Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@21:24:57 GMT

جزییات سفر ۳ میلیون تومانی عراق

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۰۹۶

جزییات سفر ۳ میلیون تومانی عراق

میانگین نرخ سفر هوایی عراق درحال حاضر بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج‌و نیم میلیون تومان است، اما سازمان حج و زیارت به تازگی، طرح «سفر ارزان‌قیمت عراق» را به اجرا گذاشته که قیمت آن به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد.

حمیدرضا محمدی ـ مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات ـ درباره جزئیات سفر ارزان عراق، به ایسنا گفت: با توجه به تاکید‌های رییس‌جمهور درباره ارزان‌سازی و آسان‌سازی سفر‌های عتبات عالیات برای همه اقشار جامعه، از طریق دفاتر خدمات زیارتی برنامه‌ریزی شد تا سفر‌های ارزان‌قیمت زمینی با ارائه خدماتی آبرومندانه اجرا شود، قیمت این سفر‌ها به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به قیمت‌های غیرقابل کنترل و در حال افزایش بلیت هواپیما در مسیر عراق، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد هزینه سفر‌های هوایی به بلیت هواپیما اختصاص دارد و متاسفانه قیمت آن هر روز در حال افزایش است، برای همین طرح سفر‌های ارزان به صورت زمینی و با اتوبوس اجرا می‌شود. اگر تدبیری از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت گیرد می‌توان در سفر‌های هوایی عتبات عراق نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت بلیت تهران ـ نجف شش میلیون تومان است.

محمدی درباره سطح کیفیت خدمات طرح سفر ارزان‌قیمت عتبات توضیح داد: در این سفر‌ها از هتل‌های درجه «ج» [مشابه درجه سه]استفاده شده است که به مراتب در فاصله دورتری از حرم‌ها قرار دارند. همچنین برنامه غذایی در این مدل از کاروان‌ها متفاوت است، مثلا اگر در کاروان‌های دیگر دو وعده غذایی کباب در نظر گرفته شود، در سفر‌های ارزان، وعده‌های غذا‌ها بیشتر خورشتی خواهد بود.

او اضافه کرد: طبیعتاً تلاش شده است خدمات به گونه‌ای باشد که هزینه سفر در این طرح کاهش پیدا کند، با این حال تاکنون سفر‌هایی که با این قیمت اجرا شده بازخورد خوبی داشته است و مسافران و زائران راضی بوده‌اند.

مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات افزود: در این طرح از هتل‌هایی استفاده شده است که به نسبت قیمت پایین‌تری، در حدود چهار پنج دلار برای هر شب، دارند.

محمدی همچنین گفت: سازمان حج و زیارت درصدد است نرخ این سفر‌ها را با استفاده از خدمات حسینیه‌ها برای افرادی که این شکل از سفر‌ها در سلیقه‌شان است و شاید به صورت هیأتی سفر کنند، بیشتر کاهش دهد. تمام تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که سفر‌های عتبات عالیات و قیمت آن برای هر نوع قشر، سلیقه و درخواستی متناسب باشد.

پیگیری‌ها و بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد در حال حاضر این سفر‌ها با قیمت دو میلیون و ۹۷۴هزار تومان به صورت زمینی با اتوبوس‌های معمولی و هتل‌های درجه «ج» که در حد هتل‌های درجه سه است، اجرا می‌شود. در شهر کربلا برخی از این هتل‌ها حدود ۱۵۰۰ متر از حرم فاصله دارد و به گفته برخی کارگزاران زیارتی، در شهر نجف نیز بین هتل و حرم در حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی فاصله وجود دارد.

طول مدت اقامت در سفر‌های ارزان شش‌شب است که سه شب در شهر کربلا و سه شب در نجف به همراه زیارت کاظمین و سامرا برنامه‌ریزی شده است. در دیگر سفر‌های هوایی و زمینی زائران یک شب اضافه‌تر در شهر کاظمین نیز اقامت دارند. هزینه سفر‌های زمینی در حالت عادی و خارج از این طرح، حدود پنج‌ونیم میلیون تومان و میانیگن هزینه سفر هوایی حدود ۱۰ میلیون تومان است.

طرح سفر ارزان عتبات عراق در مرحله نخست، از تهران آغاز شده و به گفته کارگزاران زیارتی که درحال اجرای این طرح هستند، ظرفیت کاروان‌های آن معمولاً به سرعت تکمیل می‌شود و جای خالی به ندرت پیدا می‌شود.

تماشاخانه ببینید| به این بحران روانی در جامعه پایان دهید/ کابوسی که برای یک جوان ترسناک است بشنوید| مداحی محمود کریمی به نام بالا بلند بابا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفر های ارزان میلیون تومان عتبات عالیات سفر ها هزینه سفر سفر ارزان هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، متقاضیان می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.

نکته :

۱- کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم‌الاجرا خواهد بود.

۲- برنامه فروش‌های پیش‌فروش ارائه شده در جدول مشمول مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت بوده و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش پرداخت مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227039 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای به ازای هر کودک در ماه / جزییات
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه
  • خودرو ارزان شد + جدول قیمت‌ها
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات