Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@18:17:09 GMT

زلنسکی درباره فاجعه هسته ای هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۶۱۴

خبرگزاری آریا- ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از بمباران هفته گذشته بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، زاپوریژیا، نسبت به خطر فاجعه هسته ای هشدار داد و خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛مسکو و کی یف درباره بمباران این ایستگاه در جنوب اوکراین که در اوایل ماه مارس به دست سربازان روس افتاد، اتهاماتی را رد و بدل کردند، بدون اینکه هیچ منبع مستقلی بتواند هیچ یک از اتهامات را تأیید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زلنسکی گفت: "جهان نباید آنچه در چرنوبیل اتفاق افتاد را فراموش کند و باید به خاطر داشته باشد که نیروگاه هسته ای زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه در اروپا است. فاجعه چرنوبیل انفجار یک راکتور و در زاپوریژیا شش راکتور است."

چرنوبیل اوکراین در دوران اتحاد جماهیر شوروی صحنه بدترین فاجعه رادیولوژیکی هسته ای در سال 1986 بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زلنسکی روسیه هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه در حساب کاربری خود ضمن اعلام گفتگوی تلفنی با جو بایدن از تصویب کمک های جدید واشنگتن به کی یف تشکر کرد و گفت که رییس جمهور آمریکا به او اطمینان داد که کمک های نظامی بسرعت در اختیار کی یف قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا از "خبرگزاری فرانسه", زلنسکی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: پس از تصویب لایحه جدید در مجلس نمایندگان آمریکا، من با جو بایدن رییس جمهور آمریکا صحبت کردم و او به من اطمینان داد که به محض تصویب این لایحه در سنا، فوراً آن را امضا خواهد کرد. من از حمایت بی دریغ بایدن از اوکراین قدردانی می کنم.

کاخ سفید با اعلام گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور اوکراین و آمریکا گفت که بایدن اعلام کرد که دولت او به محض تصویب الحاقیه امنیت ملی توسط سنا و امضای آن به قانون، به سرعت بسته های کمک امنیتی قابل توجهی را برای رفع نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد و دفاع هوایی ارائه خواهد کرد.

بایدن همچنین تاکید کرد که کمک های اقتصادی آمریکا به حفظ ثبات مالی، بازسازی زیرساخت های حیاتی پس از حملات روسیه و حمایت از اصلاحات در حالی که اوکراین در مسیر ادغام یورو-آتلانتیک پیش می رود، کمک خواهد کرد.

کنگره آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کردند که این امر می‌تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا به موفقیت‌های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی مسکو را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم