Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش تایوان پس از چند روز تمرینات نظامی شدید چینی، رزمایش توپخانه ای با آتش واقعی را روز سه شنبه در شبیه سازی دفع حمله در دفاع از جزیره آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛سخنگوی ارتش هشتم تایوان، لو وی جی تأیید کرد که مانورها در منطقه پینگ‌تونگ جنوبی اندکی پس از ساعت 4:00 به وقت گرینویچ با شلیک گلوله‌های آتش‌زا و گلوله‌های توپ آغاز شد و افزود که حدود ساعت 1:30 به وقت گرینویچ به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چین هفته گذشته در واکنش خشمگینانه به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره خودگردان، بزرگترین مانور نظامی خود را در اطراف تایوان آغاز کرد.

تایوان در تهدید دائمی حمله چین به سر می برد، چینی که آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند و قول داده است که روزی آن را در صورت لزوم، با استفاده از زور بازگرداند.

ارتش تایوان اعلام کرد که مانورهای تایپه که در روزهای سه شنبه و پنجشنبه برگزار می شود شامل استقرار صدها سرباز و حدود 40 هویتزر خواهد بود.

این جزیره به طور منظم تمرینات نظامی شبیه سازی تهاجم چین را برگزار می کند و ماه گذشته مانوری برای دفع حملات از دریا انجام داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین آمریکا تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام‌های صهیونیست: ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، مقامات دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی حمله تلافی‌جویانه روز شنبه ایران به اراضی اشغالی از ارتش این رژیم به طور کلی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش به طور خاص در مورد عدم آمادگی ارتش برای چنین حمله‌ای انتقاد کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی شد، روز شنبه با دهها موشک و پهپاد مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

ژنرال صهیونیست احتمال حمله ایران را ضعیف می‌دانست

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «واللا» نوشت مقامات امنیتی این رژیم می‌گویند از آنجا که ایران، رژیم صهیونیستی را به ترور مستشاران خود متهم کرد، هالوی باید این احتمال را می‌داد که با وجودی که تل‌آویو رسما مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است، تهران علیه آن حمله کند.

این مقامات می‌گویند انتظار می‌رفت هالوی بدون توجه به اینکه مسوول این ترور کیست، متوجه شود که ایرانی‌ها نمی‌توانند حمله به یک مقام عالی رتبه ایرانی و عملیات نظامی در منطقه سفارت ایران در دمشق یا به تعبیر دیگر «در قلمرو حاکمیتی جمهوری اسلامی» را نادیده بگیرند.

جلسه هالوی با فرماندهان ارتش اسرائیل

آن‌ها افزودند هالوی باید پیش‌بینی می‌کرد که ترور سردار شهید «محمدرضا زاهدی» منجر به حمله ایران آن هم با این حجم تاریخی علیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی می‌شد و برای آماده‌سازی مناسب ارتش تلاش می‌کرد.

این مقامات به «ارزیابی ناقص» هالوی از عملیات سپاه پاسداران اشاره کردند که انتظار می‌رفت پس از ترور مسئول سپاه پاسداران ایران توسعه یابد.

واللا به نقل از یک مقام صهیونیستی گفت هالوی احتمال می‌داد که ایران انتقام خون سردار زاهدی را بگیرد اما این احتمال را ضعیف می‌دانست.

حمله ایران بسیار خطرناک بود

مقامات دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به خشمی که بار ناشی از حمله ایران بر دوش ارتش صهیونیستی گذاشته، می‌گویند نباید به دستاوردهای دفاعی سامانه‌های دفاعی مؤثر با همکاری ارتش آمریکا و سایر ارتش‌های خارجی بالید.

پاسخ موشکی ایران

یکی از این مقامات گفت این حمله ایران «بسیار خطرناک است. بخصوص که ایران حجم زیادی از تسلیحات را روانه اسرائیل کرد و این حمله مستقیماً از خاک ایران انجام شد. ایران دیگر پشت بازوهای خود پنهان نمی‌شود بلکه حملات خود را انجام می‌دهد».

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895635

دیگر خبرها

  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • حمله به صهیونیست‌ها جسورانه بود؛ ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • مقام‌های صهیونیست: ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل و سناریوهای محتمل