Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:10:19 GMT

ورزش قهرمانی بدون آموزش و پرورش موفق نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۳۱۱

ورزش قهرمانی بدون آموزش و پرورش موفق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری، در نشست شورای عالی تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان ورزش را یکی از شاخص‌های مفید و مهم و اثرگذار در توسعه دانست و گفت: نگاه ما به ورزش در سند تحول، تربیت زیستی و بدنی است؛ اما ورزش در رشد و تعالی انسان هم اثرگذاری بالایی دارد. طبیعی است که هر کس ورزش کند بدن قوی خواهد داشت و تربیت بدنی و تربیت زیستی خوبی دارد؛ اما اگر منش پهلوانی هم به تربیت بدنی اضافه شود؛ تربیت اخلاقی هم شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید به ورزش تک ساحتی نگاه کنیم؛ گفت: ورزش در رشد و تربیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی هم مؤثر است؛ در حوزه‌های دانش بنیان هم ورزش می‌تواند ورود کند.

نوری با تاکید بر اینکه ورزش قهرمانی بدون مدارس و آموزش و پرورش موفق نخواهد شد؛ گفت: در ورزش همگانی هم لازم است آموزش و پرورش اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه استعدادیابی دانش آموزان شروع شده و هنوز کامل نشده است؛ گفت: ۱۴۵ آزمون استعدادیابی همراه با آزمون‌های عملی داریم؛ تا تقریباً متوجه شویم دانش آموز چه ظرفیت‌ها و استعدادهایی دارد. لازم است نیمرخ واقعی دانش آموزان را دریابیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ کس دیگر نگوید اگر من از بچگی به فلان رشته می‌رفتم قهرمان جهان می‌شدم؛ هدف ما صرفاً قهرمانی نیست؛ هدف این است تا دانش آموزان استعدادهای خود را بتوانند در جهان بروز دهند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آماده برگزاری مسابقات ورزشی برای ورزشکاران زیر ۱۸ سال است؛ گفت: برای جلوگیری از موازی کاری هر امکاناتی بخواهید در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهیم؛ به همه معاونین و مدیران کل هم در وزارت آموزش و پرورش تاکید کردم که هر اختیاری بخواهید به شما داده می‌شود اما نتیجه هم باید بگیرید.

وی با اشاره به برگزاری لیگ‌های ورزش دانش آموزی گفت: برای افراد متقاضی مربیگری ورزشی گواهی داده شود اما برای اعطای این گواهینامه‌ها آزمون‌های سخت گرفته شود.

نوری با بیان اینکه همه رویدادهای ورزشی دانش آموزی باید پیوست فرهنگی داشته باشند گفت: همه ورزشکاران دانش آموز باید در عرصه بین المللی هم حضور داشته باشند؛ دانش آموز نباید سقفی برای فعالیت‌های خود داشته باشد و باید بتواند هر روز به رشد و تعالی برسد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری ورزش صبحگاهی گفت: حتی اگر معلم ورزش در آن زمان در مدرسه وجود نداشته باشد؛ در هر مدرسه دانش آموزان خوب ورزشکاری داریم که بتوانند با هم ورزش صبحگاهی را اداره کنند.

نوری خاطر نشان کرد: بنا داریم قهرمانان ورزشی را در دانشگاه فرهنگیان جذب و سپس در آموزش و پرورش استخدام کنیم.

کد خبر 5559204 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش قهرمانی ورزش دانش آموزی یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان شهرداری تهران محرم 1401 شورای شهر تهران تاسوعا و عاشورا ماه محرم پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی عاشورا روز خبرنگار آلودگی هوا آتش نشانی شورای شهر اربعین حسینی سانحه تصادف آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود