Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@14:24:40 GMT

ارتباط با ماهواره خیام چهار بار در روز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۴۸۰

مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: در طول شبانه روز دوبار در حوالی ظهر و دو بار در شب می توانیم با ماهواره خیام ارتباط داشته باشیم. ناطقان: مدیرکل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: ماهواره خیام در ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه به وقت تهران از پایگاه فضایی پرتاب شد و بعد از یک ساعت این ماهواره از ماهواره‌بر جدا شد و در مدار خود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی رضا نعیمی گفت: ماهواره در مدار دایروی ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و به طور کلی بعد از یک ساعت و نیم از زمان پرتاب اولین سیگنال داده تله متری ماهواره را در مرکز فضایی ماهدشت دریافت کردیم.

نعیمی افزود: هم اکنون وضعیت ماهواره بسیار خوب و رضایت بخش است و ماهواره در وضعیت مناسبی قرار دارد.


وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بررسی داده ها هر چند ساعت انجام می‌شود، گفت: ارتباط ما با ماهواره دوبار در ظهر حوالی ساعت ده و نیم و ۱۲ و دو بار در شب در ساعت ۱۰ ونیم و ۱۲ شب برقرار می‌شود چون ماهواره به دور زمین در حال گردش است.

 مدیرکل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره هنوز در شرایط کاربردی قرار ندارد و فعلاً در مدار قرار گرفته است و چهار ماه طول می‌کشد تا فرایند کامل شود و تصاویر را می توانیم در اختیار مردم قرار دهیم. منبع: مشرق برچسب ها: ارتباط ، ماهواره خیام ، چهار بار در روز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارتباط ماهواره خیام چهار بار در روز ماهواره خیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم

ایلان ماسک گفت اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، ماهواره‌های او آن را فاش می‌کنند.

تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز، اخیراً دیدگاه‌های خود در مورد بیگانگان را مطرح و پیشنهاد کرد موجودات ماوراء طبیعی وجود دارند و در زیر اقیانوس و زمین زندگی می‌کنند.

ماسک در پاسخ به ویدئویی از کارلسون که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گفت: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با ۶ هزار ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر بیگانگان وجود داشتند، من مطلع می‌شدم.»

ماسک در صحبت با کارلسون در سال ۲۰۲۳، زمانی که او هنوز در فاکس نیوز بود، گفت اغلب از او در مورد بیگانگان سوال می‌شود. «بسیاری از مردم از من می‌پرسند، می‌دانید بیگانگان کجا هستند؟ و فکر می‌کنم اگر کسی درباره بیگانگان روی زمین بداند، احتمالاً من هستم.» وی افزود: «می دانید، من با چیز‌های فضایی بسیار آشنا هستم؛ و هیچ مدرکی از بیگانگان ندیده ام.»

او گفت در حالی که هیچ نشانه‌ای را ندیده است که به بیگانگان اشاره کند، امیدوار است که زندگی فراتر از زمین وجود داشته باشد و آنها صلح آمیز باشند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • چالش ماهواره‌ها در موقعیت‌یابی/ تصادفات خطرناک مداری در راه است