Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@00:08:46 GMT

بهترین راهنمای سفر به شمال که نباید از دست بدهید!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۷۶۷

بهترین راهنمای سفر به شمال که نباید از دست بدهید!

بهترین راهنمای سفر به شمال که نباید از دست بدهید!

تا حالا به این فکر کرده‌اید که در مسافرت شمال کجا بمانید؟ وقتی که هوس خوردن یک غذای خوشمزه مازندرانی یا گیلانی را کردید، به کدام رستوران بروید؟ اصلاً بهترین زمان مسافرت به شهر‌های شمالی چه موقع است؟ آیا با جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های این شهرها آشنا هستید یا فرقی نمی‌کند در کدام ساحل تفریح کنید؟ همه این سؤالاتی که الان مطرح شد؛ لزوم مطالعه راهنمای سفر به شمال را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه همراه ما باشید تا جواب سؤالاتتان را به صورت خلاصه دریافت کنید.

برای شروع مسافرت شمال چه کنیم؟

هر زمان صحبت از مسافرت می‌شود، قطعاً در بین افراد خانواده طرف‌داران سفر به شهر‌های شمال بیشتر است. انواع و اقسام اقامتگاه از ویلا، کلبه، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل، خانه و آپارتمان‌های ساحلی، جنگلی و روستایی در این منطقه، نشان از گردشگر‌پذیر بودن این شهرها است. قبل از شروع سفر بهتر است محل اقامت خود را در یکی از این مکان‌ها رزرو کنید.

 

شما از کدام جاده به شمال می‌روید؟

قطعاً جاده‌های شمال هم به‌اندازه خود شهر‌های آن خاطره‌انگیز است. جاذبه‌ها و رستوران‌های این مسیر‌ها، باعث شده افراد بسیاری برای رفتن به شمال از مسیر جاده و رانندگی با ماشین شخصی استفاده کنند. سواحل زیبای دریای خزر در کنار جنگل‌های سرسبز و آب‌وهوای مطبوع، باعث شده که مردم شهر‌های ایران به‌خصوص کلان‌شهر تهران در روز‌های تعطیل سال برای استراحت و تفریح به این مناطق سفر کنند.

در چنین روز‌هایی مسیر رسیدن به شمال، با ترافیک سنگینی همراه است. برنامه‌ریزی زمانی دقیق برای شروع سفر، انتخاب زمان‌های کم تردد و همچنین انتخاب مسیر مناسب، می‌تواند شما را از کلافگی و ماندن در ترافیک نجات دهد. در ادامه به چند مسیر اشاره می‌کنیم.

جاده چالوس: برای حرکت از جاده چالوس باید از بزرگراه تهران - کرج به سمت شهر چالوس، رامسر، تنکابن، نمک‌آبرود و کلاردشت بروید.

جاده عباس‌آباد: برای ورود به این مسیر در جاده چالوس قبل از رسیدن به چالوس از جاده مرزن‌آباد به سمت کلاردشت برانید.

جاده فیروزکوه: از سمت شرق تهران در مسیر بزرگراه بسیج به سمت آبعلی و دماوند حرکت کنید تا وارد جاده فیروزکوه شوید.

آزادراه تهران - شمال: این مسیر باهدف نزدیک شدن تهران به شمال، از سمت شمال غرب تهران و منطقه کن آغاز شده به‌موازات جاده کرج - چالوس، از تهران به چالوس می‌رسد.

آزادراه قزوین - رشت: برای حرکت در این آزادراه از مسیر تهران باید به بزرگراه تهران - کرج و بعد قزوین - رشت وارد شوید.

 

چه زمانی به شمال برویم؟

پاسخ این سؤال کاملاً به نظر و سلیقه شخصی شما، بستگی دارد. اگر عاشق ساحل شمال و آبتنی در دریای زیبای خزر هستید، فصل تابستان با هوای رطوبتی و شرجی آن برای شما بهترین زمان است. اما اگر به دنبال فضای رمانتیک جنگل‌های باران‌خورده و هوای بارانی ساحل هستید، زمستان را انتخاب کنید. به‌طورکلی، فصل بهار و اوایل فصل پاییز بهترین آب‌وهوا را برای مسافرت به شهر‌های شمالی دارد. برای سفر ارزان به شمال، زمان‌هایی غیر از تعطیلات رسمی را انتخاب کنید تا اقامتی ارزان‌تر داشته باشید.

 

از کدام جاذبه‌های گردشگری شمال دیدن کنیم؟

زیبایی‌ها و مناظر طبیعی این مناطق در کنار دریای خزر و جنگل‌های سرسبز و آب‌وهوای عالی از استان گلستان شروع شده و تا غرب گیلان ادامه می‌یابد. ناهارخوران، دریاچه توشن، تپه هزارپیچ، آبشار باران کوه و خالد نبی در گرگان همچنین دشت ناز ساری، چشمه باداب سورت، جنگل لفور، تالاب سرخ‌رود، جنگل، رود و آبشار پلنگ دره در مازندران، سرولات چابکسر، تالاب سوستان لاهیجان، تالاب انزلی، میدان شهرداری و پارک جنگلی سراوان رشت، تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری شمال است که حتماً بازدید از آنها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

کدام غذای شمالی را بخوریم؟

در کنار جاذبه‌های گردشگری این شهرها، غذا‌های محلی مازندران و گیلان نیز با طعم‌های خوشمزه و لذیذ خود، در جذب مسافر و گردشگر نقش مهمی دارند. غذا‌های محلی معروف که اگر یکبار طعم به‌یادماندنی آن‌ها را امتحان کنید قطعاً یکی از دلایل سفر مجدد شما به این شهر‌ها خواهد شد.

باقلاقاتق، میرزاقاسمی، مرغ ترش، ترش تره، اناربیج، خورش آلو مسما، سیر قلیه، سیراویج، کباب ترش و آغوز مسما در کنار چاشنی‌هایی مثل رب انار، سیر و انواع سبزی‌های محلی از معجزه‌های خوشمزه شمال هستند که شما را جادو می‌کنند.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم، به طور خلاصه به دغدغه‌های شما برای سفر به شمال پاسخ دهیم تا متناسب با بودجه‌ای که دارید به‌راحتی برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی، راهنمای سفر به شمال را مطالعه کنید، تا این بار به‌صورت متفاوت‌تری به مسافرت بروید. شما از چه مسیری برای رفتن به شمال استفاده می‌کنید؟ تا حالا در کدام شهر‌های شمال، اقامت داشته‌اید؟ امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این متن به شما برای یک سفر خاطره‌انگیز کمک کند.

تماشاخانه ببینید| زندگی عجیب راکن‌ها در یکی از بزرگترین شهرهای جهان/ سروکله زدن با شیطنت بچه‌ها ببینید| به این بحران روانی در جامعه پایان دهید/ کابوسی که برای یک جوان ترسناک است فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری شهر های شمال جاذبه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اوباش بی‌ ام و سوار شمال تهران با کلاشنیکف!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 تصاویر اوباشی منتشر شده که ظاهراً سالن مناطقی چون الهیه هستند اما با کلاشنیکف در اندرزگوی تهران مردم را تهدید می‌کردند! با این اراذل آشنا می‌شوید.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • تصاویر اوباش بی‌ ام و سوار شمال تهران با کلاشنیکف!
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال