Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم روز سه شنبه در دیدار جهادگران دانشگاهی استان با وی شاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از مباحثی که این نهاد باید به آن توجه کند، صیانت از اصول و ارزش‌های انقلابی از جمله عدالت خواهی، عقلانیت، آخرت طلبی، مردم سالاری دینی، وفاداری به آرمان‌های انقلاب و امام(ره)، پایبندی به فرهنگ جهاد و شهادت، ساده زیستی، عزت نفس و خودباوری در محیط کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تعهد به توسعه و پیشرفت کشور را از جمله وظایف جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: مواردی چون مسئولیت پذیری، پاسخگویی، عشق به خدمت، وفای به عهد، سختکوشی و درستکاری از جمله ویژگی‌هایی است که جهاد دانشگاهی باید در بدنه خود جاری سازد و آنها را به جامعه انتقال دهد.

آل هاشم به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پیشرفت، پژوهش و فناوری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: توسعه دانش و تحقیقات کاربردی مورد نیاز کشور، ایجاد و توسعه فناوری‌های مختلف، توسعه تجاری سازی فناوری‌های آماده بهره برداری، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند در تولید با تاکید بر رویکرد آموزش محور و فناور محور، ارائه خدمات آموزشی با تاکید بر تخصص به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی و حرفه‌ای با فناوری‌های مهم در عرصه ملی و بین المللی نیز از جمله وظایف جهاد دانشگاهی است.        

وی ایجاد و گسترش ارتباط و برنامه‌های فرهنگی در حوزه دانشجویان جهان اسلام، رشد و ارتقای دانشجویان در برنامه ریزی و برنامه‌های فرهنگی و ایجاد فضای تامل گفت‌وگو و خردورزی را نیز از جمله وظایف جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی دانست.

آل هاشم هم‌چنین کمک به بهبود فضای کسب و کار، توانمندسازی، اشتغال دانش آموختگان از طریق توسعه و ترویج فرهنگ و کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان را جزو ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال عنوان کرد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید عملکرد خود را در حیطه‌های مختلف فعالیت بررسی و سنجش کند که آیا تاکنون توانسته در پیشبرد اهدافش موفق عمل کند و اگر نتوانسته عوامل و موانع را شناسایی کرده و در جهت جبران نواقص خود گام بردارد.

به گزارش ایرنا، این دیدار به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در ۴۲ سال پیش برنامه ریزی شده بود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز سید محمدعلی آل هاشم جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی تبریز جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری