Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-18@03:21:49 GMT

گاز صادراتی انگلیس به اروپا سمی از آب درآمد!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۹۳۳

گاز صادراتی انگلیس به اروپا سمی از آب درآمد!

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فایننشیال تایمز، شرکت‌های توزیع گاز اروپایی شکایتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده و مدعی هستند که LNG فرآوری شده در انگلیس برای صادرات به اروپا آلوده به مواد سمی و رادیواکتیو است. این شرکت‌ها از انگلیس خواسته‌اند تا این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس گاز LNG دریافتی از آمریکا و قطر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرآوری کرده و سپس آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق خط لوله زیرسطحی به بلژیک و هلند منتقل می‌کند. از آنجا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند در سایه کاهش صادرات گاز روسیه مخازن ذخیره‌سازی گاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کنند، انگلیس به یکی از اصلی‌ترین منابع تامین گاز آنها بدل شده است.

طی ماه‌های گذشته چندین شرکت آلمانی، بلژیکی و فرانسوی اعلام کرده‌اند که گاز دریافتی از انگلیس آلوده به مواد رادیواکتیو بوده است. آنها به صورت مشترک از انگلیس خواسته‌اند تا هرچه‌ سریع‌تر این مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند. مجری خط لوله انتقال گاز انگلیس به نام نشنال گرید ‌‌‌‌‌از ‌شرکت اوفجم این کشور خواسته تا حجم گاز صادراتی به اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

گفته می‌شود‌ امسال به خاطر دو مورد نقص فنی و آلوده بودن گاز، فعالیت خط لوله انتقال گاز انگلیس به بلژیک دو بار متوقف شده است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا کمالی گفت: پارسال ۹۷ مخزن تحت فشار درون‌واحدی و سرچاهی، ۷۹ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲۲ دستگاه ذخیره، خشک‌کننده و مولد هوا، ۳۶ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورمر و رله حفاظتی، ۱۶ تلمبه نفت، آب صنعتی و آب زائد تزریقی، سه دستگاه دیزل ژنراتور آتش‌نشانی و دو دستگاه توربین گازی تعمیر اساسی شد. وی با بیان اینکه پارسال همچنین ۲۴۵ مورد تعمیر، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز و بیش از ۲ هزار مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است، افزود: در بعضی از این تأسیسات همچنین الکترونیکی کردن تجهیزات ثبت‌کننده و کنترلی نیز انجام شد.  مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به انجام ۲۹۱ مورد نصب یا تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز (صفحاتی که حرکت سیال در خطوط لوله را تسهیل می‌کنند) و ۱۸۲ رفع نشتی و پاکسازی محیط در تأسیسات گفت: انجام این عملیات‌ها در طولانی‌ترین و وسیع‌ترین مخازن هیدروکربوری از جنوب تا غرب کشور نشان از روحیه جهادی کارکنان این شرکت دارد.  

دیگر خبرها

  • پیامدهای حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان؛ 60 میلیون یورویی که دود شد و به هوا رفت!
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • جاده گچساران به زیدون برای انتقال لوله آب فردا بسته می‌شود
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