Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@18:21:23 GMT

منافقین و صهیونیست‌ها می خواهند ما را اناامید کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۰۳۴

منافقین و صهیونیست‌ها می خواهند ما را اناامید کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی پس از اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجی از نارضایتی را در درباره عملکرد دولت سیزدهم در پایان یک سال اول دولت برانگیخته است. در واقع خودنمایی چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کنار چالش های مدیریتی در حوادثی مانند «سیل» بر نارضایتی ها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کنعانی‌مقدم٬ فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص چرایی کثرت بحران و راه‌های برون رفت گفت و گویی انجام داده که مشروح آن را در می خوانید؛

حسین کنعانی مقدم درباره عملکرد دولت سیزدهم در یکسال گذشته گفت: اگر بخواهیم علت مشکلات را تقسیم‌بندی کنیم باید درباره ۳ دلیل صحبت کنیم. اول اینکه عدم رسیدگی مسئولین درباره احتمال ریسک‌ها و تهدیدهایی که هر کشوری می‌تواند با آنها مواجه می‌شود. دومین عامل حادثه‌های طبیعی‌ای مثل سیل و زلزله و ... است که وقوع‌شان در اختیار ما نیست. اما اینکه چطور با این موقعیت‌ها مقابله شود٬ امری است که نگاهی کارشناسانه می‌طلبد.

سومین دلیل نابسامانی‌ها هم ریشه در خرابکاری‌هایی دارد که از طریق نفوذی‌ها و گروه‌های معاند انجام می‌شوند که در راًس آنها منافقین و صهیونیست‌ها هستند تا از طریق ضربه زدن به مدیران دولت رییسی می خواهند ما را از کارآمدی سیستم ناامید کنند. برای مقابله با این سه مرحله٬ در وهله اول باید کارآمدی نظام مورد توجه قرار بگیرد. به‌هرحال اتفاق‌هایی که به امور قضایی و خرابکاری‌ها ربط پیدا می‌کنند، قابل‌ پیش‌بینی هستند. یعنی اگر در این ۲ مورد اگر خسارتی تحمیل شود، حاکمیت باید پاسخگوی اهمال و کوتاهی‌های خود باشد. اما در بحث خرابکاری‌های بدخواهان باید گفت،مقابله با اقدام‌های تروریستی دشوار است. یعنی وقتی بنیامین‌نتانیاهو در زمان قدرتش از برخورد با ایران با «هزاران زخم چاقو» خبر داد و دیگر گروه‌های اپوزوسیون هم به این طرح پیوستن،٬ باید نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با هوشیاری بالایی تحرکات‌شان را رصد کنند.

این فعال سیاسی اصول گرا در پاسخ به پرسش خبرنگار دیده بان ایران درباره نقش مدیریت ناکارآمد در حوادثی مانند سیل، پلاسکو یا فاجعه متروپل گفت:

سر منشاً همه اختلاس و سوءاستفاده‌هایی که انجام می‌شود٬ اول به لابی‌های سیاسی ربط پیدا می‌کند و بعد ریشه اقتصادی پیدا می‌کند. یعنی سیاسیون برای اینکه هزینه‌های فعالیت‌شان از جمله هزینه‌های انتخاباتی تاًمین شود٬ دست به لابی‌های اقتصادی می‌زنند که این فرصتی است برای سوءاستفاده سوءاستفاده‌گران تا بتوانند به هدف‌های خود برسند. به‌عنوان مثال وقتی فعالیت‌های آقای عبدالباقی در خوزستان و منطقه آزاد اروند روشن می‌شود، باید برویم و بررسی کنیم٬‌ لابی‌های سیاسی از منابع مالی این شخص در قدرت سیاسی خودش در استان و یا حتی در کشور چه استفاده‌هایی را از آن خود می‌دید. در واقع هر جا فسادی اقتصادی صورت می‌گیرد، ریشه در لابی سیاسی دارد.

این فعال سیاسی اصول گرا درباره نقش لابی‌گرهای سیاسی و عدم پاسخگویی آنان به قانون گفت: همه کسانی که با استفاده از لابی سیاسی منافع اقتصادی کسب می‌کنند، فاسد هستند. چون مردم به سیاسیون اعتماد دارند و این ذهنیت را دارند که سیاسیون قدرت را برای خدمت می‌خواهند، نه ثروت! پس لازم است صحنه سیاسی کشور از افراد سودجو پاک شوند. چرا که اگر اینچنین نشود اعتماد مردم به حاکمیت روز به روز کم و کمتر خواهد شد.

دبیر کل حزب سبز خاطر نشان کرد:اگر حاکمیت به انتخاب مردم باشد تحت حمایت همان مردم قرار می‌گیرد. حتی اگر بحران‌های زیادی آرامش را از عموم سلب کند. اما اگر مردم این حس را داشته باشند که کارگزاران به انتخاب خودشان کارگزار نشده‌اند طبیعی است که رفتارشان فرق خواهد کرد. اینکه این روزها مردم حتی به مسئولین توهین می‌کنند دلیلش را باید در نحوه انتخابات دید. یعنی آیا مسئولین برای راًی از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده‌اند یا نه و به چه میزان به شعارهای خود عمل کرده‌اند؟ این توضیح هم لازم است که حاکمیت مردم را باید محور اصلی و اساسی بداند و نظر و راًی آنها را جدی بگیرد که این مهم در نظام ما اتفاق افتاده است..

کنعانی مقدم درباره حق مردم در اصلاح قانون اساسی و شیوه رسیدگی به اعتراضات مردم و لزوم اصلاح قانون اساسی در شرایط فعلی کشور بنا به نیاز جامعه خاطر نشان کرد:میثاق ملی ما قانون اساسی است و اگر قانون توسط گروهی مختل می‌شود، این دیگر اشکال قانون اساسی نیست. البته قبول دارم بعد از عبور یک نسل٬ نسل‌های بعدی این حق را دارند که «اصلاح قانون اساسی» را مطالبه کند. البته برای هر تغییری باید راه صحیح را طی کرد

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی کنعانی مقدم فعال سیاسی منافقین خرابکاری ناکارآمدی محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه

فعال سیاسی اصلاح طلب به اظهارات حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه واکنش نشان داد.

‏در همین راستا، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامیش نوشت: «تا هنگامی که پس از ۴۵ سال انحصار کامل آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای، نکوشند که بجای تمسخر، درک همدلانه‌ای از رفتار مردم پیدا کنند، وضع از این که فکر می‌کنند متفاوت‌تر هم خواهد شد. مردم با فرهنگ تحمیلی مخالفند.»

در ادامه فیلم اظهارات حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه را می بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • طعنه به حدادعادل درباره انتخـاب نام دخترانـه +فیلـم
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • اعلام انزجار مردم ارومیه از جنایات رژیم صهیونیستی
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • هنیه: جنگ غزه یک جنگ جهانی است/ هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است
  • تجمع دانشجویان و مردم اردبیل در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها در شفای غزه