Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجعی گفت: امسال به‌دلیل بروز خشکسالی، تولید انگور در تاکستان‌های شهرستان کاشمر در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجعی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه برداشت انگور در شهرستان کاشمر آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون برداشت انگور از  3 هزار و 350 هکتار از تاکستان های شهرستان آغاز شده است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از 60 هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امسال به دلیل کم آبی و خشکسالی میزان تولید انگور در تاکستان های این شهرستان 20 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: انگور تولیدی کاشمر از مرغوبیت بالایی برخوردار و یکی از به صرفه ترین محصولات کشاورزی محسوب می شود که از 0 تا 100 آن قابلیت درآمدزایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه اگر زمین و آب و هوای منطقه مناسب کشت انگور باشد مطمئناً می توان به عنوان یک کسب و کار عالی و پر درآمد حساب شود، تصریح کرد: از محصولات قابل فروش یک درخت انگور می تواند به برگ، غوره، میوه، کشمش، صنایع نوشیدنی، کنسانتره و بسیاری از فراورده های جانبی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کاشمر از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم استان را دارد و می توان با برنامه ریزی بیشتر نسبت به پیشرفت و افزایش عملکرد این محصول در منطقه تلاش کرد، اذعان داشت: میزان تولید انگور در سال جاری با توجه به خشکسالی های اخیر به 18 تن در هر هکتار رسیده است.

شجعی پیکامی، عسکری، یاقوتی، رزقی، ریش بابا، لعل و صاحبی را از مهمترین ارقام انگور در شهرستان کاشمر برشمرد و عنوان کرد: 30 درصد انگور تولید شده در شهرستان کاشمر مصرف تازه خوری دارد و باقی آن با تبدیل شدن به کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و حتی اروپا صادر می شود.

وی همچنین در پایان تشریح کرد: افزایش قیمت نهاده های مرتبط، قطعی برق چاه موتورهای آب کشاورزی، نوسانات قیمتی و عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی از جمله مشکلات حوزه انگور در شهرستان کاشمر محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان کاشمر تولید انگور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسؤولان می‌شود که لازم است مسؤولان در جلوگیری از اجرای تصمیمات غلط در تأمین آب کشاورزی و شرب خلخال ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم خلخال آب و خاک بی‌نظیر در اختیار دارند ولی محروم زندگی می‌کنند، گفت: این محرومیت‌ها موجب مهاجرت یک سوم جمعیت خلخال شده است اما آن‌ها که مهاجرت نکرده‌اند برای تأمین معاش خانواده خود مجبور به تردد بین خلخال و شهرهای دیگر هستند که این دوری از خانواده باعث مشکلات عدیده روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال به تحت پوشش بودن ۷ هزار نفر از جمعیت خلخال در کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مهار اب‌های هدر شده رودخانه‌ها و سارها می‌تواند کمک حال مردم در کشاورزی باشد و با کسب و کار ایجاد شده و رونق گردشگری، همه مشکلات این شهر برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان رژیم پهلوی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت طاغوتی قدمی برای تأمین آب کشاورزی خلخال بر نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اواخر دهه شصت وقتی تبریز مرکز استان بود، برای تأمین آب کشاورزی منطقه با احداث سد کوثر گام‌های مؤثری برداشته شد که موجب خوشحالی عموم مردم شد.

وی به کم شدن ظرفیت سد خلخال پس از استان شدن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق سهم کشاورزی دوازده میلیون متر مکعبی خلخال از این سد را به سه میلیون متر مکعب تقلیل دادند که سوالات زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد این سوالات با زمزمه بردن آب سد کوثر به شهر اردبیل به عنوان مرکز استان به بهت و حیرت مردم خلخال تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون سد کوثر تکمیل نشده است اما بنا بر ادعای مسؤولان آب رودخانه قزل اوزن که از خلخال عبور می‌کند را به اردبیل انتقال داده می‌شود که این اقدام اشتباه و دور از انصاف، مردم شریف و ولایتمدار خلخال را نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن بدبین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با ادامه روند تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات، توجیه و اقناع اذهان عمومی به وسیله دلسوزان نظام امری ناممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیار دیگر خواهد بود و با این کار مدیریت شهرستان در دست جوانان احساسی با مدیریت افراد بیمار دل پشت پرده قرار می‌گیرد که با انقلاب و نظام زاویه دارند.

وی در پایان از مسؤولان کشوری درخواست کرد به این امر ورود و از انجام اشتباهات پیاپی و خلاف قاعده جلوگیری کنند.

کد خبر 6080113

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • قطع ۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد
  • ۱۰۰ هزار تن سیب در اشنویه سورت و بسته بندی شد
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد