Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: این پروژه‌های ورزشی شامل ۱۲ پروژه چمن مصنوعی، ۶ سالن ورزشی و ۱۲ پروژه زمین فوتبال ساحلی است.

وی گفت: تاکنون برای هر سالن ورزشی یک میلیارد تومان، هر چمن مصنوعی ۱۸۵ میلیون تومان و زمین فوتبال ۶۵ میلیون تومان اختصاص یافته که برای تکمیل پروژه‌ها حداقل دو برابر این اعتبار برای هر پروژه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در سال جاری اعلام کرد: زنگ مهر( بازگشایی مدارس) امسال در یکی از مدارس منتخب شهرستان مرزی نهبندان نواخته خواهد شد.

وی گفت: برای برگزاری مراسم بازگشایی مدارس استان با توجه به ایام اربعین حسینی، برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

موسوی‌نژاد با اشاره به مدارس خیرساز در استان ادامه داد: یکی از مشکلات این مدارس در استان دریافت هزینه‌های صدور پروانه‎‌های ساختمانی است که باید در این زمینه شهرداری‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: براساس قانون خیرین از پرداخت هزینه‌‎های صدور مجوز ساختمانی معاف هستند اما شهرداری بیرجند نسبت به اخذ هزینه اقدام می‌کند که در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین براساس قانون مدارس خیرساز با حداقل ۵۰ درصد ساخت توسط خیران، از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند.

وی با اشاره به تاییدیه استحکام بنای مدارس غیردولتی افزود: در حال حاضر از ۱۸۶ آموزشگاه غیردولتی ۹۰ مورد شامل ۴۸ درصد و از ۹۹ مدرسه نیز ۴۸ مورد معادل ۴۰ درصد فاقد نوسازی هستند.

موسوی‌نژاد از موسسان مدارس غیرانتفاعی درخواست کرد برای رفع نواقص اقدام کنند تا حداکثر دو هفته قبل از شروع سال تحصیلی مجوز لازم استحکام بنا را برای آنان صادر کنیم.

وی گفت: به منظور تکریم از خیرین مدرسه‌ساز مقرر شد المان (نماد) در میدان ورودی مهرشهر ساخته شود که در این زمینه هم درخواست مساعدت داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به لزوم معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های صدور مجوز ساخت و ساز گفت: به غیر از خراسان جنوبی سایر استان‌ها شامل این معافیت‌ها می‌شوند.

محمود چاووشان بیان کرد: برای احداث و نصب المان (نماد) میدان خیرین مدرسه‌ساز در ابتدای مهرشهر نیز طبق طرح ارائه شده نیازمند ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هستیم که در این خصوص درخواست مساعدت داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۲ پروژه عمرانی در دست احداث داریم که شامل ۴۷۹ کلاس درس می‌شود و ۱۴۴ پروژه مشارکتی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: درخصوص پروژه‌های مشارکتی ۶۳ میلیارد تومان کمک خیرین معادل ۶ برابر اعتبار استان را داشتیم.

شهردار بیرجند هم گفت: خدماتی که شهرداری بابت ارائه خدمات به مردم می‌دهد از محل عوارض پرداختی به شهرداری است.

مهدی بهترین افزود: دانش‌آموزان برای رفت و برگشت به مدارس از اتوبوس و تاکسی شهرداری استفاده کرده و خدمات دیگری نیز شهرداری به مدارس می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به تمامی هزینه‌ها و از طرفی بالا نرفتن هزینه خدمات اما حاضر به همکاری با ادارات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای اعمال معافیت‌ها در زمینه ساخت و ساز خیرین هستیم.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرای المان (نماد) مناسب میدان خیرین مدرسه‌ساز در مهرشهر بیرجند به منظور تکریم جایگاه خیرین قول مساعد داد.

تامین اعتبار لازم از محل متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور و محرومیت‌زدایی برای اجرای سالن‌های ورزشی (زمین چمن مصنوعی و فوتبال ساحلی) طرح شهید سلیمانی و معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز در مدارسی که ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت آنها توسط خیرین تامین می‌شود، از جمله مصوبات سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری بود.

