Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه تهران بر پایه ویرایش ژوئیه ۲۰۲۲ نظام رتبه‌بندی وبومتریکس (رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها) با ارتقاء ۱۰۱ پله‌ای در رتبه‌جهانی، نسبت در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رتبه جهانی این دانشگاه در ویرایش ژوئیة ۲۰۲۱ (تیر- مرداد ماه سال گذشته) نظام رتبه‌بندی وبومتریکس ۳۹۶ بود که پس از یک سال و بر اساس ویرایش جدید این نظام رتبه‌بندی (ویرایش ژوئیة ۲۰۲۲) به ۲۹۵ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، از آغاز انتشار این نظام رتبه‌بندی برای نخستین بار است که دانشگاه تهران توانست در میان ۳۰۰ موسسه برتر جهان جای گیرد. افزون بر این، برای اولین بار است که یک دانشگاه ایرانی در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا از نظر رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

پس از دانشگاه تهران به ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علوم پزشکی تبریز، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی اصفهان و فردوسی مشهد در رتبه‌های دوم تا دهم ملی قرار دارند.

پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی از نخستین هدف‌های این نظام رتبه‌بندی است. تأثیر (مشاهده‌پذیری)، دسترسی (شفافیت / باز بودن) و سرآمدی، معیارهایی (سنجه‌هایی) هستند که «وبومتریکس» برای ارزیابی وبگاه مؤسسه‌های آموزش عالی به کار می‌برد.

بهترین امتیاز دانشگاه تهران در سنجه‌های گوناگون این نظام رتبه‌بندی، در «سرآمدی» به دست آمده است که در آن در جایگاه ۲۰۵ جهان جای گرفته و خود را به قرارگیری در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا نزدیک کرده است. معیار «سرآمدی» به دنبال سنجش مقاله‌های پراستناد یک موسسه است و ۴۰ درصد وزن در روش‌شناسی این نظام را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشترین رشد دانشگاه تهران در ویرایش ژوئیه  ۲۰۲۲ (تیر- مرداد ۱۴۰۱ ) رتبه‌بندی وبومتریکس نسبت به ویرایش ژوئیه سال گذشته این نظام رتبه‌بندی، در شاخص «تاثیر» اتفاق افتاده است که در این شاخص از رتبه ۹۷۹ به ۵۶۶ رسیده است. گفتنی است، دانشگاه تهران در سنجه «دسترسی»، وضعیت سال گذشته خود را در پیرامون ۴۰۰ جهان حفظ کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در هر سال میلادی دو ویرایش در ماه‌های ژانویه (دی ماه) و ژوئیه (تیر ) منتشر می‌کند. رتبه جهانی دانشگاه تهران در هر دو ویرایش منتشرشده در سال ۲۰۲۲ میلادی رو به بهبود بوده است. بنابراین دانشگاه تهران طی یکسال گذشته از دو رشد متوالی در رتبه جهانی خود برخوردار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران رتبه بندی دانشگاه ها رتبه بندی وبومتریکس نظام رتبه بندی دانشگاه تهران دانشگاه برتر رتبه جهانی علوم پزشکی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی

دیوان محاسبات کشور، مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»