Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک به چهار صد هزار نفر در این استان مشکل آب شرب دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اتابک جعفری در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با توجه به مشکلات چشمه کوهرنگ مقداری از تجهیزات از دیشب رسیده است که حداکثر امروز تا ظهر همه آن‌ها خواهند رسید، باید فکر اساسی در رابطه با چشمه کوهرنگ شود تا به طور کلی مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با اضافه شدن تانکرهای آبرسانی مشکل تامین آب ظرف امروز و فردا برطرف می‌شود اما این راهکار موقتی است. در استان چهارمحال و بختیاری باید پروژه بن - بروجن سریع‌تر انجام شود تا از بابت تامین آب شرب بلندمدت و میان‌مدت این استان خیالمان راحت باشد.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: حفر 10 چاه تامین آب شرب در این استان متوقف شده است که تلاش می‌شود با انجام مکاتباتی با قوه قضاییه این مشکل برطرف شود، مطالعات حفر 2 چاه دیگر نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که این چاه‌ها آبدهی خوبی داشته باشد و برای افق میان مدت شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ موثر واقع شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: سیل عظیمی در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد و تقریباً 7 شهرستان را درگیر خود کرد. شهرکرد، خانمیرزا لردگان، کوهرنگ، سامان، بروجن، فارسان از شهرستان‌هایی بودند که درگیر سیل شدند.

وی با اشاره به میزان خسارات سیل به شیلات، دام و کشاورزی، گفت: نزدیک به 3 هزار تن ماهی، چهار هزار و صد دام سبک، 10 هزار هکتار زمین کشاورزی و غیره از بین رفت. دو روستا از استان زیر آب رفت و جاده‌های زیادی نیز از بین رفت، متاسقانه 4 هزار میلیارد استان چهارمحال و بختیاری دچار خسارت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نزدیک به چهار صد هزار نفر در این استان مشکل آب شرب دارند، در 7 شهر شهرکرد، باباحیدر، فارسان، سورشجان و فرخشهر، بردنجان، فیل آباد دچار مشکل شدیدی هستیم و نباید آب قطع شود. 

آبخیزداری و آبخوان‌داری باید محوریت اصلی در مهار سیلاب باشد2 متر به ذخیره آب پشت سد کمندان افزوده شدتوقیف 3 فروند قایق قاچاق دام در آب‌های خلیج فارس/7 قاچاقچی دستگیر شدند

وی افزود: برخی روستاها و شهرستان‌های دیگر هم مشکل آب شرب دارند که ربطی به چشمه کوهرنگ ندارد و آب آنها گل آلود است، حدود 53 روستا در لردگان از جمله سردشت و حدود 43 روستا در خانمیرزا، تعدادی روستاهای فلارد و بازفت آب پایدار ندارند و باید اقدام جدی در این رابطه داشت.

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا استاندار چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند چشمه کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است

 محمودی گفت: آغاز فصل کوچ عشایر به استان از ۲۵ اردیبهشت امسال می باشد و کوچ زودتر از موعد مقرر ممنوع است.

وی افزود: با توجه با بارش‌ها و آماده نبودن مراتع ورود بیش از موعد تخلف است.

بیشتر بخوانید

کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق گرمسیری

به گفته وی؛ چهارمحال و بختیاری پس از فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد
  • پیام تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری در درگذشت حاج محمد کیانی
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • جاده موگویی چهارمحال و بختیاری به‌طور کامل بازگشایی شد