Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:33:40 GMT

رسانه‌ها بازوی سازمان انتقال خون به شمار می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۸۷۷

رسانه‌ها بازوی سازمان انتقال خون به شمار می‌روند

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عباس طالبیان روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به مناسبت روز خبرنگار ، افزود: سازمان انتقال خون در انجام فعالیت های خود به همکاری و همراهی رسانه ها نیازمند است که نمونه آن استفاده از ابزار و توان رسانه برای فراخوان به منظور اهدای خون است.

وی اظهار داشت: رسانه ها در فرهنگ سازی انتقال خون نیز نقش مهمی ایفا می کنند و از این جهت قابل تقدیر و ستایش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه باید شکرگذار خداوند باشیم که در جامعه ای زندگی می کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در آن موج می زند،افزود: با نوع دوستی و وظیفه شناسی مردم میهن اسلامی در کمک به همنوعان، سازمان انتقال خون ایران توانسته نیازهای بیماران به فرآورده های خونی را تامین کند.

طالبیان با ذکر اینکه صاحب بهترین مردم دنیا هستیم و از این جهت باید به خود ببالیم،گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد استقبال بی نظیر شهروندان قزوینی برای اهدای خون بودیم.

وی اظهار داشت: خون هر اهداکننده می تواند به فرآورده های خونی مختلفی تبدیل شده و جان حداقل سه بیمار را نجات دهد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین همچنین گفت: در راستای ترویج فرهنگ خون رسانی طرح های جدیدی داریم که یکی از آنها اطلاع رسانی از طریق پیامک به اهداکنندگان در خصوص تاریخ و نحوه مصرف خون اهدایی آنان است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه میانگین اهدای خون بانوان نسبت به کل اهداکنندگان در کشور پنج درصد و در استان قزوین حدود هفت درصد است در حالی که این رقم در دنیا حدود ۳۵ درصد می باشد،گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی رسانه ها این رقم را افزایش دهیم چرا که زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند و اهدای خون آنان می تواند نیاز بیماران به فرآورده های خونی را مرتفع کند.

روز ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۷۷ در حین انجام وظیفه در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه را روز خبرنگار نام گذاری کرد.

برچسب‌ها روز خبرنگار سازمان انتقال خون ایران استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار سازمان انتقال خون ایران استان قزوین روز خبرنگار سازمان انتقال خون ایران استان قزوین سازمان انتقال خون روز خبرنگار اهدای خون رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند