Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@21:42:46 GMT

افزایش دما و تداوم هوای گرم در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۴۶۲

افزایش دما و تداوم هوای گرم در لرستان

هواشناسی لرستان از پیش بینی شروع موج گرما از امروز تا شنبه ۲۲ مرداد ماه در همه نقاط استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه ای برای تداوم گرما و حاکمیت شرایط ناپایدار در برخی شهرهای استان هشدار سطح زرد اعلام  کرد.

برپایه این خبر؛  همه مناطق استان تحت تاثیر افزایش دما قرار خواهند گرفت لذا صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در ساعات ظهر جهت جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اداره کل هواشناسی لرستان برای حاکمیت شرایط ناپایدار در استان نیز هشدار سطح زرد صادر کرد.

زمان شروع این شرایط از امروز سه شنبه تا پایان روز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه اعلام شده است.

این شرایط نیز با مخاطراتی همچون ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال تگرگ، خیزش گردوغبار بویژه در نقاطی از استان بویژه جنوب شرق و شرق استان همراه خواهد بود.

اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، در برخی نقاط جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جمع آوری محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع خسارات احتمالی توصیه شده است.

لازم به ذکر است ؛  ناپایداری‌های ذکر شده در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی گرما افزایش دما سطح زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هواشناسی هرمزگان؛ طی امروز و روزهای آینده در استان هرمزگان آسمان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در پاره‌ای نقاط مرکزی نیز وقوع رگبارهای موقتی دور از انتظار نخواهد بود، ضمن اینکه تند باد لحظه‌ای و گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی نیز محتمل خواهد بود.

دریا طی روز جاری تا ظهر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز با توجه به افزایش ابرناکی، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعد از ظهر و شب از تردد شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز خودداری شود.

طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه سامانه همرفتی در ارتفاعات استان بویژه منطقه حاجی آباد تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، طی روز جاری و فردا در مناطق شرقی استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

کد خبر 6085121

دیگر خبرها

  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • تداوم هوای پاک در تهران
  • هواشناسی امروز ۲ اردیبهشت؛ مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند