگ پوست کمی روشن‌تر از حالت عادی ثبت می‌شود. همچنین تصاویر کمی نرم هستند و گویا برخی از جزئیات حذف می‌شوند. رنگ‌ها نیز اندکی بی‌حال به‌نظر می‌رسند.

جمع‌بندی

بررسی شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G نشان داد که شرکت سازنده توانسته بدون افزایش قیمت پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسل گذشته ارائه دهد. همین نیز می‌تواند برگ برنده میان‌رده جدید شیائومی باشد. این گوشی از یک نمایشگر فوق‌العاده بهره می‌برد و از نظر قدرت پردازشی نیز هیچ مشکلی ندارد. همچنین دوربین اصلی در میان سایر گوشی‌های میان‌رده رقیبی ندارد و سرعت شارژ نیز رقابتی است.

البته وجود دوربین فوق عریض قوی‌تر و تاییدیه IP68 می‌توانست Redmi Note 13 Pro 5G را به‌گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل کند؛ اما در شرایط فعلی وضعیت این گوشی خوب است. در مجموع می‌توان گفت که این گوشی نسبت به مهمترین رقیب خود یعنی گلکسی A54 تاحدودی برتری دارد و گزینه ارزشمندی برای خرید است. هرچند اگر چندان عجله ندارید، بهتر است کمی برای ورود و کاهش قیمت گلکسی A55 در بازار صبر کنید. شاید نماینده تازه‌نفس سامسونگ توانست نظر شما را جلب کند!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است