برچسب‌ها مدارس پروژه ساختمانی خراسان جنوبی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس پروژه ساختمانی خراسان جنوبی مدارس پروژه ساختمانی خراسان جنوبی اعتبارات پرداخت هزینه آموزش و پرورش میلیون تومان خراسان جنوبی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح دوشنبه در جمع مجمع خیران خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکریم که مانند شما خیران را در کنار خود داریم و باید این را قدر بدانیم و بهترین مقام و ماندگارترین مقام همین است. شما خیرین علاوه بر اینکه خودتان نقش مهمی در انجام کار خیر دارید، دیگران را نیز به این سمت تشویق و ترغیب می‌کنید که این امر بسیار ارزشمند است.

فرماندار مشهد افزود: در گذشته نیز در زمینه ساخت مدارس خیرساز اقداماتی صورت می‌گرفت، اما امروز شاهد حضور پرشور و قاطع شما در این امر هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه مدرسه سازی با یک مشکل اساسی روبرو هستیم که اگر شما با جدیت و قاطعیت در این مسیر گام بردارید، قول می‌دهم این مشکل حل شود و تا پایان سال جاری دیگر نیازی به ساخت مدارس جدید در سطح شهر مشهد نباشیم البته این امر مستلزم همت و تلاش خیرین است.

داوری بیان کرد: امسال تنها پنج هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی از محل مولدسازی تخصیص یافته است؛ پنج هزار میلیارد تومان مبلغ قابل‌توجهی است. تفاوت این پول با اعتبارات قبلی که در مورد آنها صحبت می‌کردیم در این است که اکنون این پول در دسترس است و اگر تا این زمان هزینه نشود، ارزش آن به مرور زمان کاهش خواهد یافت. بنابراین از شما تقاضا داریم که در این امر مشارکت مستقیم داشته باشید.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مدارس خیرساز هم زودتر، بهتر و ارزان‌تر از مدارس دولتی ساخته می‌شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز از این موضوع استقبال می‌کند و باری از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود.

وی گفت: در برخی از مکان‌ها مدرسه ساخته شده که موقعیت مناسبی ندارند. باید در جایی مدرسه ساخته شود که بعدها از آن بهره‌برداری شود لذا در این زمینه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند ما را یاری کنند.

داوری ادامه داد: ما نباید منبع خیرین را نادیده بگیریم، حتی یک تومان از کمک‌های خیرین هم ارزش دارد. اگر خیرین در ساخت هر مدرسه فقط یک تومان هم نقش داشته باشند، این امر باعث می‌شود که پیگیر کار باشند و مطالبه‌گری کنند. لذا اگر پول هم داشته باشیم، سهم خیرین، حتی اگر هزار تومان باشد، باید در ساخت مدرسه لحاظ شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: امیدوارم با همت شما، امسال نقشه راهی را تدوین کنیم که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴ دیگر مشهد نیازی به مدرسه جدید نداشته باشد.

وی افزود: امسال تخصیص مدارس را صد در صد در اولویت قرار دادیم، کارمان خیلی جلو افتاده است. لذا سه‌شنبه‌ها (هر سه‌شنبه افتتاح یک مدرسه) کار خوبی است و باید ادامه پیدا کند و نباید بگذاریم تعطیل شود.

داوری با بیان اینکه این هفته سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح مدرسه داریم، گفت: اگر فشار این سه‌شنبه‌ها نبود، شاید بسیاری از پروژه‌ها هنوز افتتاح نمی‌شد.

فرماندار مشهد گفت: در بحث مدرسه‌سازی، به خصوص مدرسه خیرساز، نباید هیچ مانع و دغدغه‌ای وجود داشته باشد و اگر هست، بیان کنید تا آن مانع را برطرف کنیم. قبلاً اگر زمین را خیرین می‌گرفتند، خودشان باید همه کارهای آماده سازی و مقدمات زمین را می‌کردند اما امروز ما همه کارها و مسائل پیش روی آن را برطرف می‌کنیم.

گفتنی است؛ در پایان اعضای مجمع خیرین خراسان رضوی از تلاش‌های فرماندار مشهد قدردانی به عمل آوردند.

کد خبر 6078465

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • استفاده از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است
  • تامین مالی ساخت ۸۵۳۷ واحد نهضت ملی مسکن در بانک مسکن خراسان جنوبی
  • ساختار سازمان امور عشایری کشور تغییر می‌کند