Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نیهاد عواد» (Nihad Awad) مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی در آمریکا گفت: اقداماتی که تاکنون کاخ سفید به ریاست جو بایدن برای شناسایی عامل یا عوامل قتل ۴ مسلمان بکار بسته است، کافی نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از گاردین، این مدافع حقوق مسلمانان از پلیس به ویژه در سطح فدرال خواست منابع بیشتری را اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام گروه حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا افزود: کاخ سفید برای یافتن و دستگیری فرد یا افرادی که در قتل چهار مردم مسلمان در ایالت نیومکزیو نقش داشتند و مقامات پلیس محلی قتل آنها را به هم مرتبط دانسته اند، باید از راهبردها یا اقدامات بیشتری استفاده کند.

عواد گفت: رئیس جمهور باید منابع بیشتری را برای توقف این اقدام جنون آمیز اختصاص دهد. وی همچنین باید درباره امنیت در جامعه اطمینان دهد و عامل این قتل ها فورا به دست عدالت سپرده شود.

وی افزود: با توجه به متواری بودن قاتل یا قاتلین، جامعه مسلمانان در شهر آلبوکرکی در هراس و نگرانی بسر می برند. پلیس تصویری از یک فولکس واگن خاکستری یا نقره ای را منتشر کرده و برای شناسایی آن از مردم کمک خواسته است. اما دستکم به طور علنی، این تنها سرنخ اصلی تاکنون از محل اختفای قاتل است.

در ایالت نیومکزیکو، جنایات ناشی از نفرت که نژاد و مذهب را هدف قرار داده است، بالاترین تعداد قربانیان را در میان انواع دیگر جنایات ناشی از نفرت در این ایالت دارد و به گفته عواد، خانواده‌هایی که در مرکز اسلامی نیومکزیکو رفت و آمد می‌کردند، اکنون خود را در داخل خانه‌های خود حبس کرده اند، از ترس این که مبادا قربانی بعدی قاتل باشند.

وی همچنین گفت: مهاجران و پناهجویان مسلمان ساکن در این منطقه نسبت به بقیه اقشار جامعه آسیب پذیرتر هستند. برای بسیاری از اعضای جامعه مسلمانان در این منطقه از آمریکا، زندگی واقعا متوقف شده است چرا که آنها نگران جان خود و عزیزان شان هستند و نمی دانند هدف بعدی چه کسی است.

قتل محمد احمدی ۶۲ ساله، آفتاب حسین ۴۱ ساله، محمد افضل حسین ۲۷ ساله و به تازگی نعیم حسین ۲۵ ساله در شهر «آلبوکِرکی» ایالت مکزیکو با انتقادهای شدیدی در داخل آمریکا مواجه شده است.

جو بایدن و تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله فرماندار نیومکزیکو این قتل ها را محکوم کرده اند اما مقامات پلیس آمریکا احتمال داده اند که قاتل زنجیره ای جامعه مسلمانان در آمریکا را هدف قرار داده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جامعه مسلمانان ، جو بایدن ، حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جامعه مسلمانان جو بایدن حقوق بشر آمریکایی جامعه مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس با حضور ايسماهان چودر، نویسنده کتاب «حرف‌های دختران محجبه»، عادل آمارا، سیاستمدار فرانسوی، مهدی مفتاح، بنیانگذار حزب « des İndigenes de la Republique»، ساندوس خمیز، رئیس پیشین انجمن دانشجویان مسلمان فرانسه، حفیظ بی‌کرجه، عضو حزب ضد سرمایه‌داری جدید و رومی دیمتون، پژوهشگرعلوم سیاسی تحقیقاتی برگزار شد.

این کنفرانس به مناسبت بیستمین سالگرد ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدارس فرانسه، برگزار شد.

این قانون در 15 مارس 2004 در مجلس فرانسه تصویب و اجرایی شد.

ايسماهان چودر در این نشست اظهار داشت: این قانون که سال 2004 در فرانسه تصویب شد، نژادپرستانه، ضد مسلمانان و جنسیت‌گرایانه و مغایر با "اصل سکولاریسم" است.

وی تاکید کرد: ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی، حجاب دختران مسلمان را هدف قرار داده است. 70 درصد قربانیان اسلام‌هراسی در فرانسه زنان هستند.

عادل آمارا نیز گفت: این قانون نقطه عطفی برای اسلام‌هراسی در فرانسه است؛ اسلام‌هراسی نگرش خصمانه نسبت به مسلمانان است. اسلام هراسی یک پروژه سیاسی فاشیستی، اقتدارگرا و نژادپرستانه است که توسط دولت علیه مسلمانان اجرا می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • گسترش منازعات در ماه معنوی رمضان/اقدامات بشردوستانه آمریکا در قبال غزه پوپولیستی است
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • رمضان، به وسعت جهان
  • ترامپ بار دیگر رویکرد بایدن در قبال اسرائیل را به باد انتقاد گرفت
  • بی‌اعتنایی نتانیاهو به بایدن به قیمت اعتبار آمریکا تمام می‌شود
  • کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در شهر ری 
  • رهبران مسلمان آمریکایی جلسه با مقامات کاخ سفید را رد کردند
  • گمانه‌‏زنی درباره انتخابات ریاست‏‌جمهوری آمریکا