Web Analytics Made Easy - Statcounter

از کودکی در جواب به این پرسش که می خواهی در آینده چه کاره شوی، مهندسی جزو اولین ایده هایم قرار می گرفت. - اخبار بازار -

تقریبا همه ما از سنین کودکی با رشته مهندسی عمران آشنا شدیم. درست است که مصالح و تجهیزات ساختمان سازی نداشتیم، ولی با استفاده از لگوهای رنگی برای خودمان خانه های کوچک و بزرگ یا خیابان های مختلف می ساختیم و در دنیای تخیلی خودمان از این کار لذت می بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگیزه انتخاب رشته عمران برای بعضی افراد از همین جا شکل می گرفت.

چرا مهندسی عمران؟!

کاربردهای متنوع رشته عمران با پیشرفت های فراوان آن، فقط به ساخت سازه های مختلف ختم نمی شود. امروزه گرایشات متعددی از این رشته در دانشگاه های سراسر دنیا برای انتخاب رشته وجود دارد که دست دانشجویان علاقمند را کاملا باز گذاشته است. کاربردهای فراوانی که علم مهندسی عمران در گرایش های راه و ساختمان، آب و نقشه برداری دارد، بر اهمیت آن افزوده و تاثیر این ساخت و ساز در ایمنی جانی و مالی انسان ها، باعث شده است در هر کشوری استانداردهای مشخص در زمینه این رشته تعریف شود.

حوزه های فعالیت یک مهندس عمران

متخصص عمران پروژه های زیربنایی مانند فرودگاه ها، جاده ها، سدها، زهکشی آب طوفان و سازه های مختلف را طراحی و اجرا می کند. مهندسین عمران هستند که با فراهم کردن راه های ارتباطی، شرایط لازم را برای حمل و نقل، انتقال آب، برق و کالاهای مختلف برای مردم فراهم می آورند.

بسیاری از مهندسان عمران بر اساس علایق و نیازهای مشتری تخصص خود را توسعه می دهند. برخی ممکن است در مدیریت آب تخصص داشته باشند و برخی دیگر ساخت جاده یا مقاوم سازی لرزه ای را انجام دهند و یا به حوزه ساخت و ساز فرودگاه یا راه آهن علاقه داشته باشند. مهندسین عمران با گرایش های مختلف ممکن است در یک پروژه‌ ساخت و ساز با همدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند. اما نقطه مشترک در بین تمام گرایش های عمران، کتاب ها و آیین نامه های شاخص در این حوزه است که باید تمامی مهندسین عمران بدان مسلط باشند.

خواندن چه کتاب هایی در رشته عمران ضروری است؟

صرف نظر از گرایش و رشته تخصصی مورد نظر در مهندسی عمران، علاقمندان به این رشته لازم است کتاب هایی که یک مهندس عمران باید بخواند  را شناخته و سرفصل های هر کدام را بررسی کنند. آشنایی با این کتاب های پرفروش باعث می شود دید خوبی در انتخاب گرایش تخصصی در این رشته داشته باشید و مسیر پیشرفت خود را سریع تر طی کنید. از جمله بهترین کتاب هایی که یک مهندس عمران موفق باید بخواند، می توان به کتاب فوت و فن های ساختمان سازی، کتاب دستیار مهندسان مجری و ناظر، کتاب مهارت های ضروری اشتغال در حوزه عمران اشاره کرد که البته کتاب های مهم مهندسی عمران به همین تعداد ختم نمی شود.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست حجم سنگینی از کتب را با خود جابجا کنید و می توانید از کتاب های دیجیتالی استفاده کنید. دریافت و  دانلود کتاب های مهندسی عمران  کاری بسیار ساده است و تنها با یک کلیک می توانید برای همیشه در لپ تاپ یا تلفن هوشمند خود داشته باشید. هر کدام از این کتاب ها توسط نویسنده های مشهور و اساتید مهندسی عمران در گرایش های مختلف نوشته شده است.

دانلود کتاب های تخصص عمران و خواندن آن ها به تسلط شما در پروژه های عمرانی مختلف کمک شایان کرده و شما را به یک مهندس عمران موفق و حرفه ای تبدیل می کند. در ادامه به معرفی یکی از کاربردی ترین آیین های ساختمانی در این رشته می پردازیم.

استاندارد 2800

استاندارد 2800 است یکی از مهمترین منابع در تخصص عمران و ساختمان سازی در ایران محسوب می شود. این آیین نامه برای جلوگیری از وقوع فجایع انسانی ناشی از زمین لرزه و حوادث غیرقابل پیش بینی اجرا می گردد. در این آیین نامه پیش از اقدام به طراحی و ساخت سازه، با شرایط و ضوابط ساختمان سازی آشنا می شوید و می توانید استاندارد سازه های مختلف برای مقاوم سازی در برابر زلزله را بررسی کنید. اگر علاقمند به رشته های مهندسی هستید و به تازگی با این آیین نامه آشنا شده اید با  دانلود استاندارد 2800  اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

رشته عمران چه موقعیت های شغلی دارد؟

با توجه به گرایش و تخصصی که در این رشته کسب می کنید، گزینه های شغلی مختلفی برای این رشته وجود دارد. البته ممکن است یک مهندس عمران حرفه ای، تلفیقی از چند وظیفه را در یک پروژه عمرانی بر عهده بگیرد. عناوین شغلی مرتبط با این رشته عبارتند از:

مهندس طراحی عمرانمهندس عمران / مدیر پروژهمهندس سازهمهندس شهرمهندس مجوز و پروانهمهندس عمران قراردادهامهندس تعمیر و نگهدارینقشه بردار کنترل ساختمان

 

مهندسی عمران، رشته پولساز در داخل و خارج از کشور

به طور کلی عمران جزو مشاغل پردرآمد جامعه محسوب می شود. البته این موضوع شامل حال تمام آن ها نمی شود. یکی از راز و رمز های موفقیت مهندسان عمران حرفه ای با درآمدهای بالا کسب دانش و تخصص در این زمینه است. ساخت و سازهای گسترده و توسعه شهرسازی در کشور ایران، زمینه های شغلی متعددی را برای مهندسین عمران فراهم کرده است.

این رشته مهندسی در کشورهای پیشرفته نیز از جایگاه شغلی خوبی برخوردار است. درآمد سالانه یک مهندس عمران موفق در کشور آمریکا حدود 90 هزار دلار می باشد. کشورهای اروپایی پیشرفته مانند کانادا و آلمان نیز هر سال برای جذب دانشجو و نیروی کار در زمینه مهندسی عمران با شرایط بسیار خوب فراخوان می دهند.

سخن آخر، مهندسی عمران را انتخاب کنم؟

اگر به ساخت و ساز علاقمند هستید و دانش ریاضی خوبی نیز دارید، مهندسی عمران رشته مناسبی برای شماست. به روز بودن این رشته مهندسی باعث می شود همیشه به جلو حرکت کنید و شغل شما تکراری و خسته کننده نباشد. با کسب مهارت و دانش لازم به درآمد خوبی نیز از این شغل دست خواهید یافت. پس در انتخاب رشته دانشگاهی و گزینه های شغلی خود، مهندسی عمران را در اولویت قرار دهید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک مهندس عمران مهندسین عمران ساختمان سازی مهندسی عمران رشته مهندسی رشته عمران ساخت و ساز آیین نامه کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند

به گزارش "ورزش سه"،  مهدی کریمی که فصل گذشته با گیتی‌پسند قهرمان بلامنازع لیگ فوتسال ایران شد، یک چپ‌پای خوش‌تکنیک و ساکت است که حرف‌هایش را با توپ در زمین می‌زند.

او‌ که در کارنامه ملی‌اش بیش از ۳۰ گل دارد، دومین جام ملت‌هایش را تجربه می‌کند. کریمی در جام ملت‌های کویت سه گل به ثمر رساند و حالا در اولین دیدار مرحله گروهی هم گل اول ایران را با ضربه‌ای غیرقابل مهار از بین دفاع فشرده افغانستان به تور چسباند تا ایران به سوی اولین پیروزی قدم بردارد.

مهدی کریمی که شماره ۱۱ ایران را به تن می‌کند متولد ۱۳۷۵ است و علاوه بر قهرمانی در جام ملت‌ها با اشتیاق کامل چشم به درخشش در جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ دارد.

دیگر خبرها

  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند